Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Godmorgon Tisdag och det är skönt att veta

Av maria - 16 oktober 2007 07:03

att det idag är dagen efter igår, efter måndagen, med andra ord så kommer jag att få känna så en gång till inästa vecka...


Jag har sovit som en stock och det frestade mig faktiskt att stanna kvar i sängen och fortsätta sova när klockan ringde men en av de saker jag har förutsatt mig är att jag ska hålla på små rutiner som när man går upp och när man går och lägger sig. Det tror jag är en nödvändighet i en stor familj!


Idag känner jag mig fortfarande lite som att vad var det som körde över mig? Vad var det som gjorde mig alldeles mör? Naturligtvis är det all energi som krävdes igår som gör det så dagen idag ska få bjuda på en lång, skön och avslappnande promenad, att få ta ikapp hos alla i cybern, kanske lite pyssel och en massa vila...


Jag hoppas att alla får en bra förmiddag!!!

 
 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

16 oktober 2007 08:04

Gomorron! Jag har lärt mig att även sådant som "bara" tar energi ger en känsla av att ha blivit överkörd av tåget eller liknande. Ta och vila och bara var idag! Ha en bra dag! Kram

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Helena

Helena

16 oktober 2007 08:39

Bra att du känner dig nöjd med det ni kom fram till igår.
Låter som om du har en bra plan för dagen med vila och pyssel.
Hoppas du får en mysig dag vännen!
Kram

http://www.vildaella.blogg.se

 
Isabelle

Isabelle

16 oktober 2007 08:40

Jag missade dig igår eftersom jag själv blev lite överkörd då. Skickar styrkekramar i efterskott. De kanske kan behövas i dag också :) Hoppas du får en bra dag med mycket återhämtning.

http://www.humleochdumle.se

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:45

Nina: Precis, det som "bara" tar energi kan göra det ordentligt:) Jo, dagen blir till att vila och komma i fas... Ha en bra dag och kramen på dig!

 
Ingen bild

christina

16 oktober 2007 08:48

God morgon vännen
Förstår att det var en jobbig dag igår men det är ju skönt ifall du för sjukersättning.
Ta det lugnt idag så dagen blir bra för dig.
Kram goa vännen

 
trollpackan

trollpackan

16 oktober 2007 08:52

Ja, vila dig lite idag nu!
Kramar!

http://trollpackan

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:55

Helena: Ja, med facit i handen så kan man ju inte göra på annat sätt egentligen:) Så idag blir det vila av! Hoppas du oxå får en bra dag! Kramar

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:56

Isabelle: Blev du överkörd igår? Måste in och hälsa på dig tror jag! Stackare, då behöver du lite styrkekramar oxå och återhämtning idag! Kan vi vila tillsammans då:)) Kram på dig!

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:57

Sockertopp: Ja, det var en pärs att ta sig igenom men nu så... Japp, ska vila idag så mycket som det bara går:) Kram på dig, vännen!

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 08:58

trollpackan: Ja, det är nog bara det som finns på agendan:)) Kramar

 
Lady Starlight

Lady Starlight

16 oktober 2007 09:50

Hoppas du får vila på ett bra sätt idag. En skön promenad kanske är ett sätt att vila också... i alla fall i känslan efteråt. Önskar dig en bra och stadig dag.
Kram

http://denhemliga.blogspot.com

 
antigone

antigone

16 oktober 2007 10:15

Hittade dig första gången idag!
Tack för du delar med dig så generöst av en faktiskt svår situation! Du är en stark kvinna och jag återkommer gärna igen!

Sol i blick!

http://www.antigone.bloggagratis.se

 
Filifjonkan kollar in

Filifjonkan kollar in

16 oktober 2007 11:00

Godförmiddag på dig. Vad roligt du är igång igen och en stärkande morgonpromenad det väcker sinnena skönt bara man klädd efter vädret. Här är det rätt dimmigt ännu men det håller på att släppa nu Ha nu så bra du kan och lagom med jobb idag

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 11:57

Lady Starlight: Tack, vännen! Ja, vila kommer det i vart fall bli i olika former tror jag:)

Kram

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 11:59

antigone: Välkommen! Ja, det är nog en mycket varierande blandning av vardagsliv, husliv, en del oro, en portion sjukdom, hanteringsstrategier och i mellan åt så drämmer jag gärna till med en tårtbit samhälle oxå:)) Återkom gärna! Och sol i blick gillade jag, positiv anda, positiv klang!!!

 
Ingen bild

maria

16 oktober 2007 12:01

Filifjonkan ska veta att det där med en promenad var att tro lite för mycket här på förmiddagen, det kanske blir en på eftermiddagen istället:) Jag har vilat, man måste ju samla ihop energin igen och låta den ladda upp sig lite vet ju fjonkan... Hoppas det gick bra för fjonkan med gardinerna och höjderna:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards