Alla inlägg den 7 september 2007

Av maria - 7 september 2007 19:39

det brukar det bli... Jag har börjat att bli ovan att laga mat märker jag dock... Maken for iväg med 14-åringen till hans pappa och kom inte hem för´n strax före sju... 14-åringen ska börja att åka tåg snart men jag vill inte bråka och utsätta honom för så mycket nytt på en gång... Skolan först och resten sen...


Det är fortfarande så att man kan sitta ute i bara t-shirt här, men inte hur länge som helst förstås... Vi ska snart lägga minstingen och sen ska jag sätta mig ett slag i köket och bara njuta av nystädat och rosorna maken hade med sig hem till mig... Är lite trött nu efter städtagen!


Hoppas att alla har en fin kväll!!!

Av maria - 7 september 2007 15:02

minstingen kunde ta och plocka upp allt han har på golvet så att dammsugaren kom in där med så kan man nästan kalla det för städat här... Ja, källaren då men den ska sonen ta det mesta av, så det får han ta han om sen...


Ska ha kyckling ikväll, kyckling i ugn på plåt med klyftpotatis, gul lök och morötter, mums!!!


Jag hoppas på detta uppehåll hela helgen, men det lät inte så bra på vädret igår... Jag tittar mycket sällan på tv, men på torsdagar tittar vi på Veronica Mars tillsammans med 14-åringen, det är roligt att man har något som funkar i fler åldrar... Så då råkade jag få syn på vädret innan Mars började... Vi har knappt tittat på tv på tio år här, ja, barnen tittar ju på sitt men vi vuxna tittar sällan... Ibland hyr vi eller köper ett gäng filmer och kikar på en fredag eller lördag kväll...


Nu går hoppet till en bra kväll för alla!!!


Och, NEJ, det kom ingen offert ifrån rörmokaren idag heller....:(

Av maria - 7 september 2007 13:32

lite, det blev lite värre ett tag men nu verkar det ha lugnat sg igen... Djuren här hemma är tydligt inte vana vid att vi städar:)) De anfaller städredskapen för full muggar, nästan lite roligt...


Solen kikar fram här då och då men vill inte stanna för länge, såklart. Grankillen har varit här hur många gånger som helst och frågat om minstingen är hemma, men verkar inte ta med sig eftermiddag/kväll till sin mamma... Förståeligt, kanske men...


Ska ta tag i de där toaletterna och skulle väldigt gärna putsa fönstrena men som sagt maken vill inte att jag hänger ut genom förnstrena inte ens med snöre om mig... Jag som tycker att det är roligt att putsa fönster...


Nej, nu hoppas jag på en bra eftermiddag för alla!!! (igen)

Av maria - 7 september 2007 11:15

Jag står upp ännu idag och har faktiskt dammsugit en del... Det behövdes kan jag säga... Jag är definitivt inte pedant men, ibland få rman helt enkelt tänka att det måste göras... Tänkte mig att jag kanske skulle ge toaletterna en duvning oxå men det får vänta tills i eftermiddag.


Nu har jag satt mig med en kopp kaffe och ska vila en stund, blev lite besviken över att vi inte har någon såpa hemma... Jag har skickat ett mail till skolan om sonen men inte fått något svar så vi får väl se hur det blir med den saken...


Det är fortfarande mulet här men inte kallt, kanske det är så det blir i helgen, då går det ju att vara ute i alla fall... Promenaden fick vi imorse och det var skönt, känner att tempot börjar komma upp lite igen... Känns bra! Nej, vila en stund var det...


Hoppas på en uprätt och bra eftermiddag!!!

Av maria - 7 september 2007 09:05

saker som jag kan irritera mig på ibland... 14-åringen har friluftsdag, det är friidrott eller promenader som gäller... Han har valt promenad då han inte är intresserad av idrott över huvud taget... Då står en lärare och ropar ut en massa instruktioner om vart de ska ta sig, alla sticker iväg och kvar står sonen och har ingen aning om vart dessa ställen ligger...


Han går då hem och så blir det skolk, herre, min je, vi kommer väl att bli anmälda till socialtjänsten, efter samtal hos rektor och dömas ut som att vi inte kan ha hand om sonen... Nej, då riktigt så illa tror jag inte men, skolorna ska anmäla skolk till socialtjänsten nu för tiden. Herre vilken tur att det inte var så när jag gick i högstadiet:)) Jag artade mig i nian och gymnasiet...


Varför går inte läraren oxå promenaden??? Då skulle läraren kunnat greppa sonen på en gång och sagt att: Du hittar ju inte så bra här så jag kan gå med dig, så får du se lite och lära dig hitta lite...


Hade det inte varit en smidig lösning???

Av maria - 7 september 2007 06:55

Mår lite bättre i dag än igår men istället för vänster öra så är höger öra igång, vänster öra kommer säkert det med men om de bara håller sig så här så ska det gå hyfsat...


Mulen morgon att vakna till men inte kallt, maken blev som sagt lite ledsen över de ändrade väderutsikterna, aldrig roligt att stå ute i regn och pula med staket och trädgårdsskjulet... Skjulet ska bli skönt att få upp så att alla trädgårdsaker har någonstans att ta vägen när vintern kommer...


Jag tänker inte ta tag i något större projekt idag, tänker mig att jag ska försöka städa lite och fortsätta med lite säckar, bara vanligt småpul om jag kan... Imorgon, hjälper jag nog maken med skjulet, jag har ju hållt på lite med sånt jag med men maken är duktigare på att läsa beskrivningar, jag, jag skulle gå på alla plankor som ett gigantiskt pussel och pussla ihop det hela tills det såg ut att vara rätt... Maken gillar inte det riktigt, kan inte förstå varför:))


Hoppas på en bra förmiddag för alla och ser där ja, välkommen vänster öra! Nu vaknade det oxå...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards