Alla inlägg den 4 september 2007

Av maria - 4 september 2007 21:58

en trötter en att säga godnatt!!!


Dagen blev lång för mig på något sätt och nu känns det som att jag egentligen borde ha gått och lagt mig för någon timme sen trots att det inte är såå sent...


Så Sov gott och dröm sött alla där ute, det hoppas jag på för min egen del oxå!!!



Av maria - 4 september 2007 17:55

grannkillen kommit hit... Ljud är det!


Maten är avklarad och det var gott, märker att jag är lite hungrigare efter att ha börjat ta alla dessa promenader igen... Tycker gott och väl att alla kilon på kroppen kunde ta och kravla sig bort istället för att ge mig hunger... Men nu efter två veckor så börjar det kännas i musklerna i alla fall att de finns där någonstans... De har bara slumrat lite och avvaktat:))


Kvällen bjuder inte på så himla mycket men jag ska stoppa i en maskin tvätt och ta hand om lite ren tvätt, det är inte så många timmar att vifta på så något större projekt startar man ju helst inte... Jag borde dock komma igång med den sista fogningen så att det blir klart helt och hållet... Det kommer, jag vet...


Jag hoppas på en bra kväll för oss alla!!!

Av maria - 4 september 2007 11:36

i alla fall... I och med att sonen skippat att gå på dessa lektioner så beslöt jag mig för (ganska så i sista stund) att min linje skulle bli både och...


Jag har sagt att han nu måste gå på alla lektioner september ut och verkligen göra sitt bästa och om det fortfarande inte fungerar så tar vi ett nytt snack och ser om det går att åstadkomma att få byta lärare...


Jag tänkte ett varv till med det här med att man under hela livet tvingas dras med människor man inte själv valt eller inte tycker om... Summa sumarum av det blev att om jag ogillade min chef eller en kollega så till den grad att det känns dåligt i magen när jag ska till jobbet då skulle jag söka nytt jobb men elever har ju faktiskt ingen möjlighet till det...


Så om han ställer upp på mina villkor så kan jag med gott samvete åt alla håll göra allt som står i min makt för att hjälpa honom om det fortfarande inte fungerar... Men det kan ju oxå visa sig när de provar att det löser sig och flyter på, även om man inte "älskar" varandra och då är det en nyttig lärdom...


Hobbe däremot, han skällde nog och grät hela halvtimmen jag var borta...snyft... så elak jag är:)


Nu hoppas jag på en bra eftermiddag för alla och allra helst för oss med regn!!!

Av maria - 4 september 2007 10:13

strax gå iväg till sonens skola... Har dock ett liiiitet problem, Hobbe får som bekant inte följa med... Han har aldrig varit ensam hemma förut men nu lär det bli första gången och sen har jag bestämt att jag ska fortsätta med det, han ska få vara ensam hemma helst en gång om dagen, bara för att lära sig...


Måste det helt enkelt! Men jag undrar jag, precis som med barn, vem kommer det att ta hårdast på, Hobbe eller matte? Kommer matte klara av att gå ifrån huset med Hobbe skällandes, krafsande och gråtande kvar innanför dörren? Måste, jag måste... Inte är jag elak? Han behöver klara av stunder utan mig...

Av maria - 4 september 2007 09:18

så valde vädret sida och det blev regnet som vann men det var i behaglig mängd, i alla fall med regnjacka på sig, så Hobbe fick ta det mesta på sig...


Jag kom runt i alla fall och nu har jag gått en liten cyberpromenad men har en liten väg kvar att gå på den... Dagen idag verkar vara en struldag för mig i cybern, så på vissa sidor som tex hos Helena, (vildaella) så får jag inte upp spamkoden och kan därför inte posta min kommentar... Sånt där irriterar mig. Men det löser sig säkert under dagen...


Nu ska jag väl fortsätta min lilla promenix och sen tänker jag vila en stund innan mötet... Maken fick en telefontid till läkare igår förresten, så nu är den bollen i rullning och vi får se vart det slutar men telefontiden är inte förräns i mitten/slutet av september...


Hoppas på en fortsatt bra förmiddag/dag för alla!!!

Av maria - 4 september 2007 06:50

Börjar undra om bloggen blir ett sätt att hålla reda på dagarna oxå, inte bara att skriva av sig på... Dagarna flyter så lätt ihop när man är sjukskriven och dessutom ligger så mycket... Det blir som om alla dagarna går i ett och så får man lite panik när man undrar om det var idag barnen skulle ha gympa eller inte...


Här är det mulet men det kan lika gärna spricka upp i sol som det kan fortsätta som det är eller bli regn...


Jag chansar på en morgonpromenad idag oxå med Hobbe, han drar väl hem mig om jag inte är så pigg:), jag är sisådär idag direkt på morgonen men jag hoppas att jag kan ta mötet med sonen i skolan i alla fall så att vi kanske får någon ordning på det...


Jag hoppas på enm bra förmiddag för alla!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards