Alla inlägg den 1 maj 2007

Av maria - 1 maj 2007 17:29

i vårt gamla hus igen som börjar att bli mer och mer utplockat för var dag som går... Det var en bra helg, vi fick mycket gjort men inte allt som stod på listan såklart... Jag menar vem kan spackla, slipa och tapetsera på en dag??? Jo, jag förstås om det nu fanns ett spackel som inte behöver torka så länge.....


Valborg bröt vi tidigare än vanligt i husarbetandet. Fick underbar mat hos mor och en vacker brasa som avslutades med ett otroligt fyrverkeri.


Tänk att jag har sovit en natt i det nya huset nu, det gick och kändes jättebra. Jag ska fortsätta att göra så, sova i huset fr. tosdag till fredag så kommer resten av familjen dit på fredagen. Det ger mig tid till sånt jag har svårt att göra när alla är där såsom att måla trappan....


Har massor av bilder i kameran som jag tänker ladda in och skriva om imorgon.


Såg att det varit en livlig debatt i kommentatorerna hos Persilja om anonymitetsgraden hos olika bloggare och vad det kan göra eller inte. Mycket intressant tycker jag och tänker att egentligen är själva bloggandet ett brytande mot anonymitet och ändå inte. Man är så anonym man själv vill och försöker hålla sig inom gränserna för vad som är acceptabelt för en själv... Fast om man inte uppskattade de relationer som ändå skapas mellan bloggare och inte ville ha reflektioner så skulle man väl hålla sig till den traditionella dagboken. Vem bestämmer att man är svag för att man visar sina "små" sidor, det där man inte gärna vill vara men är ändå... Normen kommer någonstans ifrån och det är upp till oss alla och envar att följa eller bryta mot den.


Nu börjar nya huset snart se ut mer som ett hem än det gamla så jag längtar tills det slutliga flyttlasset går.


Kramar till alla som behöver!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards