Direktlänk till inlägg 17 april 2007

Idag ska vi

Av maria - 17 april 2007 15:46

iväg och inhandla köket... Jag har inte tänkt mig att ha ett vanligt kök (med jag läs vi) utan jag har tänkt att skippa det här med överskåp och bara ha hyllor på väggen ovanför spis och diskbänk och sen ha vitrinskåp i köket med porslin i. Kan det bli bra månntro?


Jag tror att det blir annorlunda men att det kan bli annorlunda på ett sätt som kommer att tilltala oss. Jag menar, vi har ju tänkt oss att ovan diskbänk och spis så kommer först kakel sen kommer en hylla med belysning och kontakter under och ovan detta blir det en fondvägg i tegel precis som i gamla huset men på en annan väggsida/funktion. Det finns inga andra väggar i nya huset som lämpar sig för en fondvägg.


Då måste man tänka nytt och det har vi försökt att göra på det här sättet. Inga överskåp, bara underskåp, vitrinskåp och hyllor. Ja, ja, bildbevis kommer ju så småningom så får vi se om det blev bra eller ej.


Kramar till alla som behöver


 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

17 april 2007 16:00

Vi ska nog också ha ett öppet kök. Men tror jag försöker undvika allt för mycket förvaring på hyllorna runt spisen. Tog bort luckorna hos oss för det var så kompakt o måste medge att visst märks det att spisen står där den gör... Men enkla grejer på hyllan som är lätt att torka av då funkar det nog.

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
maria

maria

17 april 2007 16:31

Mmmm, så du menar att ni oxå ska ha det så.... Hmmm, nä, jag bara skojar. Vad kul att fler tänker lika...

Jag tänker inte heller ha för mycket kring hyllorna runt spisen, mer av det slag man använder ofta så att det diskas ofta. Du vet, durkslag, vackra i rostfritt eller vitemaljerade, en vacker låda med kryddor i, bunkar, mått och sånt

kramar

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

17 april 2007 19:07

Precis så vill jag också ha! (INNAN du sa det så kalla mig inte härmapa!)
Det är så fint.
Överskåp gör att det känns instängt. Fast de är ju bra på att svälja saker. Men då tvingas man rensa vilket är bra!

 
maria

maria

17 april 2007 19:27

Ok då härmap..... Nej just det, det var ju så att du kom på det före mig. Ja,ja, jag tycks ju få ha allas vår PC ifred ialla fall, skratt!!!!!! Jag håller med det e fint och idag har vi varit och handlat vårt kök och då sker värsta standuppkomedin hos dig, säkert bara för att jag var och handlade det där köket alla vill ha...... Du får se det på bild sen!

Kram på dig

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

18 april 2007 08:21

Ok, ok då är jag väl en härmapa... men jag skriver ju inte allt på mi blogg som somliga andra gör... Jag skriver om mina planer på om på... Åtminstone så kan jag fixa bilder på min kanon blogspot *skadeglädje*

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
maria

maria

18 april 2007 08:50

Jag har hört nu av många att det är så lätt att ordna med sina bilder på blogspot.... Tänk så skönt ni har det... Inte undra på att ni hinner med så mycket...

Här sliter man sig gråhårig när man skriver inlägget och då ser faktiskt allt bra ut men när man trycker på spara inläggetknappen och ser på resultatet ute på bloggsidorna, då, då har ALLT flyttat på sig, man blir tokig.

Fast å andra sidan ska det väl vara lite knölande oxå.

Äh, int e ni nå härmapor heller... Det är bara roligt att andra tänker i liknande banor...

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards