Direktlänk till inlägg 10 maj 2007

Då var det dags

Av maria - 10 maj 2007 07:34

igen. Nu åker vi snart. Det känns lite konstigt ändå, jag lämnar en ort jag har bott på i tjugo år... I tjugo år har jag oxå varit på väg härifrån. Jag har egentligen aldrig trivts så bra här,  det är en speciell ort och med en speciell mentalitet, det har blivit något bättre med fler inflyttade men är ändå rätt tillknäppt.


Som sagt det ska bli skönt att komma härifrån men det är oxå många minnen, promenadstråk, barnens fotbollsmatcher, skolavslutningar etc... De finns väl kvar i hjärnans skattkammare, förhoppningsvis...


Läste i DN om en man som fick körkortet indraget för gåfylla.... Svårt det där. Å ena sidan visar det ju på gott omdöme att låta bilen stå när man tar en "fylla" och å andra sidan kanske man inte ska bli så full att omgivningen har anledning att agera.... Som sagt, svårt. Missbrukare har väldigt tuffa krav på sig för att få tillbaka sina körkort, eller ta om körkorten. Det kan nog vara bra men det gör det oxå ändå svårare för en "ren" missbrukare att ta sig tillbaka... Svårt, vad är rätt och vad är fel, lagar lämnar ju sällan utrymme för de grå nyanserna. I alla fall inte i texten även om utomstående ibland kan tycka att domarna är ute och flyter i nyanserna....


Må helgen bli en vacker helg med få anfall och jag ska tala med trappan om att den oxå ska bli omskött så att den inte kastar ner mig ifrån den mer...

 
 
Isabelle

Isabelle

11 maj 2007 09:13

Jag önskar dig all lycka i nya fina huset!

http://www.humleochdumle.se

 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

11 maj 2007 19:34

Må det bli BRA på nya stället!
Och ta inte ut er i flyttkarusellen!

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

14 maj 2007 21:00

Tack!

Jag tror att det kommer att bli bra. Ska nog bjuda på en liten inflyttningsfest här på bloggen sen....

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

14 maj 2007 22:12

Hur har helgen varit?? Jag hoppas verkligen att ni även hinner att njuta av allt det ni gör så ni inte bara springer runt som illrar o fixar allt...;)

kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
maria

maria

15 maj 2007 14:12

Dubbelörnen: Helgen har varit en blandad kompott... Jag har inte mått så bra och idag har jag en av det mest fruktansvärda dagar på länge... Blir nog bättre imorrn.
Kram

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Arga Mamman

Arga Mamman

15 maj 2007 22:02

Lycka till med ditt nya liv!

Kram!

http://www.argamamman.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

16 maj 2007 07:37

Tack ska Arga Mamman ha!

Det kommer nog att bli bra. Jag har lite svårt för att vänta bara... Jag vill helst att flytt och hela faderullan ska ske över en natt så där vet du... Om man hade tel nr till Pippi Långstrump så kunde man be världens starkaste tjej om lite bärhjälp...

Kram

 
Ingen bild

Persilja

22 maj 2007 21:01

Jag är glad att du inte kunnat blogga så mycket, då slipper jag missa så mycket! Ego av mig va?
Det tog elva dagar för oss att få bredbandet. Från det att telefonen var flyttad.
tänk vad skönt när ni är inne-då är värsta stressen slut. Då får det ta den tid det tar...och ni som inte behöver tänka på skolan sköööönt!

 
Ingen bild

maria

23 maj 2007 07:53

Persilja: Ja, lite ego är det av dig... Men ska det verkligen ta 11 dagar att få bredbandet???? Gud jag kommer att krevera!!!

Ja, vi längtar alla efter att inte behöva fara fram och tillbaka mer, få stressa ner ordentligt och barnen tar ju sommarlov som sagt, på gott och på ont. Jag tror att 14-åringen kunde ha mått gott av att börja den nya skolan på en gång så att han hunnit få lite bekanta... Fast å andra sidan så har han inte så mycket kompisar här heller, mest via datorn så skillnaden blir väl inte så stor... Lillkillen ska börja fotbollsskola på nya orten på söndag, spännande!!!!

Kram på dig och gå nu och skaffa en pudel!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards