Direktlänk till inlägg 16 april 2007

Jaha, då ska vi se

Av maria - 16 april 2007 14:04

blev tvungen att krypa till sängs en liten stund till men nu är bilderna

uppladdade. Här är då  före och påvägbilder av kök och vardagsrum....


                                                  
                                                  
               






















Det här är ifrån rummet som vi ska bygga en vägg i för att

14-åringen ska få ett rum och mot det blivande vardagsrummet där det tidigare fanns en vägg som nu ersatts med limträbalkar som jag har betsat... Skåda röran!!! Byggmaterial och flyttkartonger i en salig röra...






















Det här är från det blivande vardagsrummet mot köket där en vägg oxå ersatts med limträbalkar som betsats. 17-åringen försöker få upp en rulle med skarvband att fästa på gipsskivornas skarvar så att jag ska kunna spackla där.






















Det här är från det blivande vardagsrummet mot köket där det tidigare stod spis och diskbänk och de gamla gröna skåpen.





























Här är toaletten på nb som maken nu har rivit ur och satt gips i så att jag ska kunna kakla och klinkra.

                                                  
                                                  
                   






















Här har det rivits en del i rummet som minstingen ska få men det ska fortsättas att rivas där nästkommande helg.






















Som synes så har inte spis och diskbänk kommit bort ännu.... Titta upp i överskåpen! Min lillasyster med sambo lät min man som nyss fyllt år gå på skattjakt i hela huset på möjliga och omöjliga ställen. Sköljde bort slipdamm gjorde det i alla fall. Tack!

                                                  
                                                  
                  






















Här syns det inte så mycket vad man har gjort... Taket är i alla fall målat två gånger och fönsterfoder och bänk är målade det är nu bara den där easy covern som ska upp så ar det färdigt för golv och tapeter.... Lägg märke till att skattjakten fortsätter.

                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
        






























Här är det objekt som det verkligen syns att något har hänt.... Toaletten på övervåningen är kaklad och klinkrad. Det är dörrkarmar, dörren och små dekorationsbitar runt dörren kvar. Där kan man ju oxå bli törstig!


 Det kommer att bli fint!                                             
             





























Ja, detta var på fredagen när vi kom hit och under helgen hände ju en hel del oxå men det har jag inte på bild ännu. Jag kan avslöja att köket har fått nytt golv och att alla vitvaror står på sin plats och att vi nästa helg bygger upp köksskåpen... Golvet i vardagsrummet har påbörjats och golvet är lagt i toaletten på nedre plan. Dessutom har wc och handfat fått sin plats i toaletten som är på bild precis ovan dock saknas dörren.  Det går framåt, den 25/5 ska vi kunna bo där, blir lite skakig ibland och undrar hur detta kommer att gå.....                     

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

16 april 2007 16:06

Hädanefter ska jag inte säga någonting om vår renovering!!! Varje gång det känns motigt så ska jag tänka på dina bilder ;) Vilket projekt!! Men det kommer säkert att bli kanonfint. Vi tar ju vår renovering pö om pö så det får ta den tid det tar...

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
maria

maria

16 april 2007 16:28

Hej på dig dubbelörnen!

Jag var precis in hos dig och ja, visst skulle man trivas som gäst på karl johans gården...

Jag har flera gånger försökt lämna kommentar på din sida, vid ett tillfälle försökte jag skicka mail till dig men det har inte fungerat. Jag vet inte vad det är för fel eller vad jag gör för fel... Jag följer anvisningarna.

Hur som helst så måste jag kika på din sons renovering, kanske visa min son det oxå... Men han har börjat att kalla mitt bloggande för en 40-års kris så vi får se vad han tycker om det. skratt... 40-års kris... Jag har aldrig hart ngn kris förknippad med ålder, däremot har jag haft kriser förknippad med olika livshändelser. Tänk vad gossarna är roliga...

Du har väl kikat på bilderna på det som faktiskt har hänt med vårt lilla hus på Prästgatan i Kungsör? Du får väldigt gärna göra det ibland och tala då oxå om för mig, är du rar, att vi kommer sååå lååångt och att det snart är beboeligt...

kramar

http://gnallspikarochlivsflanorer

 
Persilja

Persilja

16 april 2007 16:53

Guuuud, vilket fint hus!!!!
Underbara höga fönster!!!

Håller med dubbelörnen att ni har stort projekt framför er. Men å andra sidan har ni sååååå mycket energi så man blir tagen!!!
Vårt blivande hus är i behov av än mer renovering!!! Hu!

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

 
Lilla My

Lilla My

16 april 2007 23:39

Jag ska sluta reta mig på vår lilla taolett som behöver repareras och bara göra det. Ni gör ett ..jag menar tusen hästjobb.Lycka till. Huset är vackert!

http://bibbi.bloggspace.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

17 april 2007 07:47

Verkar som det är ett IQ-test detta med kommentaren...;) Tror du ibland får skriva bokstavskombinationen 2 olika gånger... testa igen!

Opps, såg att jag skrivit fel i koden til min mail *fniss*. Nu är det korrigerat!!

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
maria

maria

17 april 2007 07:53

Hej på dig Lilla My!

Ja, det är nog ett hästjobb eller 1000 sådana. Men vänta tills efter helgen så ska du se så mycket som händer efter kort tid.

Det är så att det första man måste göra är ju såå tråååkigt och det ända som får en att gå igenom det är att man vet att det roliga kommer efter. Nu har vi gjort det mesta av det där otroligt tråkiga som att riva ut, gipsa, spackla och slipa så nu är det bara det roliga kvar, att lägga golv, tapetsera, kakla o klinkra och så vidare...

Visst är det ett vackert hus, vi älskar det! Vi tror att vi ska måla det i samma färg ungefär som det har nu ( det är bara grundfärg).

http://gnallspikarochlivsflanorer

 
maria

maria

17 april 2007 07:55

Hej på dig Persilja!

Ja visst är det ett underbart hus... Min mamma sa när hon såg det inuti första gången och jag var jättenervig för att hon skulle tycka att det var ett ruckel, men då sa hon att det här det är ett hus att trivas i. Det är det..
Kram på dig

http://gnallspikarochlivsflanorer

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards