Direktlänk till inlägg 2 maj 2007

Så då är man på benen igen då...

Av maria - 2 maj 2007 13:13

Världen står något mer stilla igen och jag gör ett försök att fortsätta med helgens arbete... Var var jag? Jo, toaletten och köket....


Sen kommer vi då till hallväggsprojektet! Det skulle vara en baggis, jag hade knackat och lite på väggen och sa åt maken att detta kommer inte att vara något problem... Hm, ja, jag tar tillbaka det... I det här mycket gediget byggda huset så sitter det diverse olika material i lager för att man sen ska finna mycket kraftiga träplankor/stockar att ta sig igenom för att få ner väggen. Det kommer nog att ta lite tid, inte som jag sa till maken direkt att det med tigersågen skulle bli som att skära i smör, nej så blir det inte.


Lite lättare gick det att skapa 14-åringens rum... Här är regelverket klart, färdigt för att sätta upp spånskivor och gipsskivor som jag då kan spackla...

Spackla.... Jag har gjort av med två stora hinkar med spackel och en liten hink och vi behöver en tredje stor hink.


När utsidan mot vardagsrummet då äntligen är färdigt, spacklat, slipat och tapetserat så kommer en dörr upp oxå, det kan ju inte gärna kallas för ett rum om det inte finns en dörr...


Då kan jag gå in i rummet och fortsätta käka spackel där, inte konstigt att man går upp i vikt...


14-åringens rum är ett ganska fint rum på 12,5 kvadratmeter och med två vackra fönster. Inte för att 14-åringen bryr sig om det men vi andra tycker så i alla fall... Elementen har jag målat på och ska måla lite mer på dem och fönstrena ska målas, sen ska jag slipa och lägga golv för att det senare ska kunna slängas upp lite tapeter...


Vardagsrummet blev jag väldigt nöjd med. Maken oxå efter att slitet var färdigt. Vi skulle nämligen införskaffa en ny soffa i det nya huset och stannade därför till på Ikea på vägen till huset i torsdags. Vi köpte soffan och killen i varuutlämningen deklarerade glatt för maken att det var minsann den största soffan Ikea hade... Hm, maken fick erfara det när han försökte få in delarna i släpet i helt skick. Han fick ta bort allt emballage, köra med kåpan öppen och väldigt långsamt resterande av vägen... Men det blev bra och den är skön oxå.


I köket och vardagsrummet är det nu endast innertak, golv och taklister samt förstås lite el som behövs, det ska komma en elektriker förhoppningsvis denna vecka eller nästa och ordna lite el åt oss...


I minstingens rum har vi rivit färdigt och ska sätta upp gips.


Maken har satt för hålet i väggen som det gick en dörr in till sidovinden förut. Vi har tagit upp ett hål för den dörren i vårt sovrum istället. Så det är samma sak här att det ska gipsas, spacklas och slipas sen kan man lägga golv och tapetsera, även detta rum ska få nytt innertak så småningom..


Det kommer mera under dagen, nu är det dags att vila lite och sen ska Hobbe till veterinären eftersom han har blivit sjuk i ett öra. Han hade en fästing vid det örat i helgen som vi plockade bort så det är bäst att kolla upp det....


 
 
helga

helga

2 maj 2007 13:41

Det var till att ha projekt på gång. Kul att titta in igen!!

http://helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

2 maj 2007 13:44

Som alltid blir jag djupt imponerad!!!!!!!

Jag blir trött bara att läsa allt! Det verkar så lätt hela tiden!
Så nu är det bara mindre än en månad kvar va?
För oss är det 9 dagar!!! Gulp!

 
Ingen bild

maria

2 maj 2007 14:42

Blir du trött av att läsa om det så kan du tänka dig hur trötta vi är efter helgerna...

9 dagar, det önskar jag att det bara var kvar för oss. Vi flyttar 25/5 och det känns som så lång tid just nu...

Lätt, och lätt, vänta tills nästa inlägg då få rdu se hur lätt det är..

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

2 maj 2007 15:35

Jag begriper inte var ni får all energi ifrån?! Javisst ni ska flytta men måste alla rum göras samtidigt... Himmel vi har bott här ett år o sonens rum är väl det enda man kan kalla färdigt... Och så köper vi växthus istället??!!! Jag tror vi har flera skruva lösa!!???....

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

2 maj 2007 16:17

Dubbelörnen: Har du glömt bilderna innan vi lade våra händer på det hela... Det gick inte att bo där helt enkelt förrän mycket blivit gjort. Tack o lov så gillar både min man och jag att renovera, annars skulle detta ha varit olidligt.

Kram på dig och jag brukar säga att det är mycket roligare att leva om man inte är klok på en endaste fläck, med andra ord har många skruvar lösa....

 
elaina

elaina

2 maj 2007 16:41

Ojoj maria!
Vet precis hur mycket jobb det är med att renovera gamla hus. (har erfarenhet av flera)
Blir därför djupt imponerad hur mycket Du mäktar med jämsides Din sjukdom. Men det är väl så att det man gillar orkar man bättre med å det genererar positiva vibbar...
=0)
PS:Kärbon slogs med vinylmattor i helgen: det va inte riktigt Hans grej :) Men måleri är Han en hejjare på! (enl.Hans Chef NorraEuropas Skickligaste!*ler-stolt*)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

2 maj 2007 16:54

Ja elaina!

Det är väl liksom bara att hugga i med allt det härliga (utom spackel då) när man står på benen... I mellanåt så schvungar det till och då får jag lägga mig ett tag tills det gått över. Ska jag vara ärlig så märker jag väl att det egentligen inte är nyttigt för mig ur anfallssynpunkt men det är såå roligt och det måste ju räknas för något det oxå???

Hälsa kärbon att vinylmattor alltid kräver ett ordentligt slagsmål innan de ger sig, fniss, det brukar i alla fall maken säga...

 
Ella

Ella

3 maj 2007 14:53

Oj vad ni jobbar hårt! Wow... jag blir trött bara jag läser...

http://livetefter.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards