Direktlänk till inlägg 16 maj 2007

Det här med

Av maria - 16 maj 2007 07:37

bloggandet är vaneframkallande. Man har sin rutter varje dag, ibland flera gånger om dagen (beror väl på måendet) och nu ska man bli utan internet i cirkus en vecka. Jag börjar få lite ångest över det, kanske kan jag låna hos mamma eller lillasyster så att man kan få kika in lite i alla fall.


Lustigt, telia säger att de först måste flytta vår telefon innan de kan ta beställningen på internet och därför får vi inte internet förrän en vecka efter vi fått telefonen. Hur kan det vara så? Man blir så förundrad över alla svårigheter. Ibland tror jag att det är företagens dataprogram som är skapade på ett sätt och därför inte klarar av att hantera beställningar och dylikt på något annat sätt. Kanske är det så...


Idag åker vi igen och denna gång ska jag ta lite fotografier. Det som är skönast av allt som har hänt i huset under den här tiden måste jag säga att det är att det har blivit rent... Huset har bara en smutsig yta kvar och det är i källaren, det är så skönt!!! Första helgerna i huset så kunde barnen bli så smutsiga så man trodde inte att det var möjligt att bli så smutsig. Nu kan man bo där...


Läser i DN att kommunals medlemmar ihögre utsträckning är sjuka och förtidspensionerade, man kan undra över varför det är så... Medlemmarna är i huvudsak kvinnor och yrkena är i huvudsak med människor, kan det vara en orsak? Eller den ofta så låga lönen, fast den har blivit bättre, jag har nästan lika låg lön trots 4 år på universitet och massor av studieskulder... Varför ger yrken i kommunen så mycket mindre betalt än yrken i det privata på chefsnivå? Usch, nu började jag spinna på tankar och frågor igen, det lägger jag ner, blir så trött annars.


Jag ska tänka på roliga saker de här veckorna så att jag håller mig uppe på benen i så stor utsträckning jag kan.




 
 
Ella

Ella

16 maj 2007 20:11

Du FÅR inte vara borta en vecka. Det är ju vanebildande tvärt om med.

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

Tant Tagg

16 maj 2007 21:57

Jag hörde också det där med att Kommunals medlemmar toppar när det gäller förtidspensionering och sjukdom. dessutom hörde jag Ylva Thörn säga på nyheterna i samband med detta att det var en konsekvens av ett tuffare arbetsklimat inom vårdyrkena, eller något sådant. Jag började också fundera över detta. Det ligger något i vad Ylva Thörn säger. Jag tror att den allt mer slimmade organisationen idag gör att kvinnor i vård och omsorg dels arbetar mycket MER när de arbetar och ofta känner sig otillfredställda med det arbete de gör, därför att de trollar med knäna hela tiden. Jag tror att de flesta kvinnor i dessa yrken gör sitt bästa för att de som de vårdar ska ha det så bra som möjligt och det blir på bekostnad av dem själva.
Sådant sliter. Både inombords och utombords.
Visst kan man bli arg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards