Direktlänk till inlägg 23 maj 2007

Jag måste vara fullkomligt ifrån mina sinnens fulla bruk.

Av maria - 23 maj 2007 19:06

Maken säger att det är typiskt svenskt, i så fall så vill jag inte vara svensk i vart fall inte typisk svensk....


Vi har beställt flyttstäd i nästa vecka när vi har kommit ut ur huset och så finner jag mig själv gå och torka ur skåpen som jag plockat ur och att jag står och gnor i diskhon och bänkar och.... Ja, typ överallt!!! Är man knäpp eller, ska man städa innan städfirman kommer???


Är det så att man själv tycker att man är så smutsig så att man måste städa innan andra ska städa??? Jag tror inte att vi är så mycket mer smutsiga av oss än andra men vi har ingen renlighetshysteri heller och vi  är ju nästan aldrig sjuka...Hm, hahaha, jag är ju kroniskt sjuk men jag menar inte sånt sjuk utan magsjukor, förkylningar och så vidare... Ytterst sällan får vi sånt och det måste ju betyda att vi är någorlunda sunda ändå...


Knäpp är vad jag är och nu har jag kommit till insikt och tänker inte lyfta en till städpinal i detta hus!!!


Varmt är det och sylen lyser än!!!

 
 
Lisa

Lisa

24 maj 2007 11:00

Typiskt svenskt! Det är många gamla som gör så innan hemtjänsten kommer och städar. Det är väl arbetarklassens samvete som sitter i. Man ska ta hand om sin skit själv. Och det kan väl vara bra tänkt i vissa fall... Tyvärr så är det väl inte de som borde tänka så som gör det!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
helga

helga

24 maj 2007 12:34

Mamma gjorde precis som du när vi var små innan städhjälpen skulle komma. Jag städar själv (inte vid flyttstäd dock) och trivs bäst med det. Ta hand om min egen skit, liksom.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

24 maj 2007 15:25

Ja, ni, det är väl så... Men nu har jag slagit knut på mig ifrån igår och imorgon ger vi ju oss av så då kan jag inte gno mer här...

Visst är det lite knäppt dock?!

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

24 maj 2007 15:48

Under en period hade vi städhjälp o sonen ställde samma fråga varje gång. Varför har vi en städerska som vi dessutom betalar för när du ska städa innan hon kommer???!!! *gapskrattar*
Men man måste röja innan, eller hur? ;)

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

24 maj 2007 17:15

Visst är man knäpp! Barn har nog en sundare inställning till detta, de två äldsta har under de senaste två månaderna sagt: Äh, vi behöver väl inte städa, vi ska ju ändå ha en flyttstäd här efter flytten.... Jag har sagt att jag vill att de haschar av det mesta ändå... Tror du att de har gjort det??? Precis! Inte ....

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards