Alla inlägg under september 2007

Av maria - 29 september 2007 18:00

De har gjort det de skulle med skorstenen och vi hoppas att det blir bra... Det som kom fram var att där vi ska ha vår braskamin så är det lite för trångt så vi blir tvungna att hacka upp en del av min teglade vägg, snyft, för att skapa en kanal som inte kommer så nära taket och en limträbalk som sitter där men han sa oxå att det kan hända att det räcker med att vi köper några speciella skivor som man sätter med luftspalt mellan mot tak och limträbalken... Det är det sotaren här som provtrycker och besiktigar som avgör... Så vi får se hur det blir!


Nästa vecka ska vi ringa sotaren om provtryckning och få råd i hur han vill att det ska vara... Enklast vore om vi slapp hugga upp väggen... Men vi får se!


Pajen blev god och gick åt, om jag står upp imorgon, så ska jag baka ett par pajer till som ska in i frysen:)) Gott i vinter!


Hoppas att alla får en bra kväll!!!

Av maria - 29 september 2007 11:41

och jag ser pengarna brinna och ryka, hehe...


Nej då, så farligt är det inte, vi vill ju ha braskamin och vi vill inte att matoset ska gå ut i källaren... mennnnnn...


Äppelpajen är klar och står och doftar gott, vaniljsåsen står i kylskåpet och maken har precis satt på kaffet:)) Så snart så...

Av maria - 29 september 2007 09:56

Med nyheter som jag inte gillar riktigt... Varför jag inte gillar dem och maken tar mer lätt på dem tror jag har med att göra med vem som har hand om ekonomin här i huset... Med andra ord mig... Jag har hand om det ekonomiska och det verkar kunna bli lite dyrare än vad vi hade tänkt oss men, som maken säger som inte sitter där med pengarna och räknar, att jaja, det är bara att ta... Tänk om jag oxå kunde säga så!!!


Jag antar att jag kan det men... Jag är en snåljåp, tur att många tycks tycka att jag är generös, för det tror jag att jag är, jag skulle nog gärna ta mina egna slantar för att hjälpa men när vi kommer till sånt som ska göras såhär, då är jag en riktig snåljåp... Jag tycker att det finns roligare saker att lägga pengarna på än ventilation, man kan lägga dem på hög till exempel:))) Ja, ja, nu börjar snart hela min galenskap att komma fram:)

Av maria - 29 september 2007 08:51

Vi väntar på skorstensfejarna som skulle dyka upp här runt nio! De får dessvärre inget vidare väder att arbeta i för här regnar det... Men det har de väl kanske varit med om förut...


Igår eftermiddag så mådde jag inte så bra, det var ingen riktig attack men jag var så sjögungig och illamående att det tog hårt på mig, därav att jag inte skrev något här... När jag började att känna mig något bättre så var alla hemma och minstingen ville ha sällskap vid bollibompa så jag satt i soffan och mös med honom:)


Nu hoppas jag att skorstenen ska bli iordning idag och att vi ska få in braskaminen så att den inte står ute längre... Jag ska faktiskt ta och göra en äppelpaj här på morgonen för jag fick en kasse med äpplen ifrån mormor av mamma igår:) Mums!


Jag hoppas att alla får en bra förmiddag!!!

Av maria - 28 september 2007 10:43

fysiska promenaden avverkad och avslutades med en kopp kaffe och smörgås här hos mig... Jag har påbörjat min cyberpromenad och ska om jag får stå upp ta ett tag med dammsugaren sen... Om jag dammsuger före eller efter en vilostund avgörs av måendet här...


Dammsugaren måste dock igång oavsett, för den fina vita trappan jag ville ha, den är inte vit den är grå och det är Hobbe som är boven... Oklippt som han är just nu så drar han in tonvis med sand och löv... Ja, Dubbelörnen, du får säga: Vad var det jag sa! :)) Men den är såå vacker när den är dammsugad:))


Jag hoppas att alla får en fortsatt bra dag och att skorstensfejarna kommer som uppgjort imorgon och att varenda skatbo rensas bort och att pipan som är till braskaminen blir ordentligt renoverad så att vi snart kan njuta av en brasa!!!

Av maria - 28 september 2007 06:47

Ja, nej, jag är väl ingen helgnisse så där men jag väntar ju på morgondagen, Lördag!!! Måste påminna maken att ringa dem som ska komma så att allt är klart och inga missar sker.


Idag ska vi försöka oss på en promenad, igen då... Ja, promenerandet kommer väl att hålla på ett tag:) Minstingen kom nyss och tyckte att det var skönt att det var fredag så att det var helg sen, han behöver väl vila lite kan jag tänka...


Jag missade ett par saker i min beställningsiver igår och det är band i olika kvalisorter... Ska kika på det idag!


Jag hoppas att alla får en bra förmiddag!!!

Av maria - 27 september 2007 22:02

Maken kom hem och berättade att han inte ens behövde ta upp de mer kritiska aspekterna mot lekis fritids... Det var flera andra som startade... Sååå skönt!!! Nu behöver man bara ligga på. Dock mer svart var att maken uppfattade att fröknarna var mer åt det hållet att när man går på lekis så får man klara sig själv men då fr man ligga i på högre håll... Jag kan ju faktiskt reglerna om barnomsorg och lekisbarn går fortfarande under barnomsorg, man betalar taxa för ett dagisbarn dessutom...


Pyssel!!! Helena, jag kommer nog in imorgon och kikar en gång till! Jag har hittat mycket både hos dig och i övrigt som du förmodligen förstår:))


Just nu säger jag i alla fall godnatt till alla i cybern och jag hoppas att ni sover gott och drömmer sött!!!

Av maria - 27 september 2007 19:12

Jo, jag visste ju att det skulle bli dyrt detta, det var liksom därför jag avvaktade tills maken gått iväg på föräldramötet:)) Nu har jag beställt en himla massa pysselmaterial! Betalt det med för den delen så nu är det bara att vänta... Jag väntar och väntar men inget händer, varför ska det ta flera dagar, kanske veckor... Det borde finnas ett rör som ledde direkt till mig och levererade varorna på en gång... Ja, jag vet, men drömma kan man...


Nej, nu hör jag tvättmaskinen yla om att den är klar så den vill bli torr eller oxå så är det kläderna i den som vill ut och in i tumlaren och bli torra, ja, så är det nog och jag svamlar och pratar rappakalja...:)


Jag hoppas att det blir en bra kväll för alla!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards