Alla inlägg den 6 maj 2007

Av maria - 6 maj 2007 17:41

lagd till handlingarna....


Denna helg har det inte blivit så stora projekt och inte så mycket som vanligt... Återkommer om detta med bilder imorgon.


Jag kom annars till huset på torsdagen och sov första natten i vårt nya sovrum, i bäddsoffa visserligen men ändå... Pulade med en hel del bland annat så städade jag alla mer eller mindre färdiga ytor och spärrade av till de fortfarande smutsiga ytorna. Det tar lite tid att dammsuga när säkringen går ungefär en gång i minuten, det kändes skönt att se elektrikern på fredag förmiddag, nu ska det bli ordning med elen oxå.


På fredagen kom Bruno (mammas hund), vi ska vara hundvakt i helgen vilket var den främsta anledningen till att jag städade som bara den på torsdagen. På eftermiddagen kom maken och minstingen och det var roligt! Minstingen har ju inte varit annat än på korta besök i nya huset och nu skulle han vara där hela helgen med oss. Det gick jättebra och han verkar precis som jag känna att huset är snällt.


På fredag kväll hände det där som jag visste skulle ske förr eller senare, jag rasade ner för halva trappen.... Balansen bara svek mig, jag slog i svanken, höger handled som är rejält svullen och stel nu samt höger axel som känns ordentligt. Ett rejält räcke ska vi ha där och jag MÅSTE gå försiktigt... Jag måste helt enkelt lära mig att inte skutta och småspringa som jag brukar, som jag alltid har gjort. Med tanke på att jag inte längre kan sitta på huk utan att rasa baklänges eller att jag inte kan stå med fötterna ihop och blunda utan att handlöst ramla bakåt eller åt sidan så MÅSTE jag helt enkelt inse det, det har jag nog gjort men jag måste lära mig att leva så, att göra olika saker försiktigt och att undvika annat samt börja se över behoven av räcken eller handtag där det kan vara till hjälp. Det känns inte helt bekvämt att tänka så här men jag inser att jag måste. Det har snart gått ett år och inget har blivit bättre. Detta var en av anledningarna till att jag gick på halvfart i helgen. De tapeter jag fick upp sög musten ur mig, det gjorde så ont i axeln att rolla på limmet så jag fick se mig besegrad och göra det lilla jag kunde i slowmotion. Vilken tur att det kommer en ny helg snart!!!


Det var naturligtvis inte nog, på lördag fm fick jag ett anfall och efter det så kände jag mig alldeles hängig och framåt eftermiddagen hade jag frossa. Idag har jag tagit tempen och har naturligtvis feber... Inte konstigt att man har känt sig hängig.


Det känns i alla fall bra, att vara i huset och att veta att snart bor vi där! Längtar verkligen dit... Min syster erbjöd sig och sin sambo till hjälp här framåt och det kan verkligen behövas. Vi måste ju komma ner i källaren snart. Jag struntar i golv och väggar i källaren till en början men i en familj på 6 så vill man ju kunna tvätta i alla fall och två av grabbarna ska ju ha sina rum i källaren så det vill man ju få någorlunda klart. Det kommer att bli bra.


Tomt börjar det att bli i gamla huset, vi har tagit med oss så mycket vi har kunnat hela tiden och ännu mer blir det. Vill inte ha så mycket att flytta på själva flytthelgen.


När vi kom i tordags så hade någon mellan tisdag eftermiddag och torsdag förmiddag varit på vår tomt och trapp, stulit en trädgårdsstol och en ljuslykta. Skäms! Lyktan hade jag fått av en av mina lillesystrar i födelsedagspresent. Nu har vi plockat in allt ifrån tomten och trappen, det får bli så tills att vi flyttat dit. Att folk törs tänker jag. Det bor ju människor precis bredvid oss och de kan ju bli sedda. Jag förstår mig inte på människor helt enkelt, det är lättare med hundar och katter.....


Kram till alla som behöver.



Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards