Direktlänk till inlägg 6 oktober 2007

Då så, med mat i magen

Av maria - 6 oktober 2007 19:11

och lite bollibompa mys med minstingen så är vi snart framme vid att stoppa herr minsting i säng och ... Tja... Kanske kikar vi på en film här eller oxå sätter vi oss och lyssnar på lite god musik... Jag satte på lite musik medan maken lagade mat och kände att jag lyssnar på alldeles för lite musik...


Jag har per automatik lyssnat på mindre och mindre musik ända sen jag blev sjuk, kanske jag förbereder mig på att inte höra eller ja, jag vet inte men det har blivit på tok för lite musik... Normalt sett så lyssnar jag på väldigt mycket musik och många olika sorters musik men, ja, det har inte blivit så mycket på sistone... Så kanske filmen får vila och vi lyssnar på musik istället... Är jag modig så kanske jag sjunger oxå, sen jag blev sjuk så vågar jag inte sjunga så ofta och absolut inte när någon hör... Tidigare har jag alltid både sjungit och dansat....


Ha en bra kväll alla och sov gott samt dröm söta drömmar!!!

 
 
trollpackan

trollpackan

6 oktober 2007 19:40

det tycker jag att du ska ta upp igen!
Jag kan inte sjunga...har alltid fått höra det av vänliga individer ända sen jag var liten, så jag gör det inte. Bara för barnen när de var små.
Kramen!

http://trollpackan

 
tussegumman

tussegumman

7 oktober 2007 10:16

Gör det som känns bra och som du mår bra av! Sjunga mår man väldigt bra av! Minns när jag sjung i kör då mådde jag mycket bättre! Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ananasens

Ananasens

7 oktober 2007 11:43

Jag har märkt att jag har lättare för att lyssna på musik med hörlurar. Låter ju inte så logiskt, men så är det. Märker inte av mitt halvdöva öra på alls samma vis som om jag har stereon på här.

Hoppas dagen blir bra!

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Annelie

Annelie

7 oktober 2007 18:56

Ahh det är så trist när man tappar att lyssna på musik. Det har jag också gjort sedan jag blev sambo med Micke, av någon konstig anledning. Ha det gott/kramar
PS. så jättegott med helstekt filé och du...visst ska du sjunga till musiken =)

http://rospinglan.blogg.se

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

7 oktober 2007 21:01

Jag sjunger bara när hundarna hör... aldrig annars. Men musik lyssnar jag på. Ofta. Länge. Mycket. Helt underbart.

http://ninajohangarden.blogg.se

 
christina

christina

7 oktober 2007 21:21

Nu äntligen!
Har haft svårt att skriva kommentar för datorn har hängt sig när jag skulle skriva in koden men nu lyckades det.

Önskar dig en god natt när det är dax
Kram vännen

http://sockertoppan.blogspot.com

 
Ananasens

Ananasens

7 oktober 2007 21:45

Kikar in och önskar God Natt!
Hoppas din dag varit bra.
Kram

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Di

Di

7 oktober 2007 22:47

Lev så du vill leva, sjung av hjärtats lust, dansa om du kan (orkar) dansa..lyssna på musik om du vill (orkar)..känslan av glädje i det du gillar betyder så mycket, en stund av lycka..här och nu..Önskar dig en härlig natt..och en underbar morgondag:) och hoppas du sjunger en stund trots allt..Kram

http://diqueen.blogg.se

 
Elisabeth

Elisabeth

7 oktober 2007 23:05

Tittar in och hoppas att allt är bra? Här är allt bra.. förutom att jag hela kvällen har suttit med e-post-eländet...som inte vill funka. Å jag är lite smått helgalen nu.... åh vad jag hatar när något inte fungerar, och jag inte har hjärna att fixa det!!!

Men nu har jag tillsvidare skaffat en hotmail-adress.. skickar den till dig imorgon!

Men vännen... hoppas allt är bra??

Varmaste kramar..

http://himlastigen.blogspot.com

 
Gisan

Gisan

8 oktober 2007 05:55

Hmm... Det låter tungt när du skriver att du förbereder dig på att eventuellt inte höra. Hur är det? Har du varit hos läkaren nyligen? Styrkekramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 10:26

trollpackan: Jag gillar att sjunga men gärna i ensamhet nu för tiden... Men i lördags sjöng jag lite:) Kram

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 10:27

tussegumman: Man mår bra av att sjunga för det sätter fart på så mycket i kroppen, nästan på samma sätt som att ta en promenad:) Ha det gott o kram på dig!

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 10:28

Ananasens: Jag förstår hur du menar, för mig är det värst när hörseln går upp och ner hela tiden men så småningom kommer den väl att avta ännu mer... Kram

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 10:29

Annelie: Ja, man har lätt för att tappa saker ibland:) Hoppas att du har haft en skön och LUGN helg, vännen min! Kram

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 10:29

Nina: Jag hade en golden och han började alltid att yla när man sjöng, han ville sjunga han med helt enkelt:)) Kram på dig!

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 10:30

Sockertoppan: Tack, vännen!

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 10:30

Ananasens: Tack, vännen!

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 10:31

Di: Tack! Och när musiken väl kommer på så går det ju inte att låta bli att sjunga;)) Hoppas att allt är väl med dig! Kram

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 10:32

Elisabeth: Åh, strul med e-post och nätet är inte skoj....

Nej, vännen, det har inte varit bra men jag hoppas att det lättar lite nu!

Stor kram!!!

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 10:34

Gisan: Nej, jag har inte varit hos läkare, ska snart... Men det är så med menieres att ju längre du har attacker desto mer förlorar man hörsel hela tiden. Men tungt, det vet jag inte, jobbigt när det är igång bara:) Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards