Direktlänk till inlägg 2 oktober 2007

Vilken morgon!

Av maria - 2 oktober 2007 07:10

Ja, den börjar rätt bra, jag vaknar innan klockan av att någon stökar lite i köket, det visar sig vara 14-åringen som kokar the, han är sjuk! Jag tassar upp, för att inte väcka minstingen riktigt ännu (ljuvliga ensamma kaffekopp:)). Minstingen snarkar som om han skulle kunna lyfta på taket och det är inte riktigt som vanligt. det visar sig när jag väcker honom att han är jättesnuvig (det går nätt och jämt att höra vad han säger) och känner sig hängig, yr och lite illamående så två sjuklingar är dagens skörd!


Min morgonpromenad får skjutas till lite senare på dagen alltså men den kommer. Här verkar det som om regnet äntligen börjar förlora sitt grepp om oss, det ser till och med ut som om det skulle kunna bli lite sol idag så då kan det ju vara bra att man skjuter upp promenaden lite:)


Vad kan dagen i övrigt bjuda på då? Igår mitt på dagen och framåt så var jag på tivoli, kanske, kanske, jag kan undslippa det idag, vi får väl se!


Jag hoppas i alla fall på att alla får en bra förmiddag!!!

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

2 oktober 2007 07:47

Gomorron vännen! Äntligen så kan jag röra mig fritt o snabb som en iller *fniss*.

Kaminen blev verkligen kanonfin!! Men tror nog ögat vänjer sig el så skulle det kanske se bättre ut med en helsvart kamin mot den vackra väggen.
Lycka till med sjuklingarna!
Kramar

http://www.karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

2 oktober 2007 08:03

Dubbelörnen: Tack vännen! Så du tror att det fungerar bra med kaminen?! Jag tänker att vi avvaktar tills den är helt färdig så får vi se...

Hm, sjuklingarna ja, jag undrar... Men det är väl så att ibland är man sjuk fast man orkar lite... Jag är väl ett exempel på det antar jag fniss och du med.... Kramar

 
Helena

Helena

2 oktober 2007 08:28

Godmorgon vännen!
Jasså du har två sjuklingar i huset,det var ju tråkigt.
Ja läkare är inte alltid lätta att tampas med framför allt när man som jag aldrig passar in i deras ramar.
Samtidigt förstår jag ju att man misstänker den medicin som har mest biverkningar.
Säker var han ju inte så därför ska jag ta nästa spruta på sjukhuset i fall reaktionen skulle komma snabbare och bli kraftigare.
Eftersom det började så tydligt på just insticks stället så tror jag fortfarande att det är sprutan som är boven.
Men nu måste jag bli bra först innan jag får prova igen så det är bara att vänta.
Hoppas du får en härlig dag,det ser ut att kunna klarna upp här oxå.=)
Kram vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

maria

2 oktober 2007 08:33

Helena: Ja, jag är böjd att hålla med om att ditt resonemang låter logiskt men allt är väl inte så logiskt kanske:)) Det är bra att de är försiktiga i alla fall...

Jag tror att bara jag får en promenad så småningom så är jag nöjd med dagen:) Det verkar bli bra väder här men man vet väl aldrig med väder heller:)) Ha en mysig dag och jag hoppas verkligen att du inte blir sämre!!! Kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

2 oktober 2007 08:46

Oj då ingen bra börja med 2 st sjuklingar schasar bort bacillerna ,,viftar med armarna ovanför barnen uttalar besvärjelser på bacillerna ring trollpackan om det inte hjälper ho kan nog fixa något,,men du får ju försöka ha det bra i alla fall trots att promenaden får vänta solen har kommit fram här faktiskt med men kyligt 9 grader + bara,

http://filifjonkan-se

 
trollpackan

trollpackan

2 oktober 2007 08:47

Ja, ta det lite lugnt idag så du slipper karusellen. Ta en promenad i höstvädret!
Ser ut som att det skulle kunna bli en fin dag här också lite senare, så jag ska också ta en lite längre promenad med "hårbollarna" senare.
Kaminen ser väldigt fin ut, mysigt att ha tänd i vinter och sitta och kura framför!
kram

http://trollpackan

 
Isabelle

Isabelle

2 oktober 2007 08:56

Då önskar jag dig en solig dag långt från tivolit och så säger jag till alla baciller att hålla sig på barnen och absolut inte hoppa på dig. :-) Kram!

http://www.humleochdumle.se

 
Ingen bild

maria

2 oktober 2007 09:12

Tack ska Filifjonkan ha, jag undrar hur fjonkan och trollpackans besvärjelser och hokus pokus skulle verka tillsammans:) Jag överlever, tror att det är jag som smittar alla andra här, fniss... Hoppas att fjonkan trasslar ur sig från kisses garn nu och att kisse lyssnade lite på mig...

 
Ingen bild

maria

2 oktober 2007 09:13

trollpackan: Tack! Det ska bli mysigt att elda i den när vi nu kommer att kunna göra det men så lång tid ska det nog inte ta... Ja, promenader blir som ett gift man behöver dem:)) Ha en fin dag, vännen! Kram

 
Ingen bild

maria

2 oktober 2007 09:15

Isabelle: Tack, vännen men jag undrar om det inte är jag som smittar ner dem... Men solen tar vi emot och jag hoppas att jag kommer iväg på min promenix sen och att tivolit håller sig väck!!! Kram!

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

2 oktober 2007 10:03

Godmorgon kära vän.

Inte kul med en massa sjuklingar...själv har jag klarat mig undan förkylningar än så länge *peppar, peppar*
Ta hand om dig idag och ta en skön promenad ute i höstrusket

Många kramar

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

2 oktober 2007 10:37

Kärleksdravel: Nej, och faktum är att vi ju alla är sjuklingar här... Skönt att du har klarat dig, hoppas att det fortsätter så:) Hoppas att du får en bra dag!!! Kram

 
Elisabeth

Elisabeth

2 oktober 2007 11:22

Åh..stackarna! Å stackars mamma som nu får agera sjuksyster hela dagen...! Hoppas då verkligen att du slipper göra något besök på tivolit idag... och att du nu inte blir sjuk igen!!

Ha det så gott det går...

Varma kramar..

Ps. Kaminen.. så snyggt mot den helrätta väggen! Ett kök som i en heminredningstidning..typ!

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

2 oktober 2007 11:26

Elisabeth: Tavk, vännen, du noterade min oro över att det kanske skär sig märker jag:)) Njae, sjuksyster och sjuksyster... De klarar sig väldigt bra på egen hand faktiskt men minstingen behöver ju uppsynen... Jag har redan tagit en sväng idag och jag tror på att det inte är klart ännu så jag får nog ligga ett tag till...

Stora kramar på dig, vännen min och jag önskar dig en fin dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards