Alla inlägg den 19 april 2007

Av maria - 19 april 2007 15:50

så är det istort sett bara räkningar i dagens postskörd... Jag är i och för sig glad över att de ramlar in så att jag kan betala dem men kunde de inte komma lite mer utspritt över månaden.


Dagen har fortsatt i en något mindre svängig ton än förmiddagen, jag kan forfarande inte låta bli att tycka att mamma tog ett klokt beslut. Bra för henne!


Min lillasyster fick hjälp av mig med sin deklaration vilket påminner mig om att makens och min ligger här och väntar... Jag har gått runt lite bland bloggar och läst en del matnyttigt och kommenterat lite här och där.


 Jag har också packat inför i morgon då vi åker till mamma och fortsätter att arbeta i nya huset. Det gick ju relativt bra för mig att köra själv sist så jag startar nog redan i morgon bitti. Denna gång ska jag fota när jag kommer dit och sen på söndagen innan vi åker. Helgens projekt i huset är att maken ska koppla in handfatet på den i stort färdiga toaletten och börja montera ihop köksskåpen, diskbänk och diskho samt övriga bänkskivor. En elektriker kommer på fredag oxå för att ge ett kostnadsförslag på det vi behöver honom till, vi gör ju som sagt mycket själva. Jag ska sätta upp den där easy covern i makens och mitt sovrum, lägga golv och måla lite. 17-åringen ska få hjälpa mig samt rensa upp bland bråten i ett av rummen. Han vill att vi ska komma ner i källaren snart så att han får den hjälp han behöver med sitt rum.


Så blir helgen och på söndag kväll är jag hemma igen även om det inte är hemma så länge till. Jag längtar så nu efter att få ta alltihop och komma iväg!


Så huset, here we come again!!!

Av maria - 19 april 2007 10:13

om dagarna. Jag började bland annat dagen med att gräla med 14-åringen. han anser att gympakläderna sticks och gör ont och därför struntar han i att ta med sig gympakläder och deltar inte i gympan. Jag blev såå trött på honom att jag drog till med att: Vi får väl skicka dig på en taktil utredning då eftersom allt sticks och gör ont!!! Förlåt! Ja, jag vet, det var lågt gjort av mig, vi kommer att prata efter skolan.... Men ibland så verkar det som om det inte spelar någon roll, vad man än säger så ar det fel! Likaså med maten igår, maken hade gjort helt underbara laxburgare och hemgjort p-mos, två av barnen vägrar smaka laxen för den var inte gjord i ugn.... Lax som lax tycker en annan men ok då.


Sen ringer mamma och börjar prata om att hon har fattat ett stort beslut... Hjälp, tänker jag, de ska flytta!!! Nej, det skulle de inte utan hon berättar att hon, som har haft ett och ett halvt jobb de senaste 20 åren plus föreningsliv plus 5 barn och två bonusar plus 7 barnbarn och ett till på väg samt två bonusbarnbarn, ska sluta det ena jobbet, det halva jobbet och bara ha det andra kvar!!! Hjälp det här med ork jag skrev igår, det borde hon läsa! Och alla ni som har kommenterat min ork, tja, jag har att brås på... Men såå klokt, tänkte jag och hoppas innerligt att jag brås i det med. Vilket klokt beslut! Det var en upplyftande bit av morgonen...


Rätt var det är så släntrar sen 17-åringen upp och frågar om vi har sytråd någonstans, tar den och en synål och börjar laga sina byxor... Ibland blir man alldeles till sig av stolthet och glädje. Detta uppvägde det där grälet, vad det nu var det handlade om, det tar jag en annan gång, med nya argument och nya gympabyxor.


 Som sagt ibland svänger det om dagarna!

Av maria - 19 april 2007 08:19

Jag blev utmanad av Fru Fundersam och ja, jag antar ju oftast utmaningar, så blir det även med denna.



Tio första

Första bästa kompis: Kristina, som barn ca 5-6 år gammal

Första bil: i familjen en röd bubbla som man alltid fick springa igång, som vuxen en golf.

Första kärlek: Måste vara min man, allt annat var bara förförelse och distraherande

Första husdjur: som barn katter och en hund, som vuxen katt sen hund

Första semester:  riktiga som jag minns, Gambia.... Jag vill dit igen!

Första jobb: sommarjobb, fabriks montering av handikapphjälpmedel, som vuxen inom omsorgen.

Första köpta skiva: Vet faktiskt inte


Första riktiga kärlek: Min man

Första piercing: hål i öronen, mormor tog med mig till PUB när jag var sju år

Första konsert: Minns inte


Nio senaste

Senaste alkoholdrycken: Rött vin

Senaste bilfärd: i söndags

Senaste filmen du såg: hm, wallander i söndags 

Senaste ringda telefonsamtal: till min man

Senaste bubbelbadet: bubbel måste det vara ett bubbelbadkar? i så fall aldrig men med bubbelbitar förra torsdagen

Senaste spelade cd: alanis morissette (stavning av namn, blä)

Senaste kyss: imorse

Senaste gången du grät: oj, för ngn månad sen av uppgivenhet

Senaste måltiden: laxburgare, hemgjort p-mos och sallad


Åtta har du nånsin

Dejtat en av dina bästa kompisar: nej

Blivit arresterad: nej

Blivit kär vid första ögonkastet: ja

Fastnat med blicken i någons urringning: nej

Fått ditt hjärta krossat: som barn kanske

Sagt att du älskar någon utan att mena det:  nej

Haft ett one night stand: nej

Busringt till någon: ja


Sex saker du gjort idag

1. ätit frukost

2. rullat cigaretter

3. droppat Hobbes ögon

4. kikat runt bland bloggar

5. grälat med 14-åringen som tycker att gymnastikkläderna sticks och gör ont så därför struntar han i att vara med på gymnastiken

6. antagit en utmaning


Fem favoritsaker utan rangordning

1. böcker

2. datorn

3. sängen

4. att skriva

5. musik

Fyra personer du kan berätta allt för

nej, men med min man kan jag vara precis så liten eller stor som jag känner mig eller har lust till


Tre val

Blått eller rött? grönt och orange, jag är obstinat oxå

Sommar eller vinter? Sommar

Choklad eller chips? Choklad


Två saker att göra innan du dör

1. leva

2. fortsätta att intressera mig för människor


En sak du ångrar

Nej, många men varför gråta över det nu? Man får lära av sina missar....


Jag skickar denna utmaning vidare till fyrabarnsmammandubbelörnen och Ella

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards