Alla inlägg den 20 maj 2007

Av maria - 20 maj 2007 19:01

Nu har han besinningslöst gått på klädkamrar och annat... Sopsäck på sopsäck, kartong på kartong samlas här intill mig... Jag borde ju vara glad över att ha en så handlingskraftig man och det är jag. Jag får bara sån ångest när jag tänker på att dessa säckar ska ju gås igenom. Hur mycket är trasigt, nött och utslitet? Hur mycket är urvuxet?


Det ska sorteras och hängas, kastas och lämnas in till återvinning och det är urtrist!!!  Jag för min del gillar saker som ska användas... Jag tänker ta tag i köket, kastruller, byttor och skålar. Kryddor och torrvaror vi inte kommer att använda dessa sista dagar. Sånt gillar jag, att packa ner det som ska packas upp och användas.


Sicken tur att man är olika i vissa avseenden, annars hade kanske de som ska flytta in här fått en massa skräp på köpet... Det hade ju inte varit så skoj för dem. Usch, nu tänker jag på allt ute som ska med... Jag ska sluta tänka och börja packa istället...

Av maria - 20 maj 2007 18:03

Det kommer att bli en del om detta, mycket händer och mycket oförutsett inträffar... I helgen  har mycket blivit målat i källaren och 17-åringens rum börjar att växa fram.


En råkällare vad kan man göra med det?











Detta ska alltså bli 17-åringens rum och det har gått framåt faktiskt... Mycket tack vare lillasyster som kom och hjälpte till att måla... Vi hade erbjudit 17-åringen att få kakel på väggarna, det finns ju så mycket snyggt idag, man kan få det att se ut som en grotta eller som en tegelbyggnad. Häftigt liksom men inte då, målat ska det vara...


Målat har det blivit, efter lagning och takmålning...

Dessutom har golvet börja hamna på plats. Valet av färgerna står 17-åringen för... Faktum är att han kom hem en gång i helgen och hade flickvännen med sig som bor på vår nya ort. Lite roligt, det är den första flickvännen bland pojkarna, i alla fall på det här viset...


17-åringen behöver en vägg till sitt rum oxå.

Den har vi här.


Snart klar...









Det ska ju vara puts på den oxå och dörren kommer i veckan...


Det blir till att måla lite till sen...






Vi har fått en toalett till inkopplad!



















Snart har den en nyslipad och nymålad vacker dörr oxå.


En liten del av det som händer... NU börjar det kännas att snart är det dags. Det är bara denna vecka kvar i gamla huset och det är såå urplockat, ändå är det såååå mycket kvar. Jag förstår inte var alla saker kommer ifrån??? Det känns som om vi tömmer och tömmer och kör lass efter lass till nya huset och ändå är det så mycket kvar att packa och köra.


Snart är detta dock över och det ska bli så skönt att få vara på ett och samma ställe igen.


Nästa vecka kommer förmodligen en dusch till nya huset oxå men vi vet inte om vi har löst avloppsfrågan då... Det visar sig när maken bilar runt stammen att den sticker iväg åt ett håll och när han bilar vid brunnen i det blivande badrummet och förväntar sig att den ledningen ska gå mot stammen så visar sig det vara fel utan den ledningen sticker åt ett annat håll. Vad göra? Maken fortsätter att bila upp golvet så får vi se vart det leder.


Väggen som skulle upp i minstingens rum är nu


















färdig och rummet har blivit
















tapetserat och golvet ligger på plats,jag tycker att det blev jättebra, lite fönsterfoder, golv och taklister på det här så är det kanon...




Något som har vuxit fram och som blev jättebra är hallen...











Tapeterna är uppe och golvet på plats, tak och lister är målat och det kändes som om hallen blev dubbelt så stor...





Min lillasyster kom och började fundera över huruvida golvet var klinker eller laminat, skarvarna syns inte...





Det är lite bland mycket annat, det kommer mera.... Men senare, nu ska jag packa lite mer...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards