Alla inlägg den 30 maj 2007

Av maria - 30 maj 2007 22:31

De manliga familjemedlemmarna är totalt upproriska över att de inte får tv:n att fungera utan störningar...


De svär, skäller, slår på apparaterna och det är inte ens en sverige match som pågår.... Hm, vad är det som händer här egentligen??? Är det frustration allmänt över att tekniken inte fungerar som normalt??? Är det något manligt???  


Nu kommer maken och säger att någon sladd åkt ur på sidovinden till antennförstärkaren när han pulade med el till minstingens rum (så han snart får sin nattlampa, stackaren) och andra får sina datorer och musikanläggningar.... Hm, han tror ig ha upptäckt felet i varje fall, alltid något!!!


Det svänger här i livet, mellan det andliga och det materiella....


Kramar

Av maria - 30 maj 2007 16:43

torktumlaren installerade, så skönt, jag vill INTE ta en titt bland smutstvätten.... Det ÄR FÖR mycket, det vet jag redan...


Min 17-åring mobbar mig för att jag bloggar, han säger att jag beter mig som en tonåring, själv har han svårt att "vilja" ställa upp under sommaren för att han ska sova istället.... Hm,  jag undrar jag om det är en typisk tonåring månntro???


Han ska i alla fall gå med lillebror till lekis på fredag kompromissen blev 1 timme... Han vägrar längre. Varför kan nu inte mamma eller pappa gå??? Jo, för att just på fredag ska vi till gamla orten och göra upp med köparna av gamla huset så att vi får betalt... Vi äger ju huset bägge två så då måste vi vara där båda två... Varför ska allt jämt köra ihop sig?


Igår fick vi brev ifrån minstingens blivande lekis om ett möte för alla föräldrar som skulle gå av stapeln i måndags!!! Hade vi någon chans??? Det är roligt hur det funkar...


Snart ska jag få ordninga på alla dataprylar så att jag kan föra över lite material från kameran... Det ska bli skönt att få lite ordning på papper, datorn och telefon skulle ju vara ett stort plus om den fungerar... Det skulle komma någon teliasnubbe och vi skulle inte behöva stå för kostnaden...


Tja, idag har jag målat lite och fogat en del, nu är vi ju mycket i källaren och arbetar och det är lika tacksamt som det övriga arbetet, det syns resultat på en gång. Det är härligt! Lika härligt som att städa när det är riktigt smutsigt, vad man än gör så blir det omedelbart resultat och ett positivt sådant...


Kramar till alla som behöver

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards