Direktlänk till inlägg 6 oktober 2007

Ja då var det oljat...

Av maria - 6 oktober 2007 15:23

Sopat och plockat med skräp, skräp är kört till tippen och hundarna har levt rövare på gården och skrämt alla förbipasserande...


Maken har nu inkvarterat sig i köket och ska laga mat, det blir potatisgratäng med hel fläskfile och sallad förstås samt ett glas rött skulle jag tro:)


Jag bar in alla lecablocken trots allt men jag gick så försiktigt i trappan och tog bara ett i taget, det var lite too much för mig i alla fall... Schvunget vill inte ge med sig men jag hoppas att det stillar sig lite snart, hoppas kan man ju alltid:)


Det skulle vara sol här idag men tji fick vi men vi slapp regn  och det måste ju räknas för något. Imorgon ska det bli sol men då har jag mest inomhuspyssel att göra om jag gör något...


Jag hoppas på en bra eftermiddag/kväll för alla!!!

 
 
Helena

Helena

6 oktober 2007 15:56

Oj vad ni har fått mycket gjort idag.
Jag pysslade lite på förmiddagen och sen kom svärföräldrarna förbi,vips var klockan 15.
Hoppas du får en mysig kväll vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

6 oktober 2007 16:25

Men du... jag tror jag bjuder in mig på middag hos dig istället!! Potatisgratäng och fläskfilé.. hur gott vore inte det! Här blir det spagetti och köttfärssås som gäller.. barnbarnet du vet!!

Ha det gott.. o ät gott!!

Varma kramar.. alltid!!

http://himlastigen.blogspot.com

 
gulligagumman

gulligagumman

6 oktober 2007 17:17

Oj vad hon står i! Vad gott med lite mat då när man har jobbat så. Ha en mysig lördagkväll.

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sotaren

6 oktober 2007 17:39

Hej Maria :)

Jo jag far upp till Bispgården på Söndagar och hem på Fredagar, det är så roligt :(

Idag har jag, farsan, styvmorsan, två bröder och extra syskorna varigt på ishallen och kollat på hockey cup och den fortsätter imorgon så det är full fart här också :(
Men man får ju inte klaga, jag fick ju sovmorgon imorse, vaknade runt 6 och låg och drog mig till 7.15, hur skönt som helst men det blev sent igår, var iväg på först födelsedagskalas och sen blev det en inflyttningsfest innan gårdagen kom till enda, så det blev väl till ca.2 inatt :)

Hoppas att det är bra med dig och din familj, och att det går bra med skjulet som ni sätter upp.

Hur är det med syster och det nya tillskottet?

Många kramar / Sotaren

 
Di

Di

6 oktober 2007 19:00

Lät hur mumsigt som helst ju..mmm..ha en riktigt skön kväll! Jag har ju landat hemma och ja..det var skönt..Sundsvall är ju ändå rätt okej..faktiskt;)

http://diqueen.blogg.se

 
Ingen bild

maria

6 oktober 2007 19:03

Helena:Jo,idag har vi gjort lite:) Men det känns oxå rätt ordentligt för mig...

Ha det gott ikväll och lycka till imorgon!!! Kram

 
Ingen bild

maria

6 oktober 2007 19:04

Elisabeth: Ja, kom vettja!!! Du vet ju att spagetti och köttgfärssås är lite laddat ämne här:)))

Stora kramar å dig, vännen min!

 
Ingen bild

maria

6 oktober 2007 19:05

gulligagumman: Jag kan säga att man behövde mat efter dagen:)) Ha en fin kväll! Kram

 
Ingen bild

maria

6 oktober 2007 19:08

Sotaren: Åh, om du visste vad jag har önskat att du funnes här i närheten... Så mycket dfet har varit med skorstenen och allt:)) Kan du inte få jobba lite mer neråt så att säga...fniss... Det går ju inte men jag kan ju önska eller....

Hockey och sovmorgnar, födelsedagar och inflyttningsfester, det är till att ha mycket omkring sig, men jag hoppas att du har skoj och mår bra!!!

Stor kram på dig, vännen!!!

 
Ingen bild

maria

6 oktober 2007 19:09

Di: Jag förstår att det var rätt skönt att komma hem... Visst var det i Eskilstuna du var??? Ha en mysig kväll!!! Kramen!

 
Ingen bild

maria

6 oktober 2007 19:10

Sotaren: Jag glömde.... Syster och knyttet mår bra och han är precs lika charmig som sin storasyster:))) Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards