Alla inlägg under juli 2007

Av maria - 31 juli 2007 22:18

att nanna kudde!!!


Så därför säger jag godnatt till alla nattvakna typer som jag själv skulle vilja vara... OCH till alla som likt mig själv går och sussar nu eller redan har gjort det så säger jag Dröm sött!!!


För det tänker jag,  som har varit mycket olydig idag, göra!!!


Sov gott och dröm sött!!!

Av maria - 31 juli 2007 16:56

det mat här i huset, inte min favorit men...


Det blir fiskpinnar, köttbullar och potatismos eller rättare sagt pulvermos och det är inte ofta som pulvermos serveras här i huset en till två gånger per år kanske för vi är kräsna och vill ha riktigt potatismos med smör i... Maken var lite trött idag så då tog han till pulvret...


Något roligt, men som man inte ska ropa hej innan man kommit över bäcken för, är att äldsta sonen som sitter på tåget på väg hem med en kompis nu, ringde och sa att han har fått ett jobb... Så skoj! Fast som vuxen så vet jag ju hur man kan uppfatta saker som ung och därför så ska man nog vara lite försiktig tills dess att man har alla fakta på plats och papper påskrivna.... Det tänker jag dock inte skriva honom på näsan just nu, bara en ytterst liten dos försiktighet tänker jag förmedla, i övrigt har han rätt att vara glad!!!


Jag hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 31 juli 2007 13:05

och huvudet blir bättre och bättre men inte hörseln...


Något klokt ord för dagen ska väl kanske gå att få till, sen om det är så klokt eller inte det vet man inte:


"Det behövs 20 år för en kvinna att göra en man av sin son. En annan kvinna kan göra en tok av honom på 20 minuter"


av okänd




Jaha, ja, så varför anstränger jag mig då?! Eller oxå kanske det krävs den ansträngningen för att någon kvinna ska vilja göra en tok av dem så småningom... Vad vet jag!

Av maria - 31 juli 2007 11:54

så är jag nog människa igen... Tror att det var en kombination av sömn tillsammans med medicin och Filifjonkans trollformler som gjorde susen...

Stupar och sen upp igen...


Solen ville inte stanna här hela tiden utan den far fram och tillbaka och verkar ha svårt att bestämma sig, får se hur det blir framåt eftermiddagen.


Jag hoppas på en bättre eftermiddag för mig och en bättre än bäst för alla andra!!!

Av maria - 31 juli 2007 10:00

för det gjorde mig såå glad.


Rosknoppen har slagit ut och visst är den vacker!!!












Jag tycker att det var en så rätt färg på den, så vacker och tänk när den har en plats i en rabatt istället för en stor kruka...







Det kommer minsann snart en till...


Dessvärre hann lössen,  som jag upptäckte tidigt och fick bukt med tidigt, få ett lite grepp om ett blad där... Men, men...



                                                   
                                                  
                    Det kommer ju ännu fler sen...












Det finns faktiskt en till och jag tror att det finns ytterligare någon/några mycket små knoppar som är lite gömda bland bladen...

Av maria - 31 juli 2007 09:25

på lite här och där, det jag har konstaterat är att den nedstängning som skedde på bloggagratis i natt för underhåll den tog MYCKET längre tid än vad som sagts men å andra sidan så brukar det göra så...


Jag fortsätter i mitt bustillstånd och hoppas att det stannar där för då kan jag i alla fall sitta här!!!


Nu kom posten! Det kan ju inte vara räkningar nu, eller???


Hoppas på något roligare...


Fota lite ska jag försöka med idag, det är stillsamt bara någon kan urskilja motivet för när jag är yrslig så syns det på bilderna oxå....

Av maria - 31 juli 2007 08:38

Vaknade ganska tidigt idag eller rättare sagt i mer normal tid idag... Halv åtta, haft en lugn och skön frukoststund och solen är framme, åtminstone då och då...


Idag har jag ganska kraftiga varningar ifrån öronen igen, trycket och suset busar hela tiden och det blir nog en sängsväng redan här på förmiddagen skulle jag kunna tro... Därför kommer nog denna dag att gå i lugnets tecken!


Bloggagratis skulle ligga nere en stund inatt men jag funderar på om det inte blev lite längre än så...


Jag hoppas på en skonsam dag för min del och en tiktigt bra dag för alla andra!!!

Av maria - 30 juli 2007 22:48

livsflanör natti natti!!!


Kvällen har varit lång... Imorgon kommer äldsta sonen hem med en kompis hem ifrån Uddevalla...


Så nu säger jag natti natti alla nattugglor vilket jag vill vara varje natt!!!


Sov gott och dröm sött!!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards