Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Ja, en skön promenad i solen

Av maria - 19 oktober 2007 10:46

blev det och så har lillasyster och jag utvecklat lite tankar och ideer, det kan bli bra...


På vägen hem tittade jag in till mamma men de var så förkylda där men lånehunden blev alldeles till sig över att jag kom och stod och bad så fint om han inte kunde få en lite frist ifrån sjuklingarna och följa med mig istället så det fick han:)) Så nu busar de världens!!!


Idag ska jag om jag står upp göra en köttgryta som vi ska ha potatis och sallad till:) Det är såå gott... Jag har nötkött och fläskfile, morötter, lök, rött vin, grädde, buljong och ett gäng kryddor i och ett paket bacon... En variant på burgundisk köttgryta kan man nog säga... Det längtar vi alla till:)


I övrigt så ska jag ta det lite lugnt, ska fortsätta min cyberpromenad här nu och se vad alla håller på med idag, sen ska jag börja med maten så att det bara är att värma på ikväll... Maken ska sätta innertak och foder och köra 14-åringen i eftermiddag. Så det blir lite lugnt här idag:))


Jag hoppas på en bra dag och eftermiddag för alla!!!

 
 
Ingen bild

Lady Starlight

19 oktober 2007 11:01

Så fint att du verkar ha en bättre dag, en snäll fredag. Så skönt för dig. Den middagen låter väldigt god, jag förstår att ni längtar. Hoppas ni får ha en fin och lugn kväll också.
Kram

 
Flifjonkan

Flifjonkan

19 oktober 2007 11:02

God fredag på dig. Jaha sådan god köttgryta du skall bjuda familjen mums passar så bra en så kylig blåsig dag som idag,Klart den 4bente blev glad få komma ut lite, Vad tråkigt att din mor åkt på höstförkylning med.Ja det smittar fort, Jaha det är fint på din trapp som sagt skall nu gräva ner mina jag köpte också har 2 stationära krukor på min farstubrotrapp. Men de är så höga o vida går 5 i varje ja helst 6 i varje men snålar lite blir 4 i var samt skall trycka ner granris mellan dem

http://filifjonkan-se

 
Ingen bild

maria

19 oktober 2007 12:29

Lady Starlight: Tack och ja, det är skönt att ha det lite snällare idag, hoppas det håller i sig:) Hoppas att du oxå har det bra, vännen! Kram

 
Ingen bild

maria

19 oktober 2007 12:33

Jaha, Filifjonkan kör en liten snålvariant då, det gjorde ju jag med men det går lika bra det med som fjonkan sa, och det var en god ide, så kan man ju trycka mer lite granris oxå... Jo, ibland lagar jag maten när jag är pigg så då blir det en och annan gryta lite då och då:)) Ja, dessa förkylningar brukar sprida sig som bara den men jag hoppas den håller sig ifrån Filifjonkan!!!

 
ella

ella

19 oktober 2007 12:33

Mums, det lät verkligen gott. Blev nästan sugen på mat när jag läste det där.

Hoppas du har en bättre dag idag, hela dagen.
Kramist

http://livetefter.blogspot.com

 
Christina

Christina

19 oktober 2007 13:07

Hej vännen
Det verkar som det är bara du som får upp spelsidor.
Hur har du dina inställningar?
Kan vara det som gör det, själv har jag blockerat alla pop ups.
Hoppas att det löser sig för det är ju inget kul annars.
Ha en riktigt skön fredag vännen
Kram

http://sockertoppan.blogspot.com

 
malve

malve

19 oktober 2007 13:42

Ja just det, det är ju fredag idag...jag undrar vad vi ska ha för smaskigt till middag. din gryta låter god. ett gäng kryddor - om du vill och orkar får du gärna berätta vilka sorter...behöver testa lite ny mat. kram:)

http://malves.blogg.se

 
Ingen bild

maria

19 oktober 2007 16:20

Ella: Hej vännen! Känner du dig lite bättre... Ja, det är jättemumsigt med grytor tycker vi:)) Hoppas att du fortsätter att piggna till!!! Kramar

 
Ingen bild

maria

19 oktober 2007 16:21

Sockertopp: Ja men man bör inte få upp sånt ändå, inte som ett häng på din sida, det är det jag stör mig på, ska prata med maken om det, han är duktig på sånt här, så jag återkommer:))

Ha en skön kväll, vännen!!! kramar

 
Ingen bild

maria

19 oktober 2007 16:22

malve: Fniss, ett gäng kryddor... Ja det låter det.. Sök på burgundisk köttgryta på nätet, den gryta jag gör idag är snarlik:)) Kram

 
Annelie

Annelie

19 oktober 2007 16:27

Hoppas du haft en bra dag,både för dig själv förstås och familjen somannars missar den goda grytan. Den varianten har jag inte gjort, men jag ska ha den i huvudet till nästa gång.
Ha en finkväll/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

19 oktober 2007 16:30

Annelie: Den är jättegod:)) Hoppas att du får en fin kväll vännen! Kramar

 
malve

malve

20 oktober 2007 22:01

Det ska jag göra :)

http://malves.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards