Alla inlägg den 27 september 2007

Av maria - 27 september 2007 22:02

Maken kom hem och berättade att han inte ens behövde ta upp de mer kritiska aspekterna mot lekis fritids... Det var flera andra som startade... Sååå skönt!!! Nu behöver man bara ligga på. Dock mer svart var att maken uppfattade att fröknarna var mer åt det hållet att när man går på lekis så får man klara sig själv men då fr man ligga i på högre håll... Jag kan ju faktiskt reglerna om barnomsorg och lekisbarn går fortfarande under barnomsorg, man betalar taxa för ett dagisbarn dessutom...


Pyssel!!! Helena, jag kommer nog in imorgon och kikar en gång till! Jag har hittat mycket både hos dig och i övrigt som du förmodligen förstår:))


Just nu säger jag i alla fall godnatt till alla i cybern och jag hoppas att ni sover gott och drömmer sött!!!

Av maria - 27 september 2007 19:12

Jo, jag visste ju att det skulle bli dyrt detta, det var liksom därför jag avvaktade tills maken gått iväg på föräldramötet:)) Nu har jag beställt en himla massa pysselmaterial! Betalt det med för den delen så nu är det bara att vänta... Jag väntar och väntar men inget händer, varför ska det ta flera dagar, kanske veckor... Det borde finnas ett rör som ledde direkt till mig och levererade varorna på en gång... Ja, jag vet, men drömma kan man...


Nej, nu hör jag tvättmaskinen yla om att den är klar så den vill bli torr eller oxå så är det kläderna i den som vill ut och in i tumlaren och bli torra, ja, så är det nog och jag svamlar och pratar rappakalja...:)


Jag hoppas att det blir en bra kväll för alla!!!

Av maria - 27 september 2007 15:06

busigt i öronen idag, men än så länge så står och sitter jag ju i alla fall upp och det är inte dåligt det, även om jag kan erkänna att ibland blir man less på det...


Har fått hem minstingen idag, det var en ganska skön promenad som vi fick,  inte helt dumt för honom att få varva ner lite och snickesnacka en del... Pojkar i den åldern och kanske mest på grund av tre storebröder vill gärna vara coola har jag fått höra idag. Ja inte det med storebröder men just det coola:) Säger då det...


Har suttit och försökt att tänka ihop vad jag behöver i detta kortmakeri men jag blir alldeles blind av alla dessa saker och benämningar så jag vet varken ut eller in, mitt i den vilsenheten så dyker äldsta sonen upp på msn och han verkade inte må så bra. Vet inte riktigt vad som felas, han tycker bara att hela den här grejen med livet suger, som han uttryckte sig... Kanske han tyckte att jag inte var till någon vidare hjälp heller för jag kan ju inte bara hålla med, lyssna ja, men hålla med nej...


Jag hoppas att alla får en fortsatt bra eftermiddag och kväll!!!

Av maria - 27 september 2007 10:10

idag oxå men nu är jag rätt slut så jag ska ta och vila lite innan jag tar min cyberpromenad!!!


Det blev sol här som visserligen kommer och går lite men det är skönt när den är framme!!! Vi hade fått mycket post som jag tog in när vi kom hem, Hobbe och jag, men inget roligt... Bara underlag för fritidsräkning att fylla i, det har man ju bara lust att glömma:))


Ska som sagt vila en stund nu och hoppas på att dagen fortsätter bra för alla och utan snurr för mig men... Det vet man aldrig!

Av maria - 27 september 2007 07:00

Fast, vi har ju inte fått in braskaminen ännu så.... Jag tror att maken tänker sig att fråga dem som kommer på lördag om hjälp med den.


Ikväll är det då föräldramöte, igen, skönt att vi hann handla så att det inte ekar i skåpen:)


Det blir en promenad nu på morgonen, först när jag gick upp så var jag så snurrig och yrslig så jag trodde att jag skulle få ställa in det men nu så tänker jag försöka i alla fall,  det är ju inte värre än att man får avbryta och få skjuts hem...


Jag har tänkt att kika på material för att pyssla med att göra kort:)) men har inte mått tillräckligt bra för det. Igår kväll var jag ändå ute och kikade runt lite och har hittat lite som jag tänkte att man kunde börja med:)


Jag hoppas att alla får en bra förmiddag!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards