Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Jag har varit

Av maria - 16 oktober 2007 17:51

riktigt duktig på att göra ingenting idag!!! Har varit skönt faktiskt, bara slöat, vilat, läst lite, pysslat lite men sen blev jag lite yr så då gav jag upp kameran...


Nu har vi ätit lax på med purjo och grädde (matlagningsgrädde:)) och på barnens begäran blev det potatismos till det och sallad förstås, gu´så jag tjatar om denna sallad:)


Maken fick in två fönster och känner sig nöjd, nu håller han på och städar upp lite efter sig, det blir lite spån av att såga bort mittstolpe och sånt i gamla fönsterkarmen...


När klockan tickade på lite här så ställde jag in mig på att det får vara en göraingentingdag idag och jag tror att kvällen kommer att fortsätta i samma anda men imorgon då måste ljungen ner och jag bör ha min promenad, maken ska inhandla mer byggvaror imorgon och om jag mår bra så följer jag med... Men det vet man inte så mycket om. Har en liten snutt kökskakel som har längtat rätt länge efter lite fog oxå men som sagt det kommer flera dagar...


Jag hoppas att alla får en bra kväll!!!

 
 
gulligagumman

gulligagumman

16 oktober 2007 18:04

Låter som en skön och lugn dag. Hoppas du får en sån kväll också.

Kram

http://gulligagumman.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

16 oktober 2007 18:25

Just så. Det finns fler dagar. Skönt att se att du tagit det lugnt idag.

http://treflickor.squarespace.com

 
Annelie

Annelie

16 oktober 2007 19:35

Va glad jag blir över att se att du tagit det lugnt idag. Kroppen kan behöva det då och då. Hoppas du får en lugn och fin kväll också/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
Helena

Helena

16 oktober 2007 19:44

Låter som om du haft en lika slapp dag som jag.
Det är faktiskt ganska svårt att göra ingenting.=)
Ha en mysig kväll vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Lady Starlight

Lady Starlight

16 oktober 2007 19:58

Önskar dig en fin kväll och en god natt. Så bra att du fått vila dig idag. Det är svårt att göra ingenting tycker jag också.

http://starlightlady.blogspot.com

 
malve

malve

16 oktober 2007 20:04

låter härligt! ska försöka få till några sådana dagar jag oxå... kram:)

http://malves.blogg.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

16 oktober 2007 22:43

Härligt med variation fr yrschlet... Jo du jag o du vet nog allt om renoveringar *skrattar*.

Oh så sugen jag blev på lax med purjo, det som är så gott... Ska nog laga det till helgen ;)

kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ananasens

Ananasens

16 oktober 2007 22:53

Tycker jag var helt rätt gjort av dig idag. Som du jobbade igår. :)

Kram och sov gott!

http://dagenstankar.wordpress.com

 
Elisabeth

Elisabeth

17 oktober 2007 00:07

En ingentingdag.. låter helt ljuvligt, och helt vettigt! Bara vara, inga måsten och göra precis ingenting, eller det lilla man känner för... om fler tog sig sådana dagar så skulle vi kanske ha mindre stressrelaterade sjukdomar här i världen!?

Jag är så så trött ikväll... att ständigt vara "Glada Hudik" här hemma tar lite på krafterna emellanåt.. men jag har ju valt själv så...!

Hoppas du får sova lika gott inatt..

Många varma kramar...alltid!!

http://himlastigen.blogspot.com

 
Gisan

Gisan

17 oktober 2007 06:14

Så skönt att du hittat "göra lite"-knappen. Vi behöver så väl, lite till mans, lära oss att bara vara. Kramar...

http://gisan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:32

gulligagumman: Tack! Kram!

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:33

Christina: Precis, det finns ju flera dagar, ganska många till och med om man börjar räkna efter:))

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:33

Annelie: Här var allt lugnt och jag hoppas att det var så hos dig med:)) Kramar

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:34

Helena: Det har du rätt i, det är inte bara svårt, det är en konst:)) Kram

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:35

Lady Starlight: Tack! Ja det är svårt men bra! Kram

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:35

malve: Det tycker jag att du ska försöka:) Kramar

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:37

Dubbelörnen: Laxen var suverän, det blev lite över men den snikna katten öppnade det vi slagit in laxen i och käkade upp den, borde nästan vara skottpengar på sånt:)) Jo, du, renoveringar *skrattar* Kramar

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:38

Ananasens: Tack, vännen!Ja det blev lite slitigt ett tag så:)) Kram

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:40

Elisabeth: Jo det tror jag oxå men det är oxå så att det kan vara stressande att ha för lite att göra oxå...

Nej, vännen, du har inte valt detta själv, ingen har valt detta, du gör det så många av oss skulle göra så länge vi orkade, eller hur? Så detta har inte varit ditt val, om du fått välja saker och ting på livets meny så hade det inte varit detta, det vet jag, men hjärtat och samvetet går sin egen väg när menyns baksida ändå dyker upp! Tyvärr!

Många stora kramar på dig, min vän!!!

 
Ingen bild

maria

17 oktober 2007 16:41

Gisan: Ja, jätteskönt!!! Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards