Direktlänk till inlägg 16 april 2007

Arga katter får revet skinn...

Av maria - 16 april 2007 19:25

Katter är fascinerande djur! De är så personliga och självständiga... Som vuxen har jag haft 4 katter, som barn kan jag inte räkna, om pesten eller räven tog dem så gick vi ut i grannarnas ladugårdar och tog nya kattungar. Den första katten jag hade som vuxen var Skrållis, henne har jag ingen bild på. Hon höll på att driva mig till vansinne och sedan dess satsar jag på det manliga släktet... Ja, se bara, en make, fyra söner, två hankatter och en hanhund, tidigare hade vi oxå två kaniner, dessa var också hannar. jag klarade inte av det här löpandet med ylande och allt som hör till.























Sen skaffade vi oss Kasper (ovan), en underbar bondkatt som tyvärr blev sjuk och inte gick att rädda, på bilden är han redan sjuk och om jag inte missminner mig så har vi begravning i trädgården med hela familjen någon eller några dagar efter det här kortet togs.


                                                  
                                                  
                          











































När Kasper var ett par år så var jag och maken samt minstingen på återbruket och lämnade sopor och där hittade vi lilla Jesper i en container. Hur kan man göra så? Jesper var ca 5-6 veckor gammal och veterinären trodde att det det inte var säkert att han skulle klara sig. Det gjorde han trots mattes alla fel. Jag skedmatade honom (fast gav honom lite för mycket fick jag veta) och han var som en bebis, han har aldrig vikit ifrån min sida sedan dess. Inte ens gästande eller husets hundar får honom att hålla sig ifrån mig någon längre tid. han kan visserligen vara ute på vift imellanåt men kommer alltid hem.












































Sen kom vi då till, ja, naturligtvis Kasper, Jesper och Jonathan... Vilken katt lyssnar till Jonathan men det heter han och han kallas för Tjoppe. Sicken katt! Orangeröd och vacker som bara den men lömsk och lite väl argsint ibland. Han lägger sig och åmar sig och bara skriker ut: KLappa mig, gosa med mig... Man gör det och vips så sitter både klor och tänder fast i en. Sällan på mig faktiskt men på maken, pojkarna och Hobbe. Den enda Tjoppe respekterar fullt ut är Jesper men Jesper å sin sida tycker att Tjoppe är oberäknelig och vill inte ha honom för nära, nä, hellre galna valpar än Tjoppe. Stackars Tjoppe! Han är ju bara lite bångstyrig och har svårt att förstå att människohud får revet skinn så mycket lättare än kattskinn....


Det blir nog ordning på honom med, han får väl vara ifred tills dess.

 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

16 april 2007 22:44

Åh, så många fina katter! Det är mitt älsklingsdjur, med jag tycker väldigt mycket om hundar också...
Vad ni håller på och jobbar med huset! Vad fint det ska bli...eller rättare sagt: så fint huset är! Ett riktigt drömhus...

Du undrade visst om jag säljer mina alster, och ja, det gör jag till viss del. Jag brukar sälja på ett par små hantverksmarknader/år och så tar jag emot lite beställningar ibland. Har fått sålt lite på ett par samlingsutställningar, som jag har varit med på också.Förr sålde jag vissa saker till några affärer, men det har jag slutat med numera, för jag kände mig så "styrd", om du förstår vad jag menar... Funderar litegrand på någon form av försäljning på nätet, men har inte riktigt kommit så långt när det gäller cybervärlden ännu.....


Skönt att höra att du och mormor är vänner igen!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
maria

maria

17 april 2007 07:48

Hej Gerda-Thyra

Ja, visst är det härliga katter!

Vad roligt att du säljer lite... Jag har oxå tillverkat saker förr och jag håller med när man försöker sälja genom butiker så blir man väldigt styrd. Helt plötsligt måste man ta ut hutlösa priser och så kommer de och säger att nä, de där går inte så bra kan du inte göra dessa istället? Som om man vill göra på beställning???!!! Skapar gör man när andan faller på och som man vill.

Kul att du funderar på försäljning via webben, jag tror att det kan fungera bra. Just nu säger min man att jag inte får samla på mig mer, inte innan flytten, men efter då gör jag som jag vill igen så då kanske jag kommer med lite förfrågningar till dig. Det är bara det att när man tittar på dina alster så ska man bara titta tills att man ser det första som man "bara älskar" för annars hamnar man i en valsituation som är omöjlig....

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ella

Ella

17 april 2007 10:21

Å jag älskar katter. De är så mysiga, med egen personlighet alla.

http://livetefter.blogspot.com

 
lerbo

lerbo

27 mars 2008 06:44

Underbara kissar....undrar om jag får länka till din sida :)

http://lermanskerud.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards