Direktlänk till inlägg 4 september 2007

Mötet gick hyfsat

Av maria - 4 september 2007 11:36

i alla fall... I och med att sonen skippat att gå på dessa lektioner så beslöt jag mig för (ganska så i sista stund) att min linje skulle bli både och...


Jag har sagt att han nu måste gå på alla lektioner september ut och verkligen göra sitt bästa och om det fortfarande inte fungerar så tar vi ett nytt snack och ser om det går att åstadkomma att få byta lärare...


Jag tänkte ett varv till med det här med att man under hela livet tvingas dras med människor man inte själv valt eller inte tycker om... Summa sumarum av det blev att om jag ogillade min chef eller en kollega så till den grad att det känns dåligt i magen när jag ska till jobbet då skulle jag söka nytt jobb men elever har ju faktiskt ingen möjlighet till det...


Så om han ställer upp på mina villkor så kan jag med gott samvete åt alla håll göra allt som står i min makt för att hjälpa honom om det fortfarande inte fungerar... Men det kan ju oxå visa sig när de provar att det löser sig och flyter på, även om man inte "älskar" varandra och då är det en nyttig lärdom...


Hobbe däremot, han skällde nog och grät hela halvtimmen jag var borta...snyft... så elak jag är:)


Nu hoppas jag på en bra eftermiddag för alla och allra helst för oss med regn!!!

 
 
malve

malve

4 september 2007 12:52

Det låter som ett väldigt klokt beslut.

Stackars lille Hobbe. Då blev han väl överlycklig när du kom tillbaka?

http://malves.blogg.se

 
Helena

Helena

4 september 2007 13:03

Här skiner solen idag men det blåser så det är kyligt om man inte är i lä.
Skönt att ni kom överens om en kompremiss,låter som en bra lösning tycker jag.Viktigt att inte sonen känner sig överkörd och att alla är emot honom.
Jag tränade tidigt mina vovvar på att vara ensammen.Från början smakade Ella på en och annan vägg men nu har det gått bra de sista månaderna.
Jag skulle bli galen om jag inte kunde lämna dem en stund för att åka och shoppa eller annat kul.
Lämna honom korta stunder och gör inget väsen av att du kommer hem så ska du se att det ordnar sig.
Kram!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

4 september 2007 13:42

Det är nog nyttigt att lära sig att vara även med människor man inte älskar. Det hör ju till livets skola. Klokt beslut. Hoppas det går bra.
Jag ska genast träna Pommac att vara ensam korta stunder. Han har redan tränat i bilen men aldrig hemma. Hur gammal är Hobbe?

 
Ingen bild

maria

4 september 2007 14:22

malve: Jag tror att det kan gå vägen... Hobbe var helhispig när jag kom hen igen:))

 
Ingen bild

maria

4 september 2007 14:23

Helena: Tack! Det är nog så jag tänker mig att göra, ta en halvtimme om dagen och lämna honom hemma... Kram

 
Ingen bild

maria

4 september 2007 14:24

Persilja: Precis, så jag hoppas att det ska gå bra... Oj, Hobbe är åtta månader och borde ha fått detta redan ifrån början så kör du med Pommac!!! Kram!

 
Ella

Ella

4 september 2007 17:39

Hoppas att det löser sig till det bästa. Han har tur som har en klok mamma.

http://livetefter.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

4 september 2007 17:53

Ella: Tack, vännen!!! Jag behövde nog det idag...

 
Annelie

Annelie

4 september 2007 20:04

Det var förnuftigt tänkt tycker jag.Kanske som du säger, så fungerar det. Det vore ju toppen. För älska alla kan man inte.
Hobbe gnällde nog alldeles extra mycket när du kom, för att få matte att känna ordentlig skuld ;-) Kram

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

4 september 2007 22:05

Annelie: Ja, jag tyckte att jag fick till tankarna lite där...))

Mmmm, HObbe, ge mig skuldkänslor bara gör det!!! :)) kram

 
tussegumman

tussegumman

4 september 2007 22:57

Stackars Hobbe men hundar är som barn man måste inskola dem! Hoppas det ordnar sig med sonen. Min son fick byta lärare då läraren mobbade honom. Detta låter som en dålig historia! Läraren brydde sig inte honom när han räckte upp handen! Denna lärare blev uppsagd men tyvärr funns minnerna kvar...Ha det gott/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

5 september 2007 07:06

tussegumman: Usch, det lät inte roligt! Sonen din måste ha haft det väldigt arbetssamt då...

Ja, hundar är som barn man måste lära dem och det ska jag ta tag i nu...

Ha det så gott! Stor kram på dig!

 
Ingen bild

Tant Tagg

6 september 2007 20:14

Tänkte just på det där mötet.

Jovisst måste vi alla kompromissa, både stora och små. Vi kan inte gilla alla, men måste ändå lära oss jämka ihop oss på något vis. Det är en konst att kunna och behövs som en färdighet i framtiden. Att samspela med andra är användbart!

Hoppas din son ser att det lönar sig att kompromissa d.v.s den andra parten, skolan, o c k s å kompromissar. Nej, inte skulle vi snällt gå till våra jobb dag ut och dag in om det fanns någon där som vi hade problem med och inte komma till någon kompromiss, konfliktlösning eller konsensus. Inte i längden i varje fall. Det kan man inte begära av barn i skolan heller.

Lycka till med kompromissandet under september. Då har han i allfall försökt!

 
Ingen bild

maria

6 september 2007 21:00

Tant Tagg: Tack! Precis så tänkte jag... Att nu får unge herrn, som inte lyckades hantera detta så bra genom att han struntade i att gå till dessa lektioner, visa sin kompromissvilja och vilja rent allmänt... Det var jag som satte direktiven, inte läraren och läraren vet, med all säkerhet, att om sonen inte trivs, inte lär sig, mår dåligt efter september så har de inte vem som helst att tas med utan en lejoninna som kommer att kräva skolans goda vilja oxå... Hittills så har sonen gått på lektionerna i alla fall!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards