Direktlänk till inlägg 23 april 2007

En ny dag blir det i....

Av maria - 23 april 2007 14:59

morgon. Idag har jag varit jättetrött och sovit nästan hela dagen. Ett anfall kom i går och ett idag under förmiddagen. Jag håller mig fortfarande stadigt på mina 3-5 anfall per vecka. Mitt högra öra har börjat att spöka ordentligt nu oxå men jag tänker inte säga något till läkaren ännu för jag orkar inte med en ny undersökning ännu... Förresten så kan de ju inte göra något heller mer än att konstatera att det är så...


I 14-åringens klass går det diverse otroliga små fenomen... Idag var det huvudvärk, i förra veckan ont i en hand osv... Jag undrar jag vad det står för, skolleda månntro!!! Det sprider sig som en löpeld i klassen och en efter en troppar av hemåt. eller till kompisar. I fredags hade han fått ett par nya gympabrallor (ett par som INTE sticks och gör ont) men dessa låg kvar hemma när han tagit sig till skolan. Vad gör man???


Jag ramlade förresten ifrån stegen i helgen... Maken sa att han inte tycker om att jag är på stegar och jag sa att jag tycker mycket om att vara på stegar. Blåmärken får man ju ändå här i livet så varför inte ifrån en stege??? Jag behöver ju inte klättra på femmetersstegar, jag kan ju nöja mig med den inomhus... I fredags hade vi en elektriker i huset som ringde idag på morgonen och gav ett kostnadsförslag på det vi vill att han ska göra. 20 000:- det var inte farligt alls så jag kastade in lite mer åt honom att göra så slipper vi, vi som har tillräckligt ändå... X-men, klona till 25 stycken, jo, jag tackar jag... Man kanske skulle kunna platsa på bygglov??!!


Vädret sägs vara på gång igen, värmen återvänder, skönt! Mamma och hennes man har ställt upp så otroligt för oss så att vi måste göra ngt kul för dem... Vi har hittat det oxå men jag vet ju att mamma kan ge sig hit för att hälsa på mig här i cybern så det är lika bra att inte säga något om det förräns det är klart och levererat...


På tal om att jag ordnar en del "små" extraarbeten åt maken ibland så blev det ju så denna  helg oxå om än lite annorlunda... Jag skulle ju ha gjort klart vårt sovrum utan hans hjälp men eftersom easy covern inte var så easy så blir det ju maken som får en extradags arbete med att sätta upp gipsskivor i vårt rum.... Ja,ja det räknas inte som det förra helgen. Det här är sånt man stöter på som patrull när man har med hus att göra... Fast jag måste säga att jag har en del att säga till tillverkaren av easy cover och det är : Hur kan man kalla/namnge det EASY cover, det fanns inget easy med det. Difficult cover hade varit lämpligare och mer ärligt.


Nu är det bara 5 veckor kvar tills flyttlasset går... Jag har varit duktig och flyttat på blommor och ömtåliga saker pö om pö nu när vi åker varje helg. Dessutom så ser det trevligare ut när vi kommer dit oxå... Jag glömde att fota tomten! Den ser för övrigt hemsk ut men det kan vara skoj att ha kvar... Nu fylls snart huset med alla dess invånare igen, liv och stoj, mycket musik och hungriga vargar...




 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

23 april 2007 21:44

Vilket tempo du håller... trots huvudvärk o annat...
Är så otroligt glad o tacksam över att sonen inte hade något av detta i sin klass under högstadiet. Tyckte det var roligt nästan varje dag... om inte skolan, så åtminstone kompisarna *skrattar*

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

24 april 2007 12:01

Hoppas allt blir bättre när ni byter skola?! Vad tycker han om det?

Det är så svårt att veta när det är problem och när det "bara" är tristess eller slöhet...
Min 12-åring har liknande tendenser...och flera i hans klass. Lärarens fel???
Vem vet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards