Direktlänk till inlägg 23 maj 2007

Så varmt det blev idag....

Av maria - 23 maj 2007 17:24

Jesper jamade hela vägen fram till nya huset, ungefär en timme, han borde blivit hes... När vi kom fram fick han stanna i buren ett tag för att kika sig omkring vilket han gjorde skräckslaget men nyfiket. När han fick komma ut ur buren sprang han och gömde sig och det lät vi honom göra. När vi skulle åka kom han fram och kollade upp maten så det går nog bra. Nu har han kvällen och natten på sig att på egen hand få kolla läget och sniffa in alla lukter, de flesta av oss faktiskt... Imorr´n kommer vi igen.


Jag stod på benen så pass att jag hann klinkra klart 17-åringens golv sen var jag helt färdig. Det blev hyggligt bra i alla fall. Eftersom jag inte mådde bra så blev det inga nya bilder tagna trots allt. Maken har klurat på avloppsfrågan och tror att han har kommit fram till en lösning så på tillbakavägen stannade vi så att han kunde handla alla delar till det. Det blir ju skönt att få det gjort så att vi kan börja med ett badrum...


Minstingen har sin kusin här och de låter onekligen lite mer än vanligt, lekandes mätta på hamburgare... Hobbe ligger utslagen på sängen, han led med Jesper och gillade inte alls Jespers vånda i bilen.


Om jag står upp imorgon så ska jag foga klinkret, det går i alla fall rätt fort att göra, det är värre att sätta klinkret för det är så mycket att skära till då men foga det säger svisch, svisch så är det klart. Imorgon ska vi tillbaka till gamla huset rätt tidigt för att handla glass och åka till minstingens dagis så att han får bjuda på glass som ett litet avslut. På kvällen packar vi in så mycket vi kan i släpet och på fredag förmiddag far vi och denna gång kommer jag inte tillbka förrän den 1/6 när vi ska avsluta affären med det gamla huset. Skönt!


Jag har fortfarande lite ångest över att det är rätt mycket kvar att packa men maken säger att det är ingenting, det löser sig säger han och han vet att jag inte gillar det uttrycket. Det löser sig, jo, pyttsan... Jag har lärt mig att för att något ska lösas så måste man ta tag i det själv och där kommer lösningen. Maken har som sagt en annan syn på det hela och ibland fungerar hans metod oxå...


I övrigt har det varit segt idag med mycket öronbus och trötthet, har läst lite bloggar men inte direkt orkat kommentera en del intressant. Man får väl ta igen lite sen när allt har lugnat ner sig en aning.


Solen lyser fortfarande!



 
 
Solgul Maskros

Solgul Maskros

28 maj 2007 12:59

Läste lite om din sjukdom, huvaligen inget trevligt. Tack för allt du har skrivit hos mig jag tänkte att vi kanske kan komma närmare varandra med vår vänskap...

Jag har problem med min dator just nu och får sitta på biblioteket för att kunna göra nått...

Men jag kommer tillbaka jag är så trött nu...

Men många varma kramar till dig och sköt om dig och familjen tills vi höres igen...

http://levmaskrosbarnet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards