Alla inlägg den 3 april 2007

Av maria - 3 april 2007 11:26

Det här har varit bland den mest sjukaste helg jag har varit med om i flera meningar. Vi for iväg i fredags morse och skulle skriva på huset vi har köpt och börja jobba i det. Barnen och hunden skulle vara hos min mamma förutom 17-åringen som skulle jobba i huset med oss. Maken skulle åka till Bauhaus och hämta alla varor vi beställt att få ihopplockade till denna fredag och jag och sonen skulle börja riva och arbeta i huset. Maken tar en väldig tid på sig och jag börjar bli orolig. Till slut ringer han och talar om att Bauhaus har inte plockat ihop alla våra varor så att det kommer att ta hela dagen för honom. hm....

Till slut kommer varorna med maken och vi bär och bär, klockan 20.00 är vi helt slut och vänder hemåt till mamma för att äta lite och stupa i säng. Vi sover gott och busar lite med hundarna på morgonen (mamma och hennes man har oxå en hund). Vi vänder åter till huset för att fortsätta att arbeta. Maken känner sig lite hängig men tror att det var lönen för fredagen. Vid lunch går vi till mamma igen för att äta lite och då är de på väg till veterinären med deras hund som tycks ha ont överallt men framförallt i ett ben. Vi fortsätter arbeta men med tankarna hos hunden samt vid vår egen hund och hoppas att det ej är något smittsamt, ack så naivt!

I huset upptäcker vi att toaletterna som vi ska börja med har varit rejält vattenskadade en gång i tiden vilket gör att vi måste tänka om och lägga ner mer arbete med dem än vad vi först tänkt men ok, då gör vi väl det då, så maken ger sig iväg för att inhandla mer material och vi börjar sedan.

Lika sent som på fredagen ger vi oss iväg till mamma för utfodring igen och får se att deras hund är hemma igen. Det visar sig att väl hos veterinären har hunden kräkts och fått diarre. Vi tänker inte mer på det utan hoppas att vår hund ska klara sig. Vi hade en trevlig kväll i alla fall som motvikt till dagens olika bakslag och sover sen gott.På natten hör vi att någon är uppe på toaletten och kräks, det visar sig på morgonen att det är vår 13-åring som har smittats av den magsjuka hunden, helt otroligt och hunden som i sin tur har blivit smittad av min lillasyster och hennes familj.

På morgonen går vi till huset och fortsätter arbeta. Framåt lunch är vi klara med så mycket vi kan vara och maken har börjat känna sig lite mer hängig. Vi äter lunch och då blir maken riktigt dålig och lägger sig för att vila medan jag packar ihop oss för att åka hem. På vägen hem känner jag att jag blir alldeles matt i kroppen och det börjar värka överallt, maken klagar över samma symtom och 17- åringen säger sig vara hängig. Väl hemma stupar jag i säng med en hink bredvid mig och vi inser då att vi är fyra av sex möjliga (vår hund inberäknad) som har blivit smittad av mammas hund. Resten av söndagen ligger vi och hela måndagen är som en dimma och först idag så börjar det lätta en aning. Minstingen och vår hund har hittills klarat sig och jag hoppas verkligen att de slipper undan detta.

I helgen är det påsk och då ska vi på´t igen. Tillbaka till mamma och husets arbete, vi vill ju så gärna få det beboeligt tills att vi flyttar in för gott sista helgen i maj. Helgens arbete och rekande över vad som måste göras på en gång och vad som kan göras så småningom har i alla fall visat att vi kommer att ha ett kök och toaletter klart samt ett vardagsrum och förhoppningsvis flertalet av sovrummen klara. Vi hoppas att vi får vara friska nästa helg, det räcker ju faktiskt med mig och min meniéres, jag mår ju illa ändå menar jag av yrselanfallen.

kramar till alla som behöver

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards