Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Bara en liten tittin....

Av maria - 15 oktober 2007 19:05

Jag lever men är totalt mosad... Vaknade redan i natt, av en snurrattack stannade snurrande i sängen tills precis då vi skulle åka, bomaderade mig med medicin mot illamående och klarade bilresan, åt lunch men där, så fort vi fått i oss maten så sa jag till: nu måste vi ut härifrån för jag grejar inte mer ljud nu...


Mötet på försäkringskassan gick bra, men det var många konstiga frågor... Vidare till nästa möte där kontaktpersonen på försäkringskassan, min arbetsgivare och läkaren var med... Det gick bra det med, hittills hade inte försäkringskassan yttrat sig något om hur denne såg på saken men gjorde det där. Kontaktpersonen på FK kommer att föreslå två års sjukersättning med omprövning efter ett år... Jaha...


Positivt: Min läkare kommer att kontakta de instanser som han vill att jag ska befinna mig hos när det gäller sjukdomen och ordna så att de kallar mig. Bra! Då slipper jag jaga...


Jag hoppas att alla har haft det bra idag och TACK!!! Utan all positiv energi härifrån så hade jag nog inte orkat dagen men nu lever jag och imorgon blir det en ny dag.... Nu är det dessutom bara nästa måndag kvar! Nu stupar jag ett tag!!!:)

 
 
trollpackan

trollpackan

15 oktober 2007 19:51

Skönt att det gick bra med mötena! Och vila dig nu i form!
Kramar

http://trollpackan

 
Ella

Ella

15 oktober 2007 20:33

Så skönt att det gick bra, eller iaf halvbra. Skönt att läkaren ordnar allt så du kan slappna av för det ett tag.

Kramar

http://livetefter.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

15 oktober 2007 20:34

Vad skönt att höra att du är hemma igen! Stupa på du.. förstår att det har varit en tuff dag!

Varma varma kramar!

Ps. Jag stupade också för ett tag sen.. det är inte helt fel...!

http://himlastigen.blogspot.com

 
malve

malve

15 oktober 2007 21:15

Skönt att du tog dej igenom dagen! Kram:)

http://malves.blogg.se

 
Annela

Annela

15 oktober 2007 21:24

vad skönt att mötet gick så bra och att allt verkar ha lite mer struktur nu. Hoppas att det håller i sig i fortsättningen också.

http://www.annelas.blogspot.com

 
Hannele

Hannele

15 oktober 2007 22:04

Låter bra.

http://hannelesparadis.blogspot.com

 
Ananasens

Ananasens

15 oktober 2007 22:57

Skönt att du klarade av dagen, även om det var jobbigt.
De gånger jag haft möten med FK bla och mått kass brukar jag tänka efteråt att det kanske var bra så får de se hur det kan vara.

Nu hoppas jag att du får en lugn och yrselfri dag imorgon!

Kram

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Arga Mamman

Arga Mamman

15 oktober 2007 23:00

Vännen - en riktigt STOR kram till dig!!!!

http://www.argamamman.blogspot.com

 
K - Magalös

K - Magalös

15 oktober 2007 23:41

Så skönt att dagen gick skapligt. Hoppas du får möjlighet att vila upp dig under tisdagen och inte behöver åka så mycket karusell. Själv har jag biljett på en stor berg och dalbana för tillfället. Tillbringar natten hos dottern än en gång. Dags att leta reda på kudden! God natt!

http://mag-o-tarmsjukdom.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:46

trollpackan: Ja, det var skönt och skönt att jag kunde delta även om det sög musten ur mig... Nu är det vila! Kram

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:46

Ella: Ja, det var skönt! Och att läkaren tar hand om kontakterna är guld värt! Kramar

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:47

Elisabeth: Ja, igår stöp jag som bara den:)) Var tvunget! Idag blir det en lugn dag! Kanske för dig oxå? Stor kram på dig, vännen!

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:48

malve: Ja, jätteskönt! Kram

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:49

Annela: Precis! Struktur behövdes... Vi får hoppas att det fortsätter så!

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:49

Hannele: Japp!!! som dessutom är gott oxå:))

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:50

Ananasens: SÅ försöker jag oxå att tänka! Jag hoppas på en lugn tisdag här, behöver vila lite! Kramar

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:51

Arga Mamman: Tack!!! Och kram på dig!

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:52

K-Magalös: Så en sväng hos dotra igen! Är det något speciellt? Hm, berg och dalbanor har jag inte så mycket av men du vet den där virvelvinden den verkar jag ha vipbiljett på:)) Hoppas du fick sova gott!

 
Annelie

Annelie

16 oktober 2007 11:51

Skönt att det gick bra. Jag är övertygad om att du kommer få en 2 års period.Allt blir så mycket enklare när man slipper fundera över sjukskrivningar hit och dit/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 12:08

Annelie: Jo, det är nog så att det blir bäst för mig, för arbetsgivaren och allt... Lugnare helt enkelt... Kramar

 
Kärleksdravel

Kärleksdravel

16 oktober 2007 23:40

Åhhh jag är så glad för din skull

Kramar om

http://karleksdravel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:15

Kärleksdravel: KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards