Direktlänk till inlägg 2 oktober 2007

Jo, det gick över förväntan...

Av maria - 2 oktober 2007 17:46

Minstingen är ganska duktig på att äta det mesta så fiskgrytan gick i och 14-åringen som är så förkyld blev förvånad när han ätit hälften och förstod att det var fisk och inte kyckling så han åt upp en rejäl portion han med... 17-åringen däremot han bara tittade och sen sa han att han inte ville ha någon mat idag och sen knatade han iväg med flickvännen och passar säkerligen på att äta hos dem....


Själv tyckte jag att makens fiskgryta var ljuvlig, det är nog så att det här med fisk ska jag inte hålla på med så mycket, när maken gör det så bra så kan han få göra det:))


Jag hoppas att alla får en bra kväll!!! Själv känner jag mig lite piggare nu...

 
 
trollpackan

trollpackan

2 oktober 2007 18:08

Ja, det gick ju ganska bra med fisken då:))
Har 17-åringen "tur" så är det fisk hos flickvännen också!*fniss* Eller ringde han och kollade innan?
Skönt att du känner dig piggare!
Kramar!

http://trollpackan

 
Christina W

Christina W

2 oktober 2007 18:09

Var och en får göra det den är bäst på...låter gott med fiskgryta...tror jag ska försöka få in det i veckomenyn

http://metrobloggen.se/godmat

 
Ingen bild

maria

2 oktober 2007 18:23

trollpackan:Jo, det gick fint:) Jag hoppas nästan att han åker på fisk hos flickvännen, dert vore lagom åt honom:)) Ja, det är skönt att känna sig lite lagom människa igen... kramar

 
Ingen bild

maria

2 oktober 2007 18:26

Christina W: Ja, det ät lika bra att var och en sköter det den kan bäst... Jo denna fiskgryta var jättegod med soltorkade tomater, purjolök och torkad gräslök, creme fraiche och mjölk... Lycka till med att få in det i menyn!

 
tussegumman

tussegumman

2 oktober 2007 18:51

Ja känner igen det där att äta borta istället för det mamma eller pappahar ställt fram! Det hade varit kul om det hade severats fiskgryta där också! Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

2 oktober 2007 19:11

tussegumman: Jag tror de flesta känne igen det:)) Ja, visst hade varit skoj om det varit samma mat som de ratade:)) Ha det så himla bra ikväll nu! Kram

 
Elisabeth

Elisabeth

2 oktober 2007 20:06

Åh.. nu har du skrivit någe bra igen!! Men jag ska se film med SE nu... och vill gärna läsa igenom det du skrivit i lugn och ro sen... återkommer lite senare!

En kram så länge...

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

Sotaren

2 oktober 2007 20:50

Hej Maria :)

Ja nu har jag fått tag på en dator ett tag :)

Jo jag tycker också att ni ska provtrycka först innan ni gör något annat ;)

Men men det är väl så, att man inte får göra det man vill hela tiden ;)

hoppas det går bra för er ;)

Många kramar / Sotaren

 
Ananasens

Ananasens

2 oktober 2007 20:57

Haha, stackars 14åring. Bli så lurad. :D
Fisk tycker jag är svårt att laga till och få gott. Vet inte varför. Kanske för att jag gör det allt för sällan.

Ha en bra kväll!
Kram

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Di

Di

2 oktober 2007 21:40

mmm avis gillar fisk..ha en underbar kväll och skönt att du är bättre :)

http://diqueen.blogg.se

 
malve

malve

2 oktober 2007 22:08

Fick en idé apropå din förkylda son. Jag kanske ska testa att hela familjen äter med klädnypa på näsan nästa gång vi har fisk.
Då kanske till och med lax går ner...:)

http://malves.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

2 oktober 2007 23:33

Läste ditt tänk om sjukskrivningarnas vara eller icke vara. Det låter ju alarmerande om den beslutande församlingen inte i en konsekvensbeskrivning, vilket man ju förutsett att de gjort, inte har insett denna risk! Eller är det helt enkelt så att det nu finns en grupp som man vill komma åt... alltså de med utmattningssyndrom, depression, stress etc etc... och att det helt enkelt inte finns några sådana diagnoser.. endast personer som har fått den diagnosen!
Man osynliggör tidigare satta diagnoser, personen är fullt frisk.. och kan följdaktligen arbeta utan att arbetet blir lidande!
Förstår du hur jag tänker..? Jag tänker ju lite kratt-aktigt så här på kvällskvisten, men andemeningen är att detta sjukskrivningsförfarande som man nu gått in för, bara är ett sätt att komma åt vissa sjukdomsgrupper, och ingenting annat! Sjukdomsgrupper, som egentligen inte är sjuka, och som enligt den beslutande församlingen bara går hemma och drar fötterna efter sig!
Så tolkar jag det!

Men konsekvenserna kommer ju med all säkerhet att visa sig ganska snart, och jag tror att du får ganska så rätt i dina farhågor!

Ha det gott.. kloka vän!

Ps. Fisk är ingen höjdare här heller - förutom fjällröding!

http://himlastigen.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

3 oktober 2007 09:35

Elisabeth: Det finns här, återkom när du vill, vännen!!! Kram på dig med!

 
Ingen bild

maria

3 oktober 2007 09:37

Sotaren: Det har du rätt i man får nära på aldrig som man vill.... fniss.... Jo vi ska provtrycka först så får vi se vad han har att komma med sen... Hoppas att det går bra... Skönt att du fått tag i en dator då! Åker du fram och tillbaka i veckorna nu, jag menar åker på söndag och kommer tillbaka på fredagarna eller? Hoppas att allt är bra med dig!!! Kramar

 
Ingen bild

maria

3 oktober 2007 09:39

Ananasens: Hihi, jovisst, men det var hog hans egen förutfattade mening om vad det var för mat som lurade honom, vi mer undlät att informera så mycket:))

Jag gillar fisk men är heller inte duktig på att laga det men maken kan han:)

 
Ingen bild

maria

3 oktober 2007 09:42

Di: Gillar oxå fisk men hör du, avis, du som har haft det flott på hotell och restaurang:)) eller.... Ha en bra dag, vännen!

 
Ingen bild

maria

3 oktober 2007 09:44

malve: Man kan alltid prova, fniss, lax är den enda fisk som alla i huset utom maken gillar, maken äter den men är inte så förtjust i den som i annan fisk men barnen o jag gillar verkligen lax... Kram

 
Ingen bild

maria

3 oktober 2007 09:51

Elisabeth: Jag förstår hur du tänker och det är rätt och riktigt att det kan vara så men även min diagnos finns med på listan men då med att man får vara sjukskriven i 0-12 månader och det som händer därefter är att jag ska ner på sjukersättning...

Jag tror att det är flera olika delar i det hela och på ett sätt så är det inte dumt med riktlinjer för då kan det inte vara olika bedömningar över landet, det dåliga i detta fall är ju att de inte talat något om vad som händer efteråt... Om jag får cancer, så är det en diagnos, av dfen diagnosen kan jag bli stressad och då är det diagnos gånger två av stressen över cancern utvecklas en depression och här börjar det bli knivigt för den som ska bedöma... Man har ju i regel inte en knivskarp diagnos utan flera som flätas in i varandra...

Jag är livrädd för det tänk som tycks finnas, jag är livrädd för att vi ska få fler fall där äldre har kladdats ner i sin egen avföring eller blivit slagna och nypna, att barn ska bli utsatta osv... Jag är livrädd för att vi ska utveckla ett tänka att det endast är eliten som ska få finnas, att resten inte är värt något...

Hoppas att du fick sova gott min vän!!! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards