Direktlänk till inlägg 21 maj 2007

Det har varit en tuff och trött dag idag...

Av maria - 21 maj 2007 16:44

I morse lastade maken släpet och åkte för att inhandla det material vi saknar till husfixandet. Jag fick ett anfall och låg nerstoppad i sängen. Jag piggade på mig så pass att jag kunde följa med till huset, meningen var att jag skulle fortsätta med 17-åringens golv men det blev tji... Jag var så trött och yrslig så jag la mig i soffan och fortsatte vila.


Maken putsade klart väggen han byggt i 17-åringens rum, imorgon ska han ägna sig åt att fortsätta bilandet av det blivande badrumsgolvet så att det blir någon rätsida på avloppet. Jag hoppas på att må så pass så att jag kan lägga klart golvet och kanske måla lite. Blir det inte klart till helgen så får han väl sova i vardagsrummet eller hos mormor en helg till, värre än så är det inte. Det är dock trist att ständigt hindras i det man ska eller vill göra. Inte riktigt rättvist kan jag tycka men vad är rättvist egentligen?


I helgen hade jag ett sånt tufft anfall att jag faktiskt tänkte att jag vet inte om jag kommer att klara av det här, att leva med det här men det är klart jag gör, det är just under ett anfall man kan känna så men ett par timmar efter så tänker jag inte längre på att nästa anfall snart kommer utan på vad jag orkar göra tiden imellan anfallen.


Vi har ju börjat att sätta upp tak i kök och vardagsrum oxå, det kommer att ta tid, det är sånt maken gör ett par skivor då och då. Det blir fint, det syns inte så bra på bilden men det ser ut som träplank med ådringar och allt, jättefint...


Elektrikern ringde när vi kommit tillbaka till gamla huset och sa att kyl och frys nu hade el och att han skulle bli klar med el till tvättmaskinen och torktumlaren under dagen, så skönt, nu kan vi tvätta kläder, jag hoppas bara på att vi kommer att kunna tvätta oss själva oxå. Elektrikern meddelade oxå att min lillasyster var där och målade i källaren, så gulligt av henne! I söndags började hon attt måla den blivande tvättstugan, det blir så fint bara av att det blir rent och vitt.


Nu ska jag packa så där i lagom takt och lagom mycket under kvällen och imorr´n åker vi igen med ett lass. Efter lite pulande i huset så åker vi tillbaka och tar vägen förbi bauhaus och köper en dörr till 17-åringen, ska ha en stor dörrmatta oxå. På onsdag ska vi ta oss till minstingens dagis och bjuda dagiskompisarna på glass som ett litet avslut. Hoppas att jag står upp då, jag vill så gärna få säga hejdå till fröknarna för de är ensamma av sitt slag, helt underbart suveräna är de!!!


Under veckan eller i nästa vecka så måste jag sätta mig ner med äldsta sonens kostym som han ska ha på studenten sin och lägga upp byxor och kanske kavajärmarna. Jag är inte så bra på det här, har liksom inte hållt på med just kostymer, syr, ja, men kostymer, nej... Jag gör mitt bästa helt enkelt. Byxorna, klipper jag av sicksackar och sen tar jag sånt där limband och pressar. Mormor sa att tumregeln är att göra det precis som det redan är gjort, att man gör på samma sätt så det är det konststycket jag tänker försöka med. Jag hade mycket slips på mig under tonåren och var duktig på slipsknutar men nu har jag försökt flera gånger och inte lyckats så jag får be en av mina lillebröder, de kanske kan...


Nä, lite packande var det, bäst att börja lite innan maken får fnatt igen och röjer sådär bessiningslöst som igår...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards