Direktlänk till inlägg 25 april 2007

Under promenaden

Av maria - 25 april 2007 14:34

idag så kom ett av de där oerhört sällsynta ögonblicken... Jag och Hobbe kom ner i urskogen och det är ett så rikt fågelliv där och runt dyarna och i ett andetag så hörde jag allt så klart och rent, som förut, innan jag blev sjuk... Jag bara njöt, jag visste inte att hörseln hade förändrats så mycket.. Man förstår kanske inte det när den hoppar så mycket fram och tillbaka och förändras långsamt under lång tid...


Det var i alla fall ett ljuvligt ögonblick och jag kunde bara fortsätta att gå där och lyssna på alla fågelkvitter och vinden som jag normalt inte hör längre... Underbart ett litet tag... Nu är det som vanligt igen men jag är såå glad över att jag fick den där lilla, lilla stunden av rent och klart ljud... Jag ska nog vara glad över dessa stunder för de blir allt mer sällsynta.


Kram till alla som behöver.....

 
 
Ella

Ella

25 april 2007 20:03

Jag tror jag förstår hur det känns.
Kram.

http://livetefter.blogspot.com

 
elaina

elaina

25 april 2007 22:20

samla alla sällsamma upplevelser i en liten ask å ta fram dom i mörka stunder för att lysa upp tillvaron...
:0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

26 april 2007 08:29

En låda med lyckominnen... Vad ljuvligt... Har nog redan en sådan låda som jag brukar glänta på ibland...

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Isabelle

Isabelle

26 april 2007 09:25

Vilket härligt ögonblick. Och så klokt av dig att verkligen stanna upp och njuta av det. Ett vackert minne att ta fram när det behövs.

http://www.humleochdumle.se

 
Ingen bild

Glad Persilja för din skull!

26 april 2007 12:53

Vad härligt för dig!!!
Det är bara att njuta.
Hur går det med flyttkartongerna???
Jag har 28 packade nu...
Till valborg får vi nyckeln och då kanske jag tar med nån grej "bara för att".
Men vi säger bara hej till huset och återvänder hem för att packa färdigt...Hur långt är det mellan ert gamla och ert nya hus?
Har ni sålt det gamla? När ska det vara tömt?
Kram!

 
Ingen bild

Persilja

26 april 2007 21:26

Liten hade svaret på vuxen enkäten:

-15 p "INTE gammal"

16-25 p " börjar barka ditåt..."

Över 25 p "Nu är du där"

 
Ingen bild

Persilja

27 april 2007 12:00

Undrar bara hur du mår?
Du kanske bara jobbar med flytten som en annan borde (fniss). Miss you!

 
Ingen bild

maria

27 april 2007 22:23

Jag jobbar på i huset naturligtvis....
Lånar mammas dator just nu och ska snart gå och sova så att jag orkar morgondagen.
Börjar känna en liten press nu på att vi måste komma ner i källaren snart så att de två äldsta har ett rum när vi flyttar...

Jag bestämde mig för att sova kvar i nya huset igår för det kostar mig så mycket energi att köra bil, det gick bra var riktigt trevligt men jag saknade maken...

Persilja: Saknar dig med, helgerna blir långa men gissa hur många foton jag har på tisdag/onsdag... Fick upp gardiner igår till och med. Bra att få reda på vuxenheten, jag är kanske uråldrig snart....fniss... Det gamla huset är sålt och vi ska vara ute 25/5 för att städfirman ska in då. Det är runt en timmes bilfärd mellan husen... Vi får se om jag får fatt i datorn igen annar hör jag av mig på tisdag eller onsdag...

Isabelle: Jag vet, jag njuter av dessa ögonblick. Jag är väldigt nyfiken på hur det går för dig... Visst var det i Torsdags du skulle "få veta". Jag hoppas att det gick bra i så fall. Kram!

Ella: Jag vet att du förstår!!! Kramar på dig

Dubbelörnen: Hur gick det med shoppingen i stora staden då? Blev det något?

Elaina: Ibland önskar man att din metafor var sann, tänk att ha en ask och samla det i, på riktigt som man kunde ta fram då och då och förpsdda sig till... Kram!

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

28 april 2007 22:09

Du sliter väl inte hund i helg ;) Ingen shopping alls i stan, luften gick ur mig... Stan ger mig ingen inspiration utan tvärtom...

Väntar på bilder på nya stora förändringar... Åtminstone så ger du mig lite mer energi... Bara av att kika på er renovering ger mig lite mer "putt-igång" ;)

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Lilla My

Lilla My

29 april 2007 16:58

Hälsan tiger still brukar man säga och jag glömmer i bland att vara tacksam över att jag är frisk.Ha en underbar dag!Kram

http://myslivochhem.blogspot.com

 
elaina

elaina

1 maj 2007 10:26

maria!metaforen går att göra sann:
skaffa Dig en vacker ask å när Du har haft en bra stund skriver Du ner det på en liten lapp "25april-07: ute m Hobbe i Urskogen. Hörde fåglarna kristallklart" Efter en tid kommer Du att ha flera små ljuspunkts-lappar ett veckla upp i mörkare stunder...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

1 maj 2007 17:28

Tack elaina!

Det ska jag nog faktiskt göra, fantastisk idé!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards