Alla inlägg den 6 april 2007

Av maria - 6 april 2007 08:24

Idag lyser solen igen, som jag har längtat efter den. Nu var det så att vi hade tänkt att sova länge och väl här på morgonen innan vi ska ge oss av men hund och minsting tänkte annorlunda så vi kom upp 06.30, inte illa en långfredag...

Nu är vi alldeles strax resklara då, två tonåringar som ska väckas, helst utan konflikter, det blir så arbetsamt i bilen, trångt och dant om vi dessutom har lite gruffande.

Mot mamma och hus, jag längtar efter att få sätta de första kakel och klinkerplattorna. Vi gör nästan allt själva när vi renoverar. Maken gör avlopp, el, vatten och väggskivor odyl. jag kaklar, klinkrar, tapetserar och lägger golv.

Badrummet som vi nyss har gjort i detta hus som vi ska lämna,där fick jag verkligen utlopp för fantasi och kreativitet, det var så roligt att se resultatet växa fram och få sin egen stil. Jag gjorde bland annat så att jag struntade i en del kakelplattor och bara lämnade hål där sen köpte jag snäckor och stenar som jag gjorde som mosaik på de rutorna. Man mådde riktigt bra när man höll på.

Så om jag bara får stå upp ett par timmar så ska jag njuta hejdlöst av kakelfix och fantasiflöde och svett...:)
Där i mellan ska jag njuta av god mat och gott umgänge med hela den stora familjen. Eftersom man får slåss om den enda datorn som finns där så är det risk för att jag inte är tillbaka förrän på Måndag kväll/tisdag förmiddag.

Kramar till alla som behöver och ät nu godis för resten av året så kan vi jaga grammen och kilona sen....:)

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards