Alla inlägg den 3 september 2007

Av maria - 3 september 2007 19:37

varit iväg en sväng till på inspektion... Denna gång hade jag kameran med mig men då jag är så mån om att bibehålla min egen anonymitet och oxå alla mina närståendes så har jag lekt med bilden så att man bara ser knyttet!!!



Kan tillägga att jag inte är så duktig på det men det syns nog vad det är och vad det står i alla fall... Ville kunna skära ut den bit av bilden som jag ville ha men jag lyckades inte får nog gå på kurs i detta!!! Men visst är knyttet söt!!!


Minstingen visste inte riktigt vad han skulle tro om detta men det gick... Hobbe blev så sotis att jag kunde hålla mig en till två meter ifrån honom så jag förstår att jag måste göra något åt detta...


Jag hoppas på en fortsatt något bättre kväll för alla!!!

Av maria - 3 september 2007 17:26

legat tills alldeles nyss, groggy och vinglig är jag nu men har fått i mig lite att äta...


Nu säger maken att vi ska ha lite kaffe och sen ska vi ta en liten tur upp till underverket så att minstingen får se honom... Ska fota lite då oxå, jag glömde ju kameran igår men idag ska den med...


Nu hoppas jag på en bättre kväll för mig och en bra för alla!!!

Av maria - 3 september 2007 12:48

på lektion med den aktuelle läraren idag heller... Så nu ringde klassläraren och vi ska träffas imorgon, om jag nu står upp... Ska väl trolla bort Hobbe till det oxå...


Frågan är väl hur man ska lösa detta?! Jag känner ju sonen och han lär inte säga särskilt mycket... Inte mer än att han inte tänker gå till denne lärare i alla fall... Bestämd ung man och på ett sätt kan jag förstå honom samtidigt som jag oxå tänker att människor man inte riktigt gillar eller har svårare för det kommer man att stöta på  under hela livet... Mmmm, det blir något att nöta lite på...

Av maria - 3 september 2007 11:35

bytt sängkläder i en säng... Borde ta en till... Men, den finns ju kvar...


Jag har tagit mig en kopp kaffe och lite lunch, solen är fortfarande här och jag tror att om jag mår bra så tar jag nog en extra promenix på eftermiddagen...


Jag har fått igång tvätteriet här och vet att jag borde börja röja i de säckar som finns kvar för i någon av dem så finns alla lakan som är ute på vift fortfarande. I någon av dem så finns oxå alla mössor och vantar samt raggisar som ju oxå skulle vara bra att få fatt på innan kylan slår till ordentligt och det blir skrik och panik här hemma på morgnarna... Tänker att säckarna står ju kvar där de står de med men... Kanske tar jag och gluttar i några av dem...


Jag hoppas att det blir en bra eftermiddag!!!

Av maria - 3 september 2007 09:39

på hos knasiga mamman här på morgonen och det väckte lite tankar hos mig... Hon skriver om vilka fördomar och påståenden man kan möta som fyrabarnsmamma och det har ju jag oxå erfarenhet av eftersom jag har fyra söner...


Dock blir de lite annorlunda när man har fyra söner... Jag möts ofta av ett: Stackars dig, som inte har fått någon dotter eller två.... fniss... Ja, om jag nu ville ha någon dotter så... Barn är väl en av de saker som det blir det, det blir med... Det man får är den glädje man har och det är lika mycket glädje oavsett kön...


Sen kom jag att tänka på det omvända, när jag arbetade som myndighetsperson i ett invandrartätt område... Där blev jag inte sedd som en myndighetsperson, eftersom jag var en kvinna... Mannen var oftast med även om det var kvinnan som behövde hjälp... Mannen talade mest och ställde lite frågor och gillade inte alls att jag tilltalade hans kvinna utan att smörja honom först... Man kan säga att det var lite annorlunda på ett roligt sätt...


Så jag kom på en teknik!!! Jag vände mig alltid både till mannen och kvinnan och frågade om de hade barn, vid en sådan fråga kom alltid motfrågan om jag hade barn... Då jag svarade ja, så blev jag lite mer värd, sen kom frågan om hur många barn jag hade och då svarade jag fyra, då började deras ögon lysa och jag blev ännu mer värd... Så kom det magiska, hur många flickor och pojkar har du? Jag svarade sanningsenligt att jag har fyra söner och där var matchen avgjord, jag blev till en rik och mäktig drottning som mycket väl var kvalificerad att vara en myndighetsperson... Därefter gick mötena mycket smidigt och jag blev lyssnad på...


Obs! Detta är en grov generalisering jag gjorde för att enkelt beskriva hur det kunde gå till men i sanning var det så att i de flesta invandrare jag mötte där så fick jag aldrig bemötandet att stackars dig som bara har söner... Tvärtom blev jag rosad och det var rätt trevligt som omväxling måste jag säga...


Jaja, lite tankar som knasiga mamman (Lallis) väckte hos mig!!!

Av maria - 3 september 2007 08:36

möjligen något mör promenad har nu jag och Hobbe avverkat... Kanske är lite mör i kroppen sen igår... Eller sen i Lördags!!!


Igår gick jag på en promenad med mamma och jag tror att vi missförstod varandra lite... Hon frågade om jag skulle med på en promenad och jag sa att ja, hur fort går du??? Hon svarade att hon skulle gå i min fart... Nu tror jag att hon trodde att jag avsåg, när jag frågade hur fort hon går, att hon kanske gick för sakta för hon drog på värsta racerfarten så till slut sa jag att vi får nog ta det lite lugnare...  Men skoj var det!!! Snart har jag nog farten uppe igen...


Nu ska jag ta en liten promenad till i cybern, innan jag börjar med det jag ska här hemma!!!


Hoppas på en fortsatt skön förmiddag för alla!!!



Av maria - 3 september 2007 06:59

Ny vecka igen då... Tiden fullkomligt rusar på, känns det som ibland...

Har lite uppgifter idag, som jag har lag över på maken, i och för sig... Kanske bäst så för då blir det nog gjort i alla fall...


Dagen ute strålar av sol men det är lite kyligt... Tror att det kan bli en fin höstdag. Om jag står upp ordentligt så ska jag ta tag i att bädda rent i lite sängar och tvätta en del, i övrigt får vi se vad som händer och sker...


Jag hoppas att jag får ett svarsmail ifrån sonens skola/klasslärare idag och att vi kan få till ett litet möte om hur situationen ser ut idag och vad vi kan göra åt det...


I övrigt så önskar jag alla en bra förmiddag!!!

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards