Alla inlägg den 10 maj 2007

Av maria - 10 maj 2007 07:34

igen. Nu åker vi snart. Det känns lite konstigt ändå, jag lämnar en ort jag har bott på i tjugo år... I tjugo år har jag oxå varit på väg härifrån. Jag har egentligen aldrig trivts så bra här,  det är en speciell ort och med en speciell mentalitet, det har blivit något bättre med fler inflyttade men är ändå rätt tillknäppt.


Som sagt det ska bli skönt att komma härifrån men det är oxå många minnen, promenadstråk, barnens fotbollsmatcher, skolavslutningar etc... De finns väl kvar i hjärnans skattkammare, förhoppningsvis...


Läste i DN om en man som fick körkortet indraget för gåfylla.... Svårt det där. Å ena sidan visar det ju på gott omdöme att låta bilen stå när man tar en "fylla" och å andra sidan kanske man inte ska bli så full att omgivningen har anledning att agera.... Som sagt, svårt. Missbrukare har väldigt tuffa krav på sig för att få tillbaka sina körkort, eller ta om körkorten. Det kan nog vara bra men det gör det oxå ändå svårare för en "ren" missbrukare att ta sig tillbaka... Svårt, vad är rätt och vad är fel, lagar lämnar ju sällan utrymme för de grå nyanserna. I alla fall inte i texten även om utomstående ibland kan tycka att domarna är ute och flyter i nyanserna....


Må helgen bli en vacker helg med få anfall och jag ska tala med trappan om att den oxå ska bli omskött så att den inte kastar ner mig ifrån den mer...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards