Alla inlägg den 1 september 2007

Av maria - 1 september 2007 21:15

nu har vi blivit moster och morbror igen och barnen har fått en kusin till i gänget!!!


Ett litet gossebarn! Som har en storasyster som säkert inte kommer att förstå ett smack, bli avundsjuk och sotis men det kan hon få bli, det ska syskon bli tills de förstår värdet av de små knyttena!!!


Snabbt gick det! De åkte vid 16.00 och 16.37 kom han ut och ingen plats fanns det vare sig på förlossningen eller bb av ryktena som kommit häråt, så jag vet inte egentligen... Men imor´n kväll kan det kanske bli en liten besiktning!!!


Nu ska alla sova gott (eller när de vill det så ska de det) och drömma sött! Godnatt!!!

Av maria - 1 september 2007 17:28

lövbiff, strips och beranaisesås på barnens begäran, det var gott!!!


Ännu en staketsektion är snart klar och efter det så är det bara grindarna kvar... Nu ska vi försöka att sätta upp badrumslampan och koppla ihop stereon, gud, jag har varit utan musik så länge nu, det är inte samma sak på mobilen...


Väntar och väntar på besked... Tvättmaskinen går varm... Maken spelar poker istället för att sätta upp badrumslampan men, men han gör ju som han vill... Undrar vad som skulle hända om jag sa att nu går jag och kopplar in den??? fniss... Jag tror jag ska låta bli...


Jag hoppas på en bra kväll!!!

Av maria - 1 september 2007 15:42

ända tills nu... Nu blev det molnigt och därmed försvann värmen...


Jag kom igång i trädgården och när det var så varmt och soligt så kändes det inte så lockande med vare sig fogsmet eller att öppna ögonen för hur det ser ut i hemmet... Det får vara tills en annan dag...


Jag har grävt en rabatt och planterat rosen, kärleksörten och lite påskliljelökar... jag har oxå grävt upp en massa, massa rötter där en vildvuxen buske stått och det tog sin lilla runda tid...


För ett par timmar sen så kom samtalet, att nu är det dags... Nu ska man få bli moster igen... Jag kan knappt vänta, så spännande och ett litet knytte... Jag hoppas att allt går bra för mamma lillasyster och pappa!!!


Jag hoppas på en bra eftermiddag/kväll för alla och särskilt för lillasyster!!!

Av maria - 1 september 2007 10:05

i tvättstugan... Nu står allt på sn plats och väntar på att diskbänken som står ute på gården fortfarande ska komma på sin plats...


Då var det klart och nu står jag och väger mellan att slänga ihop den där fogsmeten, städa, plantera rosen eller ta mig en promenad... kan hända att benen behöver en vilodag så jag misstänker att det blir lite fogsmet... Kanske kan foga klart kaklet på halvväggen i köket oxå... Jag får se...


Det ser så skönt ut ute med den strålande solen men det biter tag i kinderna när man stoppar huvudet utanför dörren!!!

Av maria - 1 september 2007 09:21

Jag har klarat av min cyberpromenad, utan, att bli utkastad hela tiden... Det är inte illa... Det senaste dagarna har man fått jobba lite för att få gå runt på sin vända...


Många tycks vara lite morniga av sig så här på lördagen eller oxå är det aktiviteter som gäller, det är lite spridda skurar  i alla fall... Kul!


Så, nu ropar tvättstugan på mig, jag hör det...


Och rosen....

Vill komma ner i jorden...

Få gå i ide och samla kraft för att ge många fler vackra rosor nästa år!!!



Av maria - 1 september 2007 08:43

med strålande sol, lite nitande kyla och där man fick vakna av sig själv eller, ja, med lite hjälp av Hobbe då...


Mår mycket bättre idag och känner mig lite piggare... Höger öra håller sig lugnt än så länge medan vänster håller på med småbus, rätt okej alltså!


Maken är nästan ute redan för att fortsätta med staketet, jag ska ta mig min cyberpromenad och sen ska jag ta tag i tvättstugan, ska plantera rosen och en kärleksört oxå... Mår jag bra kanske jag kastar ihop den där fogsmeten som jag skulle ha gjort för länge sedan... Vi får se...


Jag hoppas på en bra förmiddag för alla!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards