Direktlänk till inlägg 11 april 2007

Vilket gjorde oss avis...

Av maria - 11 april 2007 08:00

Vi talade länge om att skaffa hund men när jag blev sjuk så drog jag öronen åt mig, ville inte att hunden skulle bli lidande av att jag är oförmögen titt som tätt. Till slut började jag isolera mig allt mer, gick inte ut på promenader längre osv. Då tyckte min man att vi i alla fall skulle ge oss på det här med hund. Han trodde att det skulle ge mitt sjukskrivna liv ett högre värde och mer innehåll och att jag lättare skulle ta mig ut på promenader när jag står upp osv.... Han hade naturligtvis rätt, inte lider hunden nå av mig. Vi går ut på promenader som jag älskar att göra och när jag är dålig så släpper jag bara ut honom i trädgården så att han får göra sina behov där.

Hobbe (vår hund) är nu fyra månader och en sån där riktigt klok hund, själklart är han tuggig och busig, han är ju valp men som när jag får mina anfall då lägger han sig allldeles stilla runt mitt huvud som om han förstår att allt snurrar för mig och vill hjälpa mig att hålla det stilla. Det hjälper inte till att hålla det stilla men det skänker mig trygghet att han är med mig i det och gör mig mindre rädd för att ta mig ut ur huset för jag har ju Hobbe med mig och om jag blir dålig ute så finns han med mig tills att jag mår bättre. Synd bara att man inte får ta med sig hundar in i affärer, några går det bra i men långt ifrån alla. Så var det med alla hundar!

Kramar till alla som behöver

 
 
Ingen bild

Persilja

11 april 2007 11:21

Vi har ännu mer gemensamt visar det sig!!! Pudellängtan har jag så jag tror jag dör snart! Nästa vår då ska jag ha en pudel!!!! Helst en brun, men svart är också fin och vit och beige och grå, äh,bara det är en PUDEL!
Så klok er verkar!!! (Klok som en pudel...)

Jag ahr lagt dig till ett "länktåg". Men det funkar inte hos mig så du får gå till mig och så klicka på Dubbelörnen eller Lisa "Mitt lilla hus" så får du se reglerna.
Min sida funkar inte idag heller som den ska-det kan du se på mitt inlägg. Länkningen ha pajat...
Kram!

 
maria

maria

11 april 2007 11:35

Hej på dig!

Klart att du ska ha en pudel och färgen spelar faktiskt ingen roll...

Länktåg säger du, ja, det måste jag kolla upp vad det är för ngt. Jag sticker väl till de där du nämde och kollar

kram på dig!

http://livskraft.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards