Alla inlägg den 5 april 2007

Av maria - 5 april 2007 19:16

Har ju tidigare talat om att jag har haft problem med inhandling av födelsedagspresenter till maken, inte har jag kunnat ta mig till affärer för anfallen har duggat tätt så det har inte känts tryggt. Jag beslutade mig helt enkelt för att tillverka små presentkort som jag har lagt i kartonger och slagit in i vackert papper och massor av snören. Tja, nöden har ingen lag alltså. Fiffigt!

Av maria - 5 april 2007 14:34

Man brukar ju säga: sakta men säkert... Jag har bara packat en kartong idag. Tur att vi har massor av färdigpackade flyttkartonger som ska med i alla fall. Jag stötte på ett problem och kände en liten gnällspik blomma upp i mig. Jag påbörjade klädpackningen inför helgen, mest ska vi ju ha skitkläder att arbeta i men så kom jag på att det är ju faktiskt påsk och då kan det ju vara kul att ha något annat än arbetskläder med sig. Till minstingen gick det bra och maken klarar sig alldeles säkert men när jag kom till min garderob fick jag lust att sätta mig ner och gråta. Jag har ju gått upp lite sen jag började med alla mediciner och nu känns det som att jag inte har något att ta på mig. Jag vet... KÖP NÅGOT NYTT DÅ!!! Men jag vill inte, jag vill ha mina kläder... Mina invanda kläder... Och min vanliga storlek förstås. Ja, ja, gnällspiken får skylla sig själv, helt klart får hon det. Men hon tänker inte gå i gympabrallor under påsken...

Av maria - 5 april 2007 12:35

Jag fick ett meniéresanfallpå förmiddagen så dagordningen sprack... Får väl börja packa kartongerna här om en liten stund när allt slutat snurra. Slår vad om att det kom bara för att solen var framme och för att jag hade lite att göra. Ibland blir det väl så. Allt kan inte få vara bara bra...

Nej, bara att hugga tag på nytt, kartonger, kartonger och åter kartonger.

Imorr´n blir det nog sol igen eller vad tror ni?

Av maria - 5 april 2007 07:04

Som dagens frukost serveras att packa kartonger och som dagens lunch packar vi kartonger på släpet och som dagens middagstips gör vi oss påskrena så att vi kan smutsa ner oss i kakling och klinkring imorr´n. Det är väl inte så illa?
Jag hoppas nu bara att alla hundar, mattar och hussar håller sig friska denna helg. Vi ska ju liksom flytta in i huset 25/5 och vi bör ha ett kök och toaletter färdigt då.

Påsk... Idag kanske det kommer några påskkärringar och vill ha lite gott i magen! De brukar vara så sööta... Men när de börjar komma upp i närapå tonåren så känns det inte alls lika sött utan en aning överansträngt och utstuderat, på gränsen till tiggeri och det är inte alltid som de är trevliga heller.

Min syster hade haft ett samtal med kuratorn på skolan hon arbetar och kuratorn hade frågat om jag och min man verkligen visste vad vi gav oss in på när vi köpt huset. Min syster hade lite frågande undrat vad hon menade med det och då hade kuratorn svarat att det var ju så mycket busliv av ungdomarna där vi ska bo och det kanske blir för jobbigt för oss. Min syster hade i alla fall sagt att Maria bangar inte för sånt, hon går ut och snackar med dem, jag känner mig trygg med att Maria ska bo där för när F (min syssterdotter) blir så stor att hon hänger där då kan Maria ha lite koll på henne. Ja, jag kanske är lite tuff så där, som i Vaggeryd, när vi campade med barnen, så var det ett väldans liv vid stranden sent en kväll och jag blev nyfiken och fick då se grabbar mellan 15 och 18 år som försökte stena ihjäl canadagäss, jag blev skogstokig och flög som en furie genom campingen och fram till killarna, jag tror att de blev lite förskräckta, sen hade jag en lång diskussion med dem in på sena natten om detta. Jag kan inte låta bli liksom, jag anser nog att vi alla måste ta lite mer ansvar för varandra. Jag tycker till exempel att alla barn runt mig, oavsett om jag känner dem eller ej, är mitt ansvar, inte till vardags med mat och rena kläder men om ett barn gör fel så måste det ju bli upplyst om konsekvenserna och om ett barn utsätter sig själv för fara så måste man ju rycka in oavsett om man känner barnet eller ej. Jag är kanske lite tokig och en del grabbar på gatan här tycker nog att jag är en riktig häxa men å andra sidan så har dessa grabbar uppfört sig mkt illa och kört bil onyktra samt vandaliserat en hel del.

Nog om detta, idag kanske det blir sol i alla fall. jag vill ha sol och värme.

Påskkramar till alla som behöver!

Maria

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards