Alla inlägg den 23 maj 2007

Av maria - 23 maj 2007 19:06

Maken säger att det är typiskt svenskt, i så fall så vill jag inte vara svensk i vart fall inte typisk svensk....


Vi har beställt flyttstäd i nästa vecka när vi har kommit ut ur huset och så finner jag mig själv gå och torka ur skåpen som jag plockat ur och att jag står och gnor i diskhon och bänkar och.... Ja, typ överallt!!! Är man knäpp eller, ska man städa innan städfirman kommer???


Är det så att man själv tycker att man är så smutsig så att man måste städa innan andra ska städa??? Jag tror inte att vi är så mycket mer smutsiga av oss än andra men vi har ingen renlighetshysteri heller och vi  är ju nästan aldrig sjuka...Hm, hahaha, jag är ju kroniskt sjuk men jag menar inte sånt sjuk utan magsjukor, förkylningar och så vidare... Ytterst sällan får vi sånt och det måste ju betyda att vi är någorlunda sunda ändå...


Knäpp är vad jag är och nu har jag kommit till insikt och tänker inte lyfta en till städpinal i detta hus!!!


Varmt är det och sylen lyser än!!!

Av maria - 23 maj 2007 17:24

Jesper jamade hela vägen fram till nya huset, ungefär en timme, han borde blivit hes... När vi kom fram fick han stanna i buren ett tag för att kika sig omkring vilket han gjorde skräckslaget men nyfiket. När han fick komma ut ur buren sprang han och gömde sig och det lät vi honom göra. När vi skulle åka kom han fram och kollade upp maten så det går nog bra. Nu har han kvällen och natten på sig att på egen hand få kolla läget och sniffa in alla lukter, de flesta av oss faktiskt... Imorr´n kommer vi igen.


Jag stod på benen så pass att jag hann klinkra klart 17-åringens golv sen var jag helt färdig. Det blev hyggligt bra i alla fall. Eftersom jag inte mådde bra så blev det inga nya bilder tagna trots allt. Maken har klurat på avloppsfrågan och tror att han har kommit fram till en lösning så på tillbakavägen stannade vi så att han kunde handla alla delar till det. Det blir ju skönt att få det gjort så att vi kan börja med ett badrum...


Minstingen har sin kusin här och de låter onekligen lite mer än vanligt, lekandes mätta på hamburgare... Hobbe ligger utslagen på sängen, han led med Jesper och gillade inte alls Jespers vånda i bilen.


Om jag står upp imorgon så ska jag foga klinkret, det går i alla fall rätt fort att göra, det är värre att sätta klinkret för det är så mycket att skära till då men foga det säger svisch, svisch så är det klart. Imorgon ska vi tillbaka till gamla huset rätt tidigt för att handla glass och åka till minstingens dagis så att han får bjuda på glass som ett litet avslut. På kvällen packar vi in så mycket vi kan i släpet och på fredag förmiddag far vi och denna gång kommer jag inte tillbka förrän den 1/6 när vi ska avsluta affären med det gamla huset. Skönt!


Jag har fortfarande lite ångest över att det är rätt mycket kvar att packa men maken säger att det är ingenting, det löser sig säger han och han vet att jag inte gillar det uttrycket. Det löser sig, jo, pyttsan... Jag har lärt mig att för att något ska lösas så måste man ta tag i det själv och där kommer lösningen. Maken har som sagt en annan syn på det hela och ibland fungerar hans metod oxå...


I övrigt har det varit segt idag med mycket öronbus och trötthet, har läst lite bloggar men inte direkt orkat kommentera en del intressant. Man får väl ta igen lite sen när allt har lugnat ner sig en aning.


Solen lyser fortfarande!



Av maria - 23 maj 2007 07:41

och det kanske inte är så konstigt att man har stött på underliga läkare i sina dar....


Det är skrämmande att det går så lätt att komma in under falska dokument och att det är patienter, de svaga och behövande, som drabbas av inkompetens. De som behöver en diagnos, mediciner alternativt annan behandlande åtgärd. Tänk om detta sker bland psykologer och terapeuter oxå? Att det finns de som kallar sig och verkar som terapeuter utan att ha godkänd skolning det vet vi ju men kan man bli det under falsk flagg??? Ja, skrämmande är det i alla fall...


Nu åker vi snart igen, jag hoppas att jag får stå upp så länge som möjligt idag men jag har redan känningar så jag håller förhoppningen nere på noll så att allt annat blir bonus. Man blir gladare av det....


Jesper har redan varit in i kattburen och sniffat, suttit där ett tag och gjort sig ren men valde att gå ut ur buren och lägga sig för att vila bredvid den istället. Det blir nog bra, han får tid på sig att röra sig i nya huset utan att bli störd av alla familjens invånare...


Kanske kan jag få till lite mer foton idag, det vore skoj!


Idag lyser solen här!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards