Direktlänk till inlägg 23 oktober 2007

Nu har alla ätit sig

Av maria - 23 oktober 2007 17:22

mätta och börjat med sina egna saker, några läser läxor, någon tittar på tv, maken ska fortsätta med lite golvsocklar och elpuleri... Jag skulle ha satt lite kakel och kanske så oxå gör sen men just nu ska jag ut i cybern och söka efter lämpliga sargblandare... Det behövs ju något som det kan komma vatten ur till badkaret, annars blir det inte mycket till badande här:))


Sakta men säkert börjar rummen bli någotsånär färdigställda och det känns så himla bra. Det har varit lite väl mycket detta och ibland eller många gånger har jag lite tröstlöst sådär undrat om vi inte tog oss vatten över huvudet denna gång. Men sakta och säkert, trägen vinner och allt annat man kan säga om det så har det i alla fall hela tiden gått framåt!


Lite blommor har dött på vägen av bristande omsorg, kan man kalla det, lite kläder har inte blivit lagade, det har köpts nya istället, för stunden, de trasiga ligger och väntar... Städning har det inte blivit så mycket med, det ska ju ändå sågas och slipas och smutsas ner igen direkt efter men en och annan raid med dammsugaren har väl gjorts lite då och då. Nu börjar det äntligen igen i alla fall se överskådligt ut, hoppfullt om att någon gång kommer resterna av spackel och dylikt vara förseglade för gott och inte synas mer. Kan det bli bättre än så? Ja, förstås, braskaminen kunde vara färdig så att man kunde få njuta av det hela med en brasa men som sagt, det kommer det med...


Nu hoppas jag att det blir en lugn och skön kväll för alla!!!

 
 
Lady Starlight

Lady Starlight

24 oktober 2007 07:24

Det var svårt att ta sig in här, men som du säger... trägen vinner. Tänkte bara titta in till dig och önska dig en fin dag idag.

http://denhemliga.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

24 oktober 2007 08:51

Du var inte lätt att nå igår...! Antar att du var rätt frustrerad på allt vad uppkopplingar hette? Hoppas det har löst sig nu?

Hoppas också att du får en bra dag, utan några längre tivolibesök!

Ha det gott.. min vän..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

24 oktober 2007 11:53

Lady Starlight: Hihi, visst är det som ett inbrottssäkert ställe:)) Tack!!! Jag hoppas att din dag var bra den med, trots randiga och rutiga...

 
Ingen bild

maria

24 oktober 2007 11:55

Elisabeth: Tack, vännen! Nej, här är det inte lätt att komma in, tillsammans med de vanliga besvären med trådlöst bredband så har jag det "Jätteroligt"!!!

Ha en superb dag, vännen min! Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards