Direktlänk till inlägg 20 oktober 2007

Så nu har vi fått lite

Av maria - 20 oktober 2007 16:52

lasagne och sallad i oss, minstingen har med kusin och mormor och ja, vi säger morfar för lätthetens skull, gått iväg på bio.


Jag har laddat ner lite bilder dock inte på det pyssel som vi, jag, 17-åringen och systerdotter, modell äldre, pysslat med men på det som hänt i källaren!


Nu har ju nya fönstrena kommit på plats, det saknas fönsterfoder invändigt och utvändigt, maken tänker sig plåt utvändigt och trä invändigt, det blev jättefint och tätt...



Som synes så är det en del nya rör, dessa ska målas vita, förstås och de har ju tillkommit för att det är element uppsatta och det har gjort inte bara källaren varm och torr utan hela huset har blivit varmare... Kanske på grund av luftningen:))


Så här såg det ut imorse när jag började, eller, ja, okej då, på förmiddagen i alla fall. Dessa lecablock stod bara där, de var inte fastsatta...





Sen blev det så här...


Nu är det fastmurat men inte helt klart ännu... Det saknas lite ännu:))







Så här ska det se ut men såklart är det inte heller färdigt för det ska ju dit kakel och klinker oxå! Detta måste torka nu och någon gång mitti veckan eller mot nästa helg så kan man börja kakla och klnkra detta... Skulle ju kunna strunta i att kakla det som ändå döljs av badkaret men jag inbilla rmig att det luktar och jag vet inte allt, kanske jag bara känner mig mer tillfreds med att veta att allt är omslutet av kakel och klinker:)) Ja, lite knäpp och halvgalen:))


Men detta inklätt i samma kakel som är på väggarna och med ovansidan= hyllan i det klinker som är på golvet så tror vi att det kommer att bli kanon med detta badkar stående mot det:)) Det ska vara massor av levande ljus i badrummet:)


Nu hoppas jag på en mysig kväll för alla!!!









 
 
Elisabeth

Elisabeth

20 oktober 2007 17:16

Jaha ja... var det inte det jag sa!! Dreggla på min kammare... blir det alltså här! Så snyggt!!
Kram igen vännen..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ananasens

Ananasens

20 oktober 2007 17:21

Det där badkaret skulle jag inte säga nej till.

Hoppas din kväll blir bra.

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Ingen bild

maria

20 oktober 2007 17:37

Elisabeth: Förlåt, dreggla inte till vattenskador bara:)) Men ja, vi hoppas att det blir snyggt till slut!!!

Kramar!!!

 
Ingen bild

maria

20 oktober 2007 17:38

Ananasens: Nej, det ser väldigt skönt och behagligt ut... Jag bara väntar otåligt tills att jag ska få prova det, har tingat på att vara försten:))

Ha en mysig kväll, vännen!

 
Ingen bild

Lady Starlight

20 oktober 2007 19:26

Det blir jättefint. Så duktig du är! Jag är så imponerad. Klart du ska bada först, ingen tvekan om det.

 
Ingen bild

maria

20 oktober 2007 19:59

Lady Starlight: Tack, ja, vi hoppas ju på att det ska bli så fint när det äntligen är helt klart:)) Japp!!! Det är rätt, jag SKA ha första badet... kram!

 
Ingen bild

Di

20 oktober 2007 21:05

Vad bra det kommer att bli, du är händig måste vara roligt att kunna kakla... och jag skulle med vilja prova :) någon gång!
Må bäst..väntar på fler bilder..ditt hus ser ut att bli underbart...
Kram

 
Ingen bild

Persilja

21 oktober 2007 00:06

Det närmar sig! Sååå skönt det ska kännas när sista penseldraget är gjort! Köp en lite flaska champagne och korka upp till första badet!
Kram!

 
Ingen bild

Lady Starlight

21 oktober 2007 10:48

Tittar in en sväng för att önska dig en fin dag idag. Golvet på bilderna är så vackert. Du är verkligen duktig.

 
Ananasens

Ananasens

21 oktober 2007 16:01

Hur går det idag? Kaklar du för glatta livet? :)

Hoppas du mår bra så det inte är därför det inte är nån uppdatering.

Kram

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Helena

Helena

21 oktober 2007 17:18

Antar att det inte är en så bra dag idag.
Vill bara önska dig lycka till på röntgen imorgon....det kommer att gå jättebra.
Du finns i mina tankar vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

maria

23 oktober 2007 11:25

Di: Tack! Ja, jag tror att man i alla fall blir snällare i bedömningen av det man gör själv än när yrkesmän gör:)) Det kommer mer bilder så småningom:))

Kram

 
Ingen bild

maria

23 oktober 2007 11:28

Persilja: Ja, det ska bli skönt när det sista är klart, särskilt i badrummet, en liten flaska skumpa lät inte helt fel:)) Ska komma ihåg det! Kramis

 
Ingen bild

maria

23 oktober 2007 11:30

Lady starlight: Tack, vännen! Söndagen var väl ingen hit men jag är ju van att en del dagar blir så... Ja, golvet är vi riktigt nöjda med, färgerna är så varma!

 
Ingen bild

maria

23 oktober 2007 11:31

Ananasens: Förstås så var det ingen kakling som gällde utan besök på det närbelägna tivolit, du vet, jag har vipplats på virvelvinden:)) Kram

 
Ingen bild

maria

23 oktober 2007 11:33

Helena: Tack vännen! Det gick ju... faktiskt... bra.. eller så bra det kan gå då:)) Nepp, söndagen var ingen bra dag alls men det kommer ju nya dagar:) Nu skulle jag vilja bli klar med badrummet, helst innan!!!:)) Kram på dig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards