Alla inlägg den 6 september 2007

Av maria - 6 september 2007 20:54

och jag har legat större delen av dagen, kanske är det därför som jag är trött... Jag ska inte lägga mig riktigt ännu, ska ta en pratstund med maken om de förändrade väderutsikterna i helgen och planera om vad som ska göras och inte göras...


Därför säger jag godnatt nu, då jag helt säkert är för trött för att göra det sen...


Sov gott och dröm sött!!!

Av maria - 6 september 2007 18:40

hos En liten tant så skriver En liten tant om företag som vill låta sina medarbetare som är över 35 år sluta på företaget för att ta in yngre förmågor... Huruvida det är okej eller inte ska jag inte gå in på här men det som oxå berörs i inlägget är orsaker till det och att det skulle kunna bero på att personer i viss ålder har barn, vilket kan innebära frånvaro pga sjuka barn, föräldraledigheter eller nyttjandet av vårdnadsbidrag...


Vårdnadsbidraget berör man då och menar att de som tänker sig att nyttja vårdnadsbidraget ska tänka på att se över sitt pensionssparande etc då det kommer att ge negativa verkningar på det... Jo, så är sant och riktigt med den summa som ett vårdnadsbidrag ger så blir det inte mycket i pension oavsett om man är mamma eller pappa...


Jag menar att det finns en mycket enkel lösning på det och det är att pensionen inte ska beräknas på den individuella inkomsten utan på hushållsinkomsten och sen delas på två. På det sättet skulle det spela mindre roll vem som är hemma eller om någon väljer att ta hand om hemmet i större utsträckning än den andre, pensionen skulle beräknas utifrån helheten och inte drabba den som avstått lönearbete i högre utsträckning än den andre... Det skulle oxå spela mindre roll gällande vem i hushållet som tjänar mest, det skulle alltså kunna vara ett mycket rättvist system.


Lite tankar så här på kvällskvisten!


 

Av maria - 6 september 2007 17:53

Ta inte ut elände i förskott!!! Tänk positivt!!! Vad kan man mer dra till med...  Ventilationen fungerar inte riktigt som den ska så vi skulle ta hit en sotare för att rensa skorstenen då vi vet att det finns en hel del skit och fågelbon i den...


Sotaren gör inte sånt, det gör någon annan... Sotaren var dock så snäll och meddelade oss att det finns risk för att innanför den fina nya ytan på skorstenen så kanske hela skorstenen har rasat upptill och då liksom blockerar, för han var ju här för åtta år sen och sotade så.... Han vet.... Hur de såg ut då....


Så nu måste vi kontakta en annan firma som kommer och rensar skorstenen och kanske renoverar den, hm, hm.... Ja, ja, braskaminen kommer i alla fall snart så vi kan ju titta på den och fortsätta att sniffa matlukt i källaren... Näe, jag tror inte det, vi får ta tag i det här, en sak i taget... Och hoppas att det inte blir allt för dyrt...


Hoppas på en bra kväll för alla!!!

Av maria - 6 september 2007 15:37

i alla fall, även om det tog lite längre tid än vad det brukar... Nu har jag varit runt lite här och lite där och tänkte faktiskt ta mig för med att påbörja fläskkotletterna i alla fall... Stoppade i en tvättmaskin innan jag gick så den är väl klar om ett tag...


Ska, om huvudet fortsätter att klarna, fortsätta med lite säckrensning sen, det är ju ett gäng menar jag och en hel del som ska kastas dessutom... Maken har inte kommit ut till staket och grindar någonting denna vecka så jag misstänker att det kommer helgen handla om...


Inte har offerten ifrån rörmokaren kommit ännu heller, jag blir smått galen på sånt för vi måste komma igång med detta nu, annars har vi snart inget badrum längre igen för att det är för kallt. Ja, vi kan ju köpa elelement och ställa in men det känns som en onödig kostnad... Hoppas att det kommer imorgon nu, annars ringer jag nog någon annan igen...


Hoppas på en bra kväll för alla!!!

Av maria - 6 september 2007 13:18

lägga mig ett tag till men nu börjar det nog klarna lite i alla fall... Kanske kan få mig en promenad här på eftermiddagen... Synd att en hel dag går bort så här, men det är ju inte så mycket att göra åt, förstår jag...


Ska försöka masa mig ut, det kan hjälpa huvudet lite på traven ytterligare så kanske man kan vara lite trevlig sen när familjen är hemma igen... Har så mycket småpul jag skulle vilja göra men det är inte lönt att göra förrän man är helt klar i huvudet...


Såg att vi ska äta fläskkotletter ikväl, mums, om de gör såsom mormor brukar göra dem men det har vi snart lärt oss så de är nästan som hennes i alla fal.


Nu hoppas jag på en bra eftermiddag för alla!!!

Av maria - 6 september 2007 10:30

blev ingen succé... Jag gav mig iväg med minstingen och skulle fortsätta på min och Hobbes promenad men det var bara att vända och ta sig hem, piller och ner i sängen...


Nu får jag se om det lättar eller fortsätter, sitter i alla fall upp just nu och tänkte att jag skulle försöka att få i mig en smörgås och lite kaffe så får vi se hur det blir... Jag hoppas att eftermiddagen klarnar och blir bättre i öron och huvud... Så att jag kan få både min promenad ute och i cybern...


Bättre hopp om eftermiddagen då kanske...



Av maria - 6 september 2007 06:42

eller det var nästan natt fortfarande när minstingen började småprata och ville veta vad klockan var etc... Den är inte ens halvsex grymtade jag men det bekom inte minstingen inte så halvsex eller inte, då gick vi upp...


Här syns det inte ett dugg huruvida det ska bli sol eller inte men det är ljumt i luften och maken berättade igårkväll att det ska bli 19 grader varmt här...


Idag ska jag vila ordentligt för öronen är inte okej och jag kan nästan känna på mig vad som... Men först ska jag se om jag kommer runt promenadsvängen, annars dimper jag väl ner i sängen istället...


Nu så hoppas jag på en bra förmiddag idag för alla!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards