Direktlänk till inlägg 20 maj 2007

Tja, jag kan ju börja så smått...

Av maria - 20 maj 2007 18:03

Det kommer att bli en del om detta, mycket händer och mycket oförutsett inträffar... I helgen  har mycket blivit målat i källaren och 17-åringens rum börjar att växa fram.


En råkällare vad kan man göra med det?











Detta ska alltså bli 17-åringens rum och det har gått framåt faktiskt... Mycket tack vare lillasyster som kom och hjälpte till att måla... Vi hade erbjudit 17-åringen att få kakel på väggarna, det finns ju så mycket snyggt idag, man kan få det att se ut som en grotta eller som en tegelbyggnad. Häftigt liksom men inte då, målat ska det vara...


Målat har det blivit, efter lagning och takmålning...

Dessutom har golvet börja hamna på plats. Valet av färgerna står 17-åringen för... Faktum är att han kom hem en gång i helgen och hade flickvännen med sig som bor på vår nya ort. Lite roligt, det är den första flickvännen bland pojkarna, i alla fall på det här viset...


17-åringen behöver en vägg till sitt rum oxå.

Den har vi här.


Snart klar...









Det ska ju vara puts på den oxå och dörren kommer i veckan...


Det blir till att måla lite till sen...






Vi har fått en toalett till inkopplad!



















Snart har den en nyslipad och nymålad vacker dörr oxå.


En liten del av det som händer... NU börjar det kännas att snart är det dags. Det är bara denna vecka kvar i gamla huset och det är såå urplockat, ändå är det såååå mycket kvar. Jag förstår inte var alla saker kommer ifrån??? Det känns som om vi tömmer och tömmer och kör lass efter lass till nya huset och ändå är det så mycket kvar att packa och köra.


Snart är detta dock över och det ska bli så skönt att få vara på ett och samma ställe igen.


Nästa vecka kommer förmodligen en dusch till nya huset oxå men vi vet inte om vi har löst avloppsfrågan då... Det visar sig när maken bilar runt stammen att den sticker iväg åt ett håll och när han bilar vid brunnen i det blivande badrummet och förväntar sig att den ledningen ska gå mot stammen så visar sig det vara fel utan den ledningen sticker åt ett annat håll. Vad göra? Maken fortsätter att bila upp golvet så får vi se vart det leder.


Väggen som skulle upp i minstingens rum är nu


















färdig och rummet har blivit
















tapetserat och golvet ligger på plats,jag tycker att det blev jättebra, lite fönsterfoder, golv och taklister på det här så är det kanon...




Något som har vuxit fram och som blev jättebra är hallen...











Tapeterna är uppe och golvet på plats, tak och lister är målat och det kändes som om hallen blev dubbelt så stor...





Min lillasyster kom och började fundera över huruvida golvet var klinker eller laminat, skarvarna syns inte...





Det är lite bland mycket annat, det kommer mera.... Men senare, nu ska jag packa lite mer...

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

20 maj 2007 21:19

Jisses så ni har hunnit med!! Det bästa är nog att låta sönerna skötte sin inredning helt själva. Lite goda råd är kanske inte helt fel;)

Men flickvän??!!! Tack o lov att jag ännu inte sett något av detta fr min 17åring *skrattar*. Har tidigare hotat att ta fram hagelbössan så kanske det avskräcker sonen, han kanske inte har glömt mina ord *fniss*

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

20 maj 2007 21:50

Hahaha..... Hagelbössa.... Jag tycker att det är jätteskoj!!! Det är dessutom en tuff och rolig tjej som jag känner att jag skulle gilla... Jag är ju lite ensam av min sort som du vet... Ibland brukar jag skämta om att jag skulle ha fötts till man istället men maken håller inte riktigt med om det..... skrattar....

Skönt att höra av dig! Kommer att ha våldsam abstinens under den vecka vi inte kommer att ha internet. Det finns ju i o för sig bibliotek... Får se vad man hinner med.

17-åringen började dejta tjejen per internet redan vid årskiftet så det har verkligen vuxit...

Kramar

 
Dubelörnen

Dubelörnen

21 maj 2007 09:16

Fast sonen säger jag är så galen så han aldrig skule våga ta hem någon tjej *skrattar*. Jag har lovat försöka vara väldigt normal, åtminstone första gången. Men sonen är skeptisk, enl honom har jag aldrig ännu lyckats vara normal bland hans vänner... Jag fattar ingenting!!

kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

21 maj 2007 09:40

Det är lika dant här...skrattar... Jag fattar heller inte, jag har alltid sagt att jag inte e klok på en endaste fläck och att det är så mycket roligare att leva så men sen påstår han att jag är knäpp och galen och DET har jag aldrig påstått mig vara inte ens uppfattat mig som.

Jag undrar just vad det kan va´ för sjukdom som sprider sig bland våra söner...skrattar...

 
Ingen bild

Dubbelörnen

21 maj 2007 15:30

Nä kan vi vara så lika??!!! Precis så sa jag till sonen efter att vi lämnat av kompisen. Jag sa att jag aldrig har mått bättre, känner mig spritt språngande galet normal. Ju "puckig-galnare" sonen tycker jag är desto bättre mår jag! Så I'm here to stay!

Måste erkänna att sonen o mannen är väldigt ense om detta. Sonen påstår att skälet till att vi flyttade fr stan var att pappa o han inte vågade ha mig boende där längre. Risken att grannarna började sprida rykten om mig var överhängande... Så därför bor vi här ute på landet utan några grannar inom syn- o hörhåll *gapskrattar*. Ska berätta för sonen att jag har en tvilling därute... Det tror han är helt omöjligt. Enl honom så finns ingen galen mamma, el en helgalen mamma, som ens är i närheten av hans mammas totalgalenskap... Han kommer nog att skicka en tanke av empati till dina barn *fniss*

Vi måste ses! *gapskratt*

 
Ingen bild

maria

21 maj 2007 16:16

Ja du men jag tror att vi ska hålla sönerna ifrån varandra så att galenpannorna inte hamnar i ett rebelliskt uppror där allt ska formas och stöpas likt norm... skrattar, det vore ju förfärligt, en förfärlig förlust för vår omgivning... Synd att de inte kan inse det innan istället för efter de har normaliserat oss... skrattar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards