Direktlänk till inlägg 19 april 2007

Tänk att ibland svänger det...

Av maria - 19 april 2007 10:13

om dagarna. Jag började bland annat dagen med att gräla med 14-åringen. han anser att gympakläderna sticks och gör ont och därför struntar han i att ta med sig gympakläder och deltar inte i gympan. Jag blev såå trött på honom att jag drog till med att: Vi får väl skicka dig på en taktil utredning då eftersom allt sticks och gör ont!!! Förlåt! Ja, jag vet, det var lågt gjort av mig, vi kommer att prata efter skolan.... Men ibland så verkar det som om det inte spelar någon roll, vad man än säger så ar det fel! Likaså med maten igår, maken hade gjort helt underbara laxburgare och hemgjort p-mos, två av barnen vägrar smaka laxen för den var inte gjord i ugn.... Lax som lax tycker en annan men ok då.


Sen ringer mamma och börjar prata om att hon har fattat ett stort beslut... Hjälp, tänker jag, de ska flytta!!! Nej, det skulle de inte utan hon berättar att hon, som har haft ett och ett halvt jobb de senaste 20 åren plus föreningsliv plus 5 barn och två bonusar plus 7 barnbarn och ett till på väg samt två bonusbarnbarn, ska sluta det ena jobbet, det halva jobbet och bara ha det andra kvar!!! Hjälp det här med ork jag skrev igår, det borde hon läsa! Och alla ni som har kommenterat min ork, tja, jag har att brås på... Men såå klokt, tänkte jag och hoppas innerligt att jag brås i det med. Vilket klokt beslut! Det var en upplyftande bit av morgonen...


Rätt var det är så släntrar sen 17-åringen upp och frågar om vi har sytråd någonstans, tar den och en synål och börjar laga sina byxor... Ibland blir man alldeles till sig av stolthet och glädje. Detta uppvägde det där grälet, vad det nu var det handlade om, det tar jag en annan gång, med nya argument och nya gympabyxor.


 Som sagt ibland svänger det om dagarna!

 
 
Isabelle

Isabelle

19 april 2007 14:42

Ja det är väl tur att det svänger lite så man orkar med. Bara man hänger med i svängarna så :) Med tonåringar i huset kan det gå fort, vet hur det är.
Hoppas din dag har fortsatt i "uppåtsväng" :)

http://http:www.humleochdumle.se

 
Ingen bild

maria

19 april 2007 15:34

Hej Isabelle!

Jodå, fortsatt har den med lite vila och busiga hundar, dagen har nog mer varit som den brukar efter denna förmiddags svängar.

14-åringen är verkligen tonåring just nu, så det är väl förståeligt med lite sammandrabbningar imellanåt....

 
helga

helga

24 april 2007 11:11

Det var kul att titta in hos dig! Jag är ny bloggare och har fastnat rejält - och det snabbt!

http://helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards