Alla inlägg den 2 september 2007

Av maria - 2 september 2007 18:16

mat i magen och en ljuvlig besiktning...


14-åringen följde med och både han och jag har snusat ordentligt på den lille gossen och storasyster förstås... Storasyster var blandad, först var det jättekul men när henner mamma berättade att bebisen skulle vara där jämt och sova med dem och sånt då drog storasyster öronen åt sig... Då passade min lilla present till henne bra och sysselsatte henne ordentligt... Ja, moster kan ibland!!!


Mamman och pappan såg lite trötta och omtumlade ut men det ska de ju vara... Vi andra, vi var bara och snusade och kände och höll i det lilla knyttet... Till och med 14-åringen satt med knyttet i famnen bra länge, jag blev lite feg först men sen satt jag med knyttet i famnen jag med... Välkommen lilla knytte!!!


Nu hoppas jag på en bra kväll för alla även en trötter som jag!!!

Av maria - 2 september 2007 15:52

jag hittade det jag ville och blommor till mamman och pappan står redan och väntar på deras hemkomst hemma hos dem... Som en överaskning!!!


Vi har bestämt att när och om de nu kommer ikväll så ska jag gå till dem själv så att det inte blir så mycket för dem precis när de kommit hem...  Det är ju en del att ställa om sig till ändå...


Maken lyckades mindre bra och han har nu hållt på och filat på egna ideer för att kunna få upp grindarna och det verkar i alla fall framfångsrikt... Min mamma fick med mig ut på promenad oxå vi gick rätt bra tills vi gick på en orm så då sprang vi baklänges med barnvagn och allt, tur att storesyster till nyförvärvet hade somnat...


Nu behöver vi fylla på i matväg!


Hoppas på kväll för alla!!!

Av maria - 2 september 2007 11:00

klar med det staket som var kvar sen igår, nu är det då dessa grindar som ska upp och lite staketsnuttar kring grindarna... Så nu ska vi lämna minsting och Hobbe hos mamma min och sen åker vi och handlar det vi skulle...


Just ja, behöver lite mer jord till rabatten jag grävde igår, det ska jag inte glömma, kanske skriva upp så att det kommer med hem... Vore ju synd på växterna om det är för snålt med jord åt dem när jag nu äntligen grävt ner dem...


Jag tror att det ska gå bra att åka iväg en sväng men jag får nog vila en stund när vi kommit hem... Tänk om det blir en liten besiktning av gossen ikväll då, så trevligt!!!


Jag hoppas på en fortsatt bra dag och eftermiddag för alla!!!

Av maria - 2 september 2007 09:40

veckans sista... Idag ska jag inte göra allt för mycket för jag blev helt slut igår och stupade i säng tidigt och har nu sovit tio timmar och det är inte så vanligt att jag gör...


Vi ska i alla fall iväg och handla lite blommor till föräldrarna som fått sitt lilla tillskott och naturligvis något till storasyster så hon inte känner sig bortglömd... Maken ska inhandla lite material för att få upp grindarna oxå, det ska bli så skönt när det är klart...


Nu har jag ätit frukost och tvättat håret och ska ta min cyberpromenad, kanske blir det en vanlig promenad i solen senare idag oxå... Om öronbus itne utvecklar sig till annat...


Jag hoppas på en bra förmiddag för alla!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards