Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av maria - 1 oktober 2007 18:48

idag med... Men med kassler på en purjolöksbädd och med tomattäcke:)) Så det blev så gott så...


Imorgon ska jag  ut på promenad igen och då funderar jag på att ta med mig kameran, får väl se vad det är för väder först, om det regnar så får kameran stanna hemma... Jag har ett par vyer som jag skulle vilja få fota och dela med mig av!


Nu ska minstingen i säng men han för en hård förhandling med maken om att byta godnattsagan mot en stunds datatid, maken verkar ovanligt hård i förhandlingarna, kanske på grund av att han sitter vid datorn själv just nu och vill göra så ett tag till:))


Jag hoppas att alla får en fin kväll!!!

Av maria - 1 oktober 2007 13:27

har jag fotat lite och det finns lite skilda uppfattningar... Jag ville ju först ha en helt svart braskamin men maken tyckte att den med täljsten var snygg och dessutom så håller ju täljstenen värmen längre...


Nu har den kommit in då, saknar golvskydd än så länge men allt sådant kommer... 14-åringen och jag upplever att den skär sig lite och jag har börjat fundera på att kanske måla tegelväggen vit, maken och min syster tycker inte att den skär sig utan att det är snyggt som det är... Hm, ja, jag vet inte... Här ser man den ifrån vardagsrummet. Visst skär det sig lite...




Maken har bestämt sig för att se om inte täljsten finns i andra toner, jag tror inte på det men han får väl undersöka det om han vill, äh, huvudsaken är väl att det är en braskamin men skulle det inte se bättre ut med en vit vägg bakom...


Här ser man den ifrån köksbordet så det blev verkligen såsom vi ville på det viset, den kan åtnjutas ifrån två håll... Men som sagt, skär den sig inte lite... 14-åringen tycker att det blir för många dominerande färger, ja, det var så han uttryckte sig.


Här är i alla fall den pipa som vi ska använda och som sitter för nära limträbalken och som vi då kanske måste flytta ut mer mitt på väggen och kanske lite neråt oxå... Fast jag har en del ideer om det med, men jag tar väl dem med sotaren så får vi se...


Jag hoppas att alla får en bra eftermiddag!!!

Av maria - 1 oktober 2007 08:47

Så ska jag ta mig en liten cyberpromenad. Idag är en dag då det känns lite sorgset här hos mig, en odefinierbar känsla vad det gäller upphovet till den, förmodligen för att det är oktober nu och det är så mycket som ska hända i oktober...

Jag ska i alla fall ta och gå min cyberpromenix och sen ska jag fota lite... Ska ta och lägga upp mina gympabyxor oxå, märkte idag på promenaden att jag gick lite på dem...

Det var en skön promenad i alla fall även om jag inte riktigt kunde hålla tag om tankarna och att 17-åringen förstås ringde och gnällde över att jag inte var hemma på morgonen så att jag kunde fixa cykeln åt honom vars kedja tydligen strulade... Jag misstänker att det var ett sätt, för honom, att lägga över skuld på någon annan för att han skulle komma försent på sin första praktikdag... Den handen tog inte jag så det fick han bära själv...

Jag hoppas att förmiddagen fortsätter bra för alla och att det lättar lite i sinnet här!!!

Av maria - 1 oktober 2007 07:14

ska veckorna gå så här fort så är vi snart framme vid jul!


Jag var bloggborta igår, gjorde en massa annat... Tvättade till exempel och hade besök lite till och från, ja, sånt där som blir i mellan åt...


Nu står braskaminen på sin plats, återkommer med foton men inte nog med det så har maken fått ihop badkaret så nu är det bara dessa lecablock som måste in så att det kan bli färdigt och sen måste maken förstås dra allt vatten som behövs:) Sen kan det bli bada av igen!


Ska snart gå iväg med minstingen och sen ska jag ta mig en promenad, lillasyster bestämde sig för att vila ett par dagar för hon hade fått ont i knät:( Hoppas att det går över snart, det är aldrig roligt att ha ont...


Jag hoppas på en bra förmiddag för alla och att andra har mindre regn än vi!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards