Direktlänk till inlägg 8 oktober 2007

Att vara hundvakt innebär

Av maria - 8 oktober 2007 10:35

i vissa fall en hel del begränsningar... Mammas hund gillar alla andra djur, han gillar dem så mycket att han uppvisar ett alldeles rabiat beteende där han skäller och ylar, gnäller och bara ska fram till det andra djuret... Det är därför som våra katter flyttar hemifrån när han är här.


Det gör i alla fall att jag med min balans inte vill ha två hundar med mig på promenad, därför fick de vara hemma medans jag gick med lillkillen till lekis och så gick jag ingen längre promenad än så idag, ska ta mig en sväng ikväll istället om jag mår bra...


Imorgon gör jag dock annorlunda... Jag tar hundarna i bilen och skjutsar minstingen och sen åker jag till ett friluftsområde och tar en promenad med hundarna, det är så sällan andra hundar där så det borde kunna gå bra och dessutom så älskar jag att gå i skog på mjuka fina spår:)) Mår jag bara bra så kan jag ju ta bilen.


Idag ska jag bara ta det lugnt i övrigt, kanske sätta på en tvätt eller två men annars är det lugnet som råder här:))


Jag hoppas på en bra dag för alla!!!

 
 
Ella

Ella

8 oktober 2007 11:14

Hoppas att du får må bra hela dagen.

Kramar från en som saknat dig!

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 11:26

Ella: Vännen så äntligen hemma!!! Skönt, det blir lite tomt här vet du:)) Kram på dig!!!

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 11:30

Persilja: Stackars dig som vaknar och tänker på mig...fniss... Jag förstår hur du menar, ibland så kan det ju kännas som om man inte bryr sig längre men så kommer den där envisheten över mig och jag vill försöka med det mesta, det går nog upp och ner, kanske ska göra det oxå... Men igår, ja, då var jag inte värd mycket i mina egna ögon, ingen annan var nog värd så mycket för mig heller för den delen:) Men idag är en ny dag och jag hoppas på den...

Åh, lära att inte hoppa upp på människor, det tar du upp va? Som tips till oss andra menar jag! Hoppe är hoppig men jag försöker att ignorera honom och sätter upp handen så att han liksom föses ner, vet inte om det är rätt väg att gå men... Väntar med spänning på att få höra vad du får för tips! Ha en bra dag och hoppas att du mår bättre nu! Kram!

 
Ingen bild

Persilja

8 oktober 2007 13:11

Vet du, Maria, jag tänkte på dig inatt när jag vaknade med illamående. kände mig så eländig och så kom tanken på dig. Jag kan inte nog säga det, du är den tappraste av tappra! Att du klarar av att ha den glöd du har trots den envisa yrseln...
Hundarna är vackra om inte annat! Haha. Vår labrapudel verkar få mer labradorsvans annars är de välfdigt lik varann. Vår är ouppfostrad och hoppar på alla människor. Tar ingen hänsyn till ljusa kläder och annat. Igår tog han ett örhänge från en besökare! Men på torsdag blir det valpkurs. Hoppas lära mig hur jag ska göra för att få stopp på hoppandeet. Kram! Hoppas du får en bra dag!!!

 
Ingen bild

christina

8 oktober 2007 13:28

Så härliga vovvsingar!
Har tagit en liten promenad med min Bulle idag och det gillade han.
Hoppas att du får må bra hela dagen min vän
Kram

 
Ingen bild

maria

8 oktober 2007 14:02

Sockertopp: Ja, de är härliga men har en massa hyss för sig när de är tillsammans:) Som vi ofta säger; hoppas ska man!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards