Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Så nu har jag vilat en stund

Av maria - 11 oktober 2007 14:00

ingen karusell men nog så mycket bus...


Det blev väl ungefär så som man kunde tänka sig med försöket att få tag i kontaktpersonen på försäkringskassan, personen ni söker är upptagen i sammanträde och återkommer klockan 15.00 Det är alltid så, varför då? Nu försöker jag precis tre igen om jag kan och sen får jag väl försöka imorgon då... Om jag inte får tag i honom så får jag väl prova på måndaf förmiddag, jag kan ju inte gissa mig till vart och när han vill träffa mig...


Här är det grått och det har regnat lite när jag vilade men ingen snö i sikte... Ikväll blir det biffstroganof och ris här samt sallad förstås... Det ska bli gott, det var länge sedan vi åt just biffstroganof:)


Jag hoppas att alla får en bra eftermiddag!!!

 
 
Lady Starlight

Lady Starlight

11 oktober 2007 15:52

Ja, varför är det så? Hur svårt skulle det vara för dem att ta ett meddelande och ge till personen man söker så den kan ringa upp när den har tid. Fast det verkar inte fungera så bra det heller. De verkar glömma att ringa upp. Man kan undra om de måste lägga sammanträden samtidigt som de har telefontid. Ute på ett tjänsteärende är också ett väldigt vanligt besked man får när man söker någon. Tråkigt är det. Hoppas du fått tag på människan nu, eller i morgon då.

Ha en fin kväll om du kan. Här snöar det för fullt just nu.

http://denhemliga.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

11 oktober 2007 17:46

Lady Starlight: Snöar det??? SÅ skoj egentligen!!!

Jo, eftersom jag arbetat som socialsekreterare och enhetschef så vet jag ju att jag ofta hade svararen på jag oxå:) Men det var för att få tid till annat och jag såg alltid när någon ringt och då kunde jag lyssna på meddelandet och sen avgöra prioritet på det hela... Men jag håller i princip med dig, kan man så ska man ha telefontid och då vara närvarande!

Ha en fin kväll, vännen!

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

11 oktober 2007 18:04

Det är frustretande när man inte kommer fram på telefonen till de man måste fram till. En hel dag kan gå bort i att bara söka personen och då tycker jag det är fel.

Ha en skön kväll! Kram

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

11 oktober 2007 18:10

Nina: Visst är det så, och jag som har svårt att tala i telefonen pga att hörseln går upp och ner samt snurret... Det blir knivigt att hitta rätt på dem då!

Ha en skön kväll, vännen! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards