Alla inlägg den 31 maj 2007

Av maria - 31 maj 2007 20:34

det är nu mitt verkliga slit börjar...


Nästa vecka börjar maken jobba igen och äldsta sonens rum är inte klart, knappt planerat, han som tar studenten om en vecka som oxå ska planeras och utföras av vem??? Jo mig och maken... Äldsta sonens pappa ha varit märkligt tyst.... Vid ett samtal mumlade han något om att han kunde ju gå nå´t ärende åt mig om jag behövde, kostnader hm... vad är det? Allt arbete och dekorerande, nä, sånt kan man ju inte hålla på med.... Nä, det där tar jag o maken hand om och en faster till sonen ställer storartat upp med hjälp och trädgård...


Det är ändå inte värst, det är nu som det börjar, jag minns att jag skrev om hur maken besinningslöst gick på alla klädkamrar osv... Jag minns att jag skrev om att det ska ju gås igenom och sorteras, kastas, sparas, användas, ges bort and so on.... Nu börjar man komma ditåt, och sopberget på gården växer. Alldeles nyss var det gigantiskt av sopor ifrån huset, gips, trä, bruk, gamla skåp etc... Nu håller det på att bli gigantiskt av trasigt och urtvättat och gammalt i sopsäckar... Detta måste sen iväg till återvinningen!


Maken försöker fylla sönernas önskningar om tv, på rummen!!! Det räcker inte med en fungerande tv i vardagsrummet... Sen är det el och telefonen, vilket var en rolig historia... Teliasnubben kom hit och meddelade att nu fungerar telefonen, de två dagars arbete som maken lade på att få telefonen att fungera var totalt bortkastade, alla varianter maken testade, det hade inte spelat någon roll maken hade kunnat hålla på till döddagar, telekabeln var inte påkopplad på telestolpen.... Telia hade kopplat ur den när huset utrymdes sist och "glömde" det när vi för två månader sedan ringde och beställde telefonflytt hit... Det är roligt här ska man veta!!!


Jag, hm, jag har faktiskt tvagat mig idag, hemma hos mamma, ja, vår dusch som skulle dyka upp senast i slutet av förra veckan och senast i början av denna är "Någonstans i Sverige".... Vi får väl se när vi får duscha i vårt nya hus. Oavsett vart min tvagning tog rum så var det oerhört trevligt att bli ren och fin inför banken imorgon... Imorgon överlämnar vi ju huset till de nya, hoppas att de blir nöjda! (och tar hand om trädgården)


Något positivt är att detta med tvättmaskinen och torktumlaren faktiskt fungerade, elisen kom idag och kopplade in dem och nu ska vi tvätta... Maken märkte min ångest inför åsynen av tvätthögen så han erbjöd sig frivilligt att starta det hela och beta av högen. Han är bra go min man! Vi kompletterar varann bra, av sånt han får ångest eller blir stressad av, det hanterar jag och vice versa. Det är tur att vi har varandra annars hade detta aldrig gått. Det är nog bra tur att jag har bloggen och alla bloggvänner oxå för annars hade nog aldrig jag mått så bra trots min situation.


Tack för det alla ni!!!


Stora kramar till alla som behöver

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards