Alla inlägg den 21 maj 2007

Av maria - 21 maj 2007 18:17

packat två kartonger och förväntat mig att maken ska bli besinningslös igen men av någon underlig anledning sitter han med minstingen och spelar tv-spel.... Jag undrar jag.... Var gårdagen någon slags sjukdom som gick över, jag trodde att jag hade patent på att vara sjuk i denna familj... Till exempel har jag fått två fästingbett redan och ett måste jag gå till läkaren med, det luktar borrelia om det... Det får vänta tills efter flytten...

Av maria - 21 maj 2007 16:44

I morse lastade maken släpet och åkte för att inhandla det material vi saknar till husfixandet. Jag fick ett anfall och låg nerstoppad i sängen. Jag piggade på mig så pass att jag kunde följa med till huset, meningen var att jag skulle fortsätta med 17-åringens golv men det blev tji... Jag var så trött och yrslig så jag la mig i soffan och fortsatte vila.


Maken putsade klart väggen han byggt i 17-åringens rum, imorgon ska han ägna sig åt att fortsätta bilandet av det blivande badrumsgolvet så att det blir någon rätsida på avloppet. Jag hoppas på att må så pass så att jag kan lägga klart golvet och kanske måla lite. Blir det inte klart till helgen så får han väl sova i vardagsrummet eller hos mormor en helg till, värre än så är det inte. Det är dock trist att ständigt hindras i det man ska eller vill göra. Inte riktigt rättvist kan jag tycka men vad är rättvist egentligen?


I helgen hade jag ett sånt tufft anfall att jag faktiskt tänkte att jag vet inte om jag kommer att klara av det här, att leva med det här men det är klart jag gör, det är just under ett anfall man kan känna så men ett par timmar efter så tänker jag inte längre på att nästa anfall snart kommer utan på vad jag orkar göra tiden imellan anfallen.


Vi har ju börjat att sätta upp tak i kök och vardagsrum oxå, det kommer att ta tid, det är sånt maken gör ett par skivor då och då. Det blir fint, det syns inte så bra på bilden men det ser ut som träplank med ådringar och allt, jättefint...


Elektrikern ringde när vi kommit tillbaka till gamla huset och sa att kyl och frys nu hade el och att han skulle bli klar med el till tvättmaskinen och torktumlaren under dagen, så skönt, nu kan vi tvätta kläder, jag hoppas bara på att vi kommer att kunna tvätta oss själva oxå. Elektrikern meddelade oxå att min lillasyster var där och målade i källaren, så gulligt av henne! I söndags började hon attt måla den blivande tvättstugan, det blir så fint bara av att det blir rent och vitt.


Nu ska jag packa så där i lagom takt och lagom mycket under kvällen och imorr´n åker vi igen med ett lass. Efter lite pulande i huset så åker vi tillbaka och tar vägen förbi bauhaus och köper en dörr till 17-åringen, ska ha en stor dörrmatta oxå. På onsdag ska vi ta oss till minstingens dagis och bjuda dagiskompisarna på glass som ett litet avslut. Hoppas att jag står upp då, jag vill så gärna få säga hejdå till fröknarna för de är ensamma av sitt slag, helt underbart suveräna är de!!!


Under veckan eller i nästa vecka så måste jag sätta mig ner med äldsta sonens kostym som han ska ha på studenten sin och lägga upp byxor och kanske kavajärmarna. Jag är inte så bra på det här, har liksom inte hållt på med just kostymer, syr, ja, men kostymer, nej... Jag gör mitt bästa helt enkelt. Byxorna, klipper jag av sicksackar och sen tar jag sånt där limband och pressar. Mormor sa att tumregeln är att göra det precis som det redan är gjort, att man gör på samma sätt så det är det konststycket jag tänker försöka med. Jag hade mycket slips på mig under tonåren och var duktig på slipsknutar men nu har jag försökt flera gånger och inte lyckats så jag får be en av mina lillebröder, de kanske kan...


Nä, lite packande var det, bäst att börja lite innan maken får fnatt igen och röjer sådär bessiningslöst som igår...

Av maria - 21 maj 2007 07:31

trappan... Jag har blidkat den och den blev såå fin. Jag tror att den kommer att vara snällare mot mig nu.


Trappor visade det sig att det inte var så lätt att göra iordning, man kan ju inte vara där under tiden, det tar så lång tid för färgen att torka.















Det gick i alla fall och nu är den vit och fyra trappsteg har fått halkremsor, alla ska få det sen...















Det är ju lite finurligt det här med trappor, hur tapetserar man dem? Ska man bygga en ställning i trappen för att nå upp i tak? Vi tror att vi tar och rollar den övre delen på två av väggarna och tapetserar resten. Det kan nog bli bra. Det är dock inte något bestämt ännu, vi får leva med den och se vad som kommer att bli bäst.

Hobbe gillar den nya looken på trappan i alla fall.












Spisfläkten är ett annat äventyr... I och med att vi bor där från och med fredag denna vecka så behöver vi ju en spisfläkt för matlagningen. Det visade sig att fläkten vi ville ha och som vi köpte var en skåphängd fläkt och vi ska ju inte ha några skåp just där i köket... Det blev en hel del att fnurla över.


Så här blev det i alla fall och på väggarna runt fläkten ska det bli en tegelvägg och sen blir det en fläktkåpa som döljer upphängningsanordning och rör.



Vi har nu en diskmaskin både på plats och inkopplad. Det är rätt skönt med diskmaskin i en familj på 6, faktum är att i vår familj så är det en relativt ny maskin ändå, vi skaffade diskmaskin först för fyra  till fem år sen, innan dess var det handdisk som gällde.


Hobbe har haft besök av sin kompis Bruno i helgen och det var uppskattat av dem bägge. När jag tar en rökpaus så måste man showa lite.



Då kan Bruno känna att han måste visa lillplutten Hobbe att han är störst fortfarande och att Hobbe än så länge är minst.

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards