Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Då så, om bara

Av maria - 7 september 2007 15:02

minstingen kunde ta och plocka upp allt han har på golvet så att dammsugaren kom in där med så kan man nästan kalla det för städat här... Ja, källaren då men den ska sonen ta det mesta av, så det får han ta han om sen...


Ska ha kyckling ikväll, kyckling i ugn på plåt med klyftpotatis, gul lök och morötter, mums!!!


Jag hoppas på detta uppehåll hela helgen, men det lät inte så bra på vädret igår... Jag tittar mycket sällan på tv, men på torsdagar tittar vi på Veronica Mars tillsammans med 14-åringen, det är roligt att man har något som funkar i fler åldrar... Så då råkade jag få syn på vädret innan Mars började... Vi har knappt tittat på tv på tio år här, ja, barnen tittar ju på sitt men vi vuxna tittar sällan... Ibland hyr vi eller köper ett gäng filmer och kikar på en fredag eller lördag kväll...


Nu går hoppet till en bra kväll för alla!!!


Och, NEJ, det kom ingen offert ifrån rörmokaren idag heller....:(

 
 
Helena

Helena

7 september 2007 15:31

Vilda är oxå en sån som anfaller dammsugaren
hon försöker bita i slangen och det är ju inte så bra.
Ibland måste jag bli riktigt arg för att hon ska ge upp.
Vi ser inte heller mycket på tv.
Köpte en projektor och duk för nått år sen så vi har ett biorum i gillestugan där vi kan se på film.
Vi köper rätt mycket filmer men är för bekväm för att gå en trappa ned så vi ser oftast film på tvn i sovrummet.
Måste försöka skärpa oss och utnyttja hemmabion mer.=)
Ha en mysig kväll vännen!

http://www.vildaella.blogg.se

 
Annelie

Annelie

7 september 2007 16:27

Jag kollar inte heller så mycket på tvprogram, men väldigt ofta på filmer =)Ugly Betty kollar jag med yngsta dottern och City akuten med den äldsta (när hon är hemma)=) Surt att inte rörpularn hörde av sig idag heller.
Ha det bäst/kramar

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

7 september 2007 17:05

Helena: Hihi, ungefär som Hobbe då och så katten på andra sidan:)) Näe, tv är överreklamerat... Mysigt med egen hemmabio på det sättet, det ska ni nyttja....

Ha en mysig kväll och kram på dig vännen!

 
Ingen bild

maria

7 september 2007 17:07

Annelie: Mmm, filmer är bättre!!! Sen ett och annat med barnen, så ska det vara här... Hm, skoja inte... Det är hur surt som helst att han inte hört av sig....

Ha det bäst du oxå, vännen/kram

 
Ella

Ella

7 september 2007 17:52

Jag brukar somna framför tv:n numera, något jag aldrig kunnat göra förr. Vi ser mer på TV när barnen är här, annars blir det inte så mycket och jag sitter gärna med datorn i knäet medan de andra tittar.

Hoppas ni får en riktigt skön kväll.

http://livetefter.blogspot.com

 
Cyberspunken

Cyberspunken

7 september 2007 18:38

Hej =) tack för kommentaren hos mig, kampen är i gång, det har den varit i många år ibland har saker fungerat bra och ibland inte alls, nu känns det mest som kaos! Jag börjar i fel ände... jag har redan varit i kontakt med skolverket och kommunen jag jobbar mig neråt mot rektorn och när jag kommer dit så har jag massa fakta att ösa ur mig så då är det bara för dom att göra om och göra bättre!! (förhoppningsvis)! =)
Tack än en gång... kram

http://cyberspunken.blogg.se

 
Ingen bild

maria

7 september 2007 19:34

Ella: Såå, såsar i soffan:)) Jag vet vad du menar*ler*... Hoppas att ni får en bra kväll, vännen!!!

 
Ingen bild

maria

7 september 2007 19:38

cyberspunken: Jag gjorde samma sak, jobbade mig neråt och så fick jag börja om sen och jobba mig åt andra hållet:)) Men jag vet vad du menar... Det värsta är att kommunen kan låta bli att åtgärda och inte bli mer än tillsagd att de gjort fel... Men det kostar dem ingenting... Jag tror att om kommunerna ålades vite för brister så skulle det vara annorlunda, å andra sidan så är ju dessa viten våra skattepengar så vad göra???

Som jag sa, HÅLL UT!!! Kram!

 
Nina på Johangården

Nina på Johangården

7 september 2007 19:43

Vet aldrig vad det ska bli för väder, blir lika överraskad varje morgon. Ha en skön kväll!

http://ninajohangarden.blogg.se

 
Ingen bild

maria

7 september 2007 19:47

Nina: Nej, vädret spelar oss spratt så det räcker och blir över... Ha en skön kväll vännen! Och ta det "lite" lugnt i helgen nu!

 
Annelie

Annelie

7 september 2007 20:28

Jag skojar inte. Det är för jäkligt att ni inte fått besked. Ha det fint nu/kramen

http://rospinglan.blogg.se

 
Ingen bild

maria

7 september 2007 21:08

Annelie: Jag förstod nog men...:)) Ja, du vet! Ha en fin fortsättning på kvällen! kramisar

 
Ingen bild

Sotaren

7 september 2007 22:23

Hej Maria :)

Och här pratar ni om film :)

Jag satt och såg på två filmer i Onsdags som jag kan rekommendera, Shooter och Wild Hogs, den sista WH var riktigt rolig :) och Shooter var en riktigt bra action rulle, inte så mycket pangande och stök men riktigt bra! :)

Många kramar / Sotaren

 
Ingen bild

maria

8 september 2007 09:54

Sotaren: Tackar, filmtips tar vi alltid emot... Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 oktober 2007 18:31

särskilt jag själv... Jag gav upp och har nu suttit och fnurlat på en ny blogg, en som går snabbt och som inte nekar mig inträde och som inte får lust att kasta ut mig då och då:)) Jag har trivts jättebra här på bloggagratis men jag har så lite tid d...

Av maria - 29 oktober 2007 07:02

Nu blev jag ju glad när jag kom in på bloggagratis och inte sur... De ska i eftermiddag påbörja arbetet med den nya servern så nu ska det nog fungera som vanligt snart igen:)) Det längtar jag efter!!!   Idag är dagen halvdan redan i från start så att...

Av maria - 28 oktober 2007 08:00

Men vem vet hur länge:) Jaha, dagarna har varit blandade med snurr och öronbus samt att jag då och då kommit in på bloggen och tänkt mig en liten cyberpromenad och så har jag inte kommit någonstans... Så jag tror att det måste vara en kombination av ...

Av maria - 26 oktober 2007 19:30

Dubbelörnen jag är på bristningsgränsen vad det gäller tålamodet med bloggen just nu....   Dagen har inte varit så bra, var redigt yrslig redan vid frukost och inte blev jag gladare över att jag inte kunde komma in på bloggen för att skriva, ännu min...

Av maria - 25 oktober 2007 12:49

och en smörgås, det behövde jag... En promenad är avverkad eller avnjuten, vilket som går bra... Ett stycke shoppingtur är oxå avverkad eller avnjuten dock inte med resultat att jag fick med mig det jag skulle ha hem men en hel del annat jag inte vis...

Presentation

Omröstning

Hur har du hittat hit:
 gjorde en sökning på nätet av något och sidan dök upp
 som en länk hos en annan blogg
 någon tyckte att jag skulle kika in här
 genom en kommentar som du lämnat någonstans
 jag bara slözappade runt på olika bloggar
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards